2016-07-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det blev tränarjobbet för Fjellström, kul!

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-experten-ny-tranare-i-malmo/

Synd, Fjellström har varit helt ok som bisittare, och så landar han på det sättet. Önskar honom all olycka i sin nya yrkesroll.
Citera
2016-07-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Har Dif verkligen råd att sparka Pelle en månad efter förlängt kontrakt?

Dom har ju sålt Johnson(Colley på gång med?), dvs sina spelare av god kvalité(som hade kunnat göra POs jobb lättare), så de borde väl ha en del cash i krigskistan...

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag undrar också hur Bosse tänkte med förlängningen. Sen har ju inte Bosses värvningar slagit väl ut direkt heller... Tino, Mayambela, Ranegie, Olunga och Moon... Visst unga spelare för framtiden men vem ska göra målen nu? Ragge är säkert en vettig deal ekonomiskt men har ju varit katastrof rent sportsligt. Lätt att peka finger åt Pelle, truppen är inte speciellt bra heller och det är Bosses ansvar. Sen tror även jag att det vore bra med en ny tränare så att laget kanske får en nytändning och lyckas klara sig från kval.

En annan grej jag är trött på är att många spelare som kommer till DIF hela tiden tjatar om att vi ska komma ut i Europa så fort som möjligt. Bra med höga målsättningar men känns lite världsfrånvänt när man ligger 1 poäng från kvalplats.

Har han inte legat bakom värvningar som Johnson och Colley också? Fågel eller fisk, en del "supervärvningar" och en del riktiga kalkoner. Johnson och Colley är bra spelare!
Citera
2016-07-26, 12:29
Medlem
Hur bra är K.Holmberg? Som jag förstått det är Örebro och Peking överens, är väl bara formalia som återstår innan allt är klart.

Så jävla deppigt allt är...att gå från Kujovic, Nyman och Trasten till S.Andersson, Holmberg och en medelmåttig Bärkroth.
Citera
2016-07-26, 12:32
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur bra är K.Holmberg? Som jag förstått det är Örebro och Peking överens, är väl bara formalia som återstår innan allt är klart.

Så jävla deppigt allt är...att gå från Kujovic, Nyman och Trasten till S.Andersson, Holmberg och en medelmåttig Bärkroth.

Är DMK redan avskriven?
Citera
2016-07-26, 12:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ja helt sjukt hur lika dem är spelmässigt! Försöker på sig massa cirkus konster. Båda är 190+ väger väl 85-95 pannor men ramlar som yra höns!? Torskar alla nickdueller trots att man är två huvuden längre än mittbackarna...

Fan vad man saknar Mushekwi nu alltså... Vi behöver en riktig jävla måltjuv som bara står där och petar in skiten! Långa frisparkarna från Walker gillar jag och det vore perfekt men en riktig måltjuv då.

Älskar att man sålde Seb Andersson till Peking också.. Han går från Djurgården till förra mästarna och tar en startplats.. Men hos oss dög han inte.. Bra där Bosse!

Lätt att vara efterklok men Seb Andersson var tillsammans med Sam Johnson poängspelarna.

Statistik säger inte allt såklart men jag är helt övertygad om att han fick gå för att han är en sån spelare som alltid hänger med huvudet oavsett hur glad han är. Han har sämre poängsnitt i snoka än han hade i dif.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Får inte Sebastian Andersson lite väl mycket skit nu? Ungefär som Brustad i AIK.

Han har ändå gjort 13 mål och 4 ass på 35 matcher för dif i allsvenskan. Inte skyttekung men långt från helt värdelös. Jawo har gjort 6 mål och 3 ass över 40 matcher samma två säsonger. Sam Johnson 10 mål 4 ass på 29 matcher förra säsongen, ungefär samma poängsnitt som Sebastian Andersson 0.5 för 2015. Tittar man på per spelad 90 min 2015 ligger Sam Johnson på 0.6 och Sebastian Andersson på 0.95.
Citera
2016-07-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag fattar verkligen inte vad JL har emot Sköld??? Jag menar inte att han skall vara förste,andre eller tredje forward men i nuläget när vi skall rotera så hade han verkligen behövt spela. Var ett lysande tillfälle att vila Rieks mot J.Södra och låta Sköld spela. När man väl bytte in en forward var det Tobbe som inte längre orkar spela varje match under detta täta schema.
Där kunde man gott slängt in Sköld istället.

Om man skall lyfta upp en forward så vete tusan vem isf.

Nu ryktas det att han är på väg till Örebro, det kanske finns något konkret där och att det påverkade startelvan mot J Södra. Annars så är det väl så enkelt att Jörgen och co inte tycker att han håller måttet, man har ju knappt haft möjlighet att se honom i tävlingsmatcher, men han är ju inte usel.
Citera
2016-07-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Är DMK redan avskriven?

Såg honom i hans debut. Hade inte ett enda rätt...tyvärr.
Citera
2016-07-26, 14:23
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Såg honom i hans debut. Hade inte ett enda rätt...tyvärr.
Trist med väntat.
Han var likadan i IFK 100% snabbhet 0% spelsinne.
Tråkigt om han inte har utvecklats sen han lämnade oss.
Citera
2016-07-26, 16:42
Medlem
Hammarbys och Djurgårdens fans forum och i andra sammanhang droppar diverse namn om vem de vill ha som ny tränare.

Likaså vem tar över efter Peter Gerhardsson i Häcken.

Förvånad över att Djurgårdens fans i alla fall jämfört med andra namn som diskuteras inte verkar nämna Stefan Rehn, internationella meriter som spelare, historik i föreningen , van vid kravbild både som spelare och tränare, hyggliga framgångar som tränare i Blåvitt med SM-guld, dvs storlagsmeriter.

Är han bortglömd pga att han ägnat sig åt damfotboll de senaste åren?

Lite märkligt om det skulle vara en diskvalificerande merit för all framtid.

Några teorier?
Citera
2016-07-26, 21:07
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Hammarbys och Djurgårdens fans forum och i andra sammanhang droppar diverse namn om vem de vill ha som ny tränare.

Förvånad över att Djurgårdens fans i alla fall jämfört med andra namn som diskuteras inte verkar nämna Stefan Rehn, internationella meriter som spelare, historik i föreningen , van vid kravbild både som spelare och tränare, hyggliga framgångar som tränare i Blåvitt med SM-guld, dvs storlagsmeriter.

Några teorier?

Jeglertz för nära i minnet. Man fick kvala sig kvar.
Citera
2016-07-26, 23:36
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen

Några teorier?

Tror nog de flesta tror Rehn lagt den karriären på hyllan. Men hade gärna sett han ta över DIF. I nuläget tar jag allt så länge den där jävla tomten försvinner från platsen.
Citera
2016-07-26, 23:53
Medlem
Wahlqvist borta och nu också Fjoluson borta 4-8 veckor var det sista vi behövde i Peking.
Verkligen inte våran säsong detta tyvärr för egen del och säkert till glädje för våra antagonister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in