Citat:
Ursprungligen postat av
Arnold15
Skulle vara informativt om du kunde berätta lite om razzian eller det kanske du redan har gjort någonstans på FB.
Vilken veckodag?
Tid på dygnet?
Stängde de klubben resten av dagen efter razzian?
Hur många poliser?
Kollade de främst tjejerna eller även klienterna?
Vet du vad syftet var med razzian? Letade de efter droger eller vapen? Eller kollade de bara tjejernas arbetstillstånd?
Det var en fredagkväll vid 18-tiden som musiken plötsligt tystnade. Jag hade kommit vid 16-tiden själv och hade varit i rummet en gång så jag låg och slappade i en av stolarna mittemot jacuzzin.
Ett tjugotal poliser var det. Vi män fick vissa id-handlingar, jag som EU-medborgare klarade mig med körkort. De krävde pass av de asiatiska besökarna.
Vissa hade inte passet med sig såklart men jag tror inget särskilt hände med dem.
Jag frågade polisdamen hur långt tid det skulle ta. Hon sa 45 minuter men det tog 1,5 timme.
Männen fick hålla sig i spa-avdelningen. Några fick av klubben tillåtelse att lämna för att gå på KFC som ligger rätt nära. Behövs inte enligt mig, maten på Mainhattan är bra.
Personal var flera gånger och frågade om vi ville ha något från baren.
Tjejerna var hur coola som helst efteråt. Lite av de säljare som de är; sånt som händer. Polisen måste kolla så allt är OK lät det. De hade kollat arbetstillstånden om jag fatta det rätt.