Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 15:04
  #1801
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbak
Eller finns det något enklare sätt att ta sig dit? Något schysst hotell i närheten av bordellen?
Beror ju rätt mycket på var man är?
Citera
2018-04-28, 20:32
  #1802
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbak
Ne, har tänkt på det. Kan ju säga att jag varit där innan också så de inte försöker utnyttja att man är ny. Skall som sagt läsa på lite på forum och se vilka som ger bra service och hålla ett extra öga ifall någon av de ser attraktiva ut. Blir nog en resa hit! Hur ser det ut rent praktiskt? Kollat runt lite och verkar som man får mellanlanda i frankfurt, visste det någon fkk att utnyttja när man ändå är där och sedan flyga vidare? Eller finns det något enklare sätt att ta sig dit? Något schysst hotell i närheten av bordellen?

Det finns direktflyg från Arlanda till Berlin. Landvetter förlorade sin förbindelse när Air Berlin gick i konkurs men det ska vara en ny linje på gång.

När det gäller hotell så gå in på t.ex. booking.com och sök på Berlin. Klicka upp kartan och leta bland hotellen som ligger nära Artemis. Hotel Kronprins brukar nämnas här i tråden. Det ligger på gångavstånd men jag har inte bott där själv.

Det brukar vara svårt att läsa på om specifika tjejer på nätet för att sedan försöka välja dem. Man vet aldrig vilka tjejer som är där den aktuella dagen. Sedan finns det något som kallas YMMV, Your Mileage May Vary, vilket betyder att olika tjejer ger olika servicenivå till olika klienter. Så vad en har fått uppleva får kanske en annan inte uppleva med samma tjej. Gå istället på personkemi och att du får bra vibbar när du pratar med tjejen i loungen. Ju erfarnare hon tror att du är desto mindre trixande och uppsell försöker hon sig på.
Citera
2018-04-29, 09:33
  #1803
Medlem
Flyger du från Göteborg finns det i dagsläget inga direktflyg till Berlin utan det krävs mellanlandning.
Direktflyg går däremot till Frankfurt och där har du betydligt fler FKK-klubbar att välja mellan. I Berlin finns enbart Artemis.
Citera
2018-04-29, 22:40
  #1804
Medlem
Hermann666s avatar
Landvetter har även direktflyg till Düsseldorf som också kan vara ett kul alternativ om man vill åka till Livingroom, Dolce Vite med flera klubbar.
Citera
2018-05-05, 19:13
  #1805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Absolut.

Fast det kanske inte är alla tjejer som är intresserade av det, men dom gångerna jag har haft sex utomhus på dessa klubbar så har det varit tjejen som har föreslagit det.

Blir troligen ett besök nu i slutet av maj, kan dock inte bestämma mig för om det blir Sharks eller Oase. Om jag förstått det rätt är Oase en större klubb både till ytan, utomhus, samt har fler tjejer?
Citera
2018-05-05, 22:53
  #1806
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Blir troligen ett besök nu i slutet av maj, kan dock inte bestämma mig för om det blir Sharks eller Oase. Om jag förstått det rätt är Oase en större klubb både till ytan, utomhus, samt har fler tjejer?

Tror inte du blir besviken vilken du än väljer.

Oase har ju ganska liten och trång inomhusarea, men gör man besöket på en varm och solig dag så lär man väl ändå vara mest utomhus.

Jag uppfattar det som att Oase kanske har något större mängd av riktigt snygga tjejer, typ 8 och uppåt på "snygghetsskalan".
Min uppfattning från Sharks är att merparten av tjejerna ligger på 6-7 på snygghetsskalan.

Antalet tjejer uppfattar jag som ganska likvärdigt mellan dom båda klubbarna.

Men personligen gillar jag nog ändå Sharks bättre i det stora hela.
Men man måste nog bilda sig en egen uppfattning om den saken, så besök båda klubbarna vet jag.
Citera
2018-05-07, 10:45
  #1807
Medlem
Nestor Xs avatar
SR P1 sände i dag programmet Kaliber med undertiteln "På insidan av bordellerna" angående tysk prostitution och feministmaffians vilja att kunna lagföra svenska män för sexköp utomlands. Om man bortser från de mest hårdvinklade och tendentiösa kommentarerna ger programmet relativt bra info om hur en lyxig FKK klubb som Oase utanför Frankfurt fungerar. Reportern var besviken på att han inte kunde sätta dit någon svensk som var på plats.
Citera
2018-05-15, 15:50
  #1808
Medlem
ForEverBorussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover

På Bernd's Schieferhof noterade jag att det vara än mera avspänt och att många tjejer gick i mer bekväma sandaletter eller helt barfota. För egen del så tycker jag att det ser lite lustigt ut, inte alls sexigt, med en helt naken tjej som trippar fram i högklackat.

"Schieferhof" är mormor alla FKK Clubs i Tyskland>> Must see it
Citera
2018-05-15, 16:06
  #1809
Medlem
ForEverBorussias avatar
http://www.fkk-schieferhof.de/

nära till Schieferhof finns Hotel Reuter, 400 meter.
www.restaurant-reuter.de

Kvinnorna är i Schieferhof liten äldre,men, absolut Service Granater.
Citera
2018-05-15, 16:17
  #1810
Medlem
ForEverBorussias avatar
Nära til Köln en jette fint Saunaclub.jag har hittat ingen information
https://www.parksauna-residenz.de/
Citera
2018-05-18, 19:39
  #1811
Medlem
Tänkte besöka FKK Sharks i helgen. Någon som har varit där nyligen och har några rekomendationer?
Vad är priset för extras (ex. Anal)?
Citera
2018-05-18, 23:34
  #1812
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForEverBorussia
http://www.fkk-schieferhof.de/

nära till Schieferhof finns Hotel Reuter, 400 meter.
www.restaurant-reuter.de

Kvinnorna är i Schieferhof liten äldre,men, absolut Service Granater.

Jag har varit på the Hof efter att ha läst en hel del om denna legendariska klubb. Måste säga att jag inte var speciellt imponerad. Det talas om att klubben har sett sina bästa dagar. De berömda publika avsugningarna i sofforna går ju inte att göra utan kondom längre. Kul att ha varit där men det blir inget återbesök. Stället ligger ju dessutom in the middle of nowhere.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback