2016-07-23, 15:38
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Det brukar inte vara något problem.

Under heta sommardagar är det desto värre med luftkonditioneringen. Ofta stekhett inne på rummen. Något jag fick erfara nyligen i Düsseldorf.
Tack, bara nyfiken och tänkte att en billig inredningslösning är ju att slänga upp gipsskivor i en stor lokal.
Citera
2016-07-23, 18:16
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tack, bara nyfiken och tänkte att en billig inredningslösning är ju att slänga upp gipsskivor i en stor lokal.

Kan väl säga så här. Att vissa klubbar är riktigt påkostade när det gäller just inredning (t.ex. Artemis, Sharks, Palace, nyöppnade Oceans) medan andra kan vara ombyggda företagsvillor eller industrilokaler i behov av renovering (t.ex. LivingRoom, Sudfass Oase). Så det kan vara ganska stor skillnad på klubbarna.

Dock påfallande konstigt att många klubbar inte ens kan ställa in flyttbara fläktar i rummen på sommaren. Borde ju bara kosta 40 Euro styck. Om 20 rum så 800 Euro, men fläktarna borde ha en livslängd på flera år (eftersom de bara används ca 2 månader per år).
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-23 kl. 18:27.
Citera
2016-07-23, 18:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Dock påfallande konstigt att många klubbar inte ens kan ställa in flyttbara fläktar i rummen på sommaren. Borde ju bara kosta 40 Euro styck. Om 20 rum så 800 Euro, men fläktarna borde ha en livslängd på flera år (eftersom de bara används ca 2 månader per år).

Det kan man absolut tycka. Sannolikt är det någon detaljreglering inom hygien, brandskydd, och/eller arbetsmiljö som ligger bakom. Som du vet så överstiger miljökraven på tyska bordeller kraven på många vanliga arbetsplatser. I synnerhet på FKK, där serveras ju som bekant ofta även mat.

Välfungerande AC tycker jag man borde kosta på sig, de behöver ju inte köras så många veckor per år. Detta har funnits på de flesta lägenhetsbordeller jag besökt. Vissa kan även regleras med fjärrkontroll för att få optimal svalka över sängen.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-07-23 kl. 18:49.
Citera
2016-07-25, 06:10
Medlem
Sådär ja! Nu var en resa bokad och kommer vara på Artemis onsdag kväll till torsdag morgon nästa vecka! Noga utvald dag att vara ledig på jobbet pga lingerie night! Tycker underkläder är bra mycket mer frestande och porrigt att spana in än helnaket.

Nån mer härifrån som är där då? Vore skönt att kunna prata svenska med nån och kul att babbla lite.

Hur gör ni när ni är på FKK, går ni dit själv eller med en kompis eller flera? Om ni går själv, håller ni er för själva eller småpratar ni med andra mellan knullen?
Citera
2016-07-25, 14:52
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PePe3
Sådär ja! Nu var en resa bokad och kommer vara på Artemis onsdag kväll till torsdag morgon nästa vecka! Noga utvald dag att vara ledig på jobbet pga lingerie night! Tycker underkläder är bra mycket mer frestande och porrigt att spana in än helnaket.

Nån mer härifrån som är där då? Vore skönt att kunna prata svenska med nån och kul att babbla lite.

Hur gör ni när ni är på FKK, går ni dit själv eller med en kompis eller flera? Om ni går själv, håller ni er för själva eller småpratar ni med andra mellan knullen?

Dom flesta brukar nog hålla sig lite för sig själva och kanske inte alltid vara så samtalsbenägna, det är främst vid matbordet som jag har kommit i samtal med tyskar och andra.

Men det är klart, hör man någon babbla svenska i lokalen, i bastun, vid poolen eller någon annanstans så är det väl bara till att säga hej och se vad som händer.

Funderade på en tur dit ner kommande fredag till söndag, men har beslutsångest om jag ska ta Artemis eller Frankfurt? Eller om man kanske ska vänta några veckor.
Misstänker att flertalet damer är bortresta på semester...?
Citera
2016-07-25, 16:02
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Funderade på en tur dit ner kommande fredag till söndag, men har beslutsångest om jag ska ta Artemis eller Frankfurt? Eller om man kanske ska vänta några veckor.
Misstänker att flertalet damer är bortresta på semester...?

Det kanske inte räcker med att vänta några veckor.
Den tyska semestern ligger nämligen senare än den svenska. Tills en bra bit in i mitten/slutet av augusti.

På stora klubbar som Sharks, Oase och Artemis finns det alltid bra med tjejer även under semestertider.
Värre med klubbar i mellanstorlek, där kan det vara torka på tjejer.
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-25 kl. 16:24.
Citera
2016-07-27, 17:38
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Ska snart ner till Frankfurt och besöka några FKK:er. Palace ger jag fan i men har ni som varit där nyligen några kommentarer till de andra? Min uppfattning är annars:

Oase - bäst lineup, flest sharks

Mainhattan - bäst mat, normalt antal sharks

Sharks - bäst allround, minsta antalet sharks

Finns det någon rekommendabel lägenhetsbordell i Frankfurtområdet?
Citera
2016-07-27, 19:21
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Ska snart ner till Frankfurt och besöka några FKK:er. Palace ger jag fan i men har ni som varit där nyligen några kommentarer till de andra? Min uppfattning är annars:

Oase - bäst lineup, flest sharks

Mainhattan - bäst mat, normalt antal sharks

Sharks - bäst allround, minsta antalet sharks

Finns det någon rekommendabel lägenhetsbordell i Frankfurtområdet?

Skulle nog säga att Mainhattan är den klubb som har lugnast miljö och som har minst antal sharks. Relax-avdelningen är ju dessutom "non-approach". Däremot har Sharks de bästa lokalerna.

Har du testat FKK Bahamas i Maintal? Liten klubb med fantastisk GFE-service, men sämre lineup. Inga sharks. Finns en egen tråd om denna klubb.

Lägenhetsbordeller i Frankfurt är relativt dyra. Men FKK billigt.
I Berlin Är det tvärt om. Därför satsar jag på lägenhetsbordeller när jag är i Berlin.
Citera
2016-07-27, 19:54
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Har du testat FKK Bahamas i Maintal? Liten klubb med fantastisk GFE-service, men sämre lineup. Inga sharks. Finns en egen tråd om denna klubb.

Nej, den kände jag inte ens till. Tack för tipset! Ska kolla tråden.
Citera
2016-07-27, 20:00
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Läst.

Låter verkligen intressant. Men inga värdeskåp! Går man runt med plånboken i klubben?
Citera
2016-07-27, 20:15
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Läst.

Låter verkligen intressant. Men inga värdeskåp! Går man runt med plånboken i klubben?
Bara ett skåp i omklädningsrummet. Om man vill kan man ju ha en del pengar i badrocken.

Men det är en familjär klubb med nästan uteslutande äldre tyska stammis-klienter. Avslappnad stämning. Säkert.
Citera
2016-07-27, 20:31
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
...nästan uteslutande äldre tyska stammis-klienter.

De är klart trevligast. Avslappnade, pratar gärna och ser glada ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in