Citat:
Ursprungligen postat av
Jontalinen
Har Dif verkligen råd att sparka Pelle en månad efter förlängt kontrakt?
Dom har ju sålt Johnson(Colley på gång med?), dvs sina spelare av god kvalité(som hade kunnat göra POs jobb lättare), så de borde väl ha en del cash i krigskistan...
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Jag undrar också hur Bosse tänkte med förlängningen. Sen har ju inte Bosses värvningar slagit väl ut direkt heller... Tino, Mayambela, Ranegie, Olunga och Moon... Visst unga spelare för framtiden men vem ska göra målen nu? Ragge är säkert en vettig deal ekonomiskt men har ju varit katastrof rent sportsligt. Lätt att peka finger åt Pelle, truppen är inte speciellt bra heller och det är Bosses ansvar. Sen tror även jag att det vore bra med en ny tränare så att laget kanske får en nytändning och lyckas klara sig från kval.
En annan grej jag är trött på är att många spelare som kommer till DIF hela tiden tjatar om att vi ska komma ut i Europa så fort som möjligt. Bra med höga målsättningar men känns lite världsfrånvänt när man ligger 1 poäng från kvalplats.
Har han inte legat bakom värvningar som Johnson och Colley också? Fågel eller fisk, en del "supervärvningar" och en del riktiga kalkoner. Johnson och Colley är bra spelare!