2016-07-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Du har ju verkligen helt sunda förhoppningar Jag tycker nog att du verkar vara några snäpp värre än vikinga-töntarna.

Nä jag är knappast värre, det är rätt sällan jag hoppar på det mest lättfångade offret bland snygga unga tjejer jag ser på en offentlig plats, binder dem så jag kan tafsa samtidigt som jag filmar detta. Däremot har jag fullständig förståelse för att folk skulle vilja sänka mig om jag gjorde det.

Den som tycker att sexuella våldsverkare borde få stryk är knappast då värre än våldsverkarna själva. Det skulle ju kunna motverka framtida brott från dessa "teater"( ordet utläses i detta fall "täckmantel för sexuella trakasserier") fjantar.

Intressant tanke dock som du framför, att den som ingriper mot brott är värre än brottslingen själv , det är dock en delvis filosofisk och moralisk debatt om tyngden i straff/våld i självförsvar/förhindrande av brott kontra brottet i sig som kanske inte hör hemma här i tråden.

Intressant också att du inte hade något mer argument om själva fallet att kontra med utan gick på personangrepp mot mig istället, kanske polletten har trillat ned så även du inser vad detta egentligen handlar om, grattis i så fall.....
Citera
2016-07-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eftersom du leker bror (syster?) duktig så kan väl du sammanställa någon typ av enkätundersökning så att vi får veta hur många av tjejerna som tycker att det här låter intressant och är villiga att delta?

Du kan väl inte heller kräva ett gycklargruppen ska jaga efter äldre kvinnor som uppnått pensionsåldern och mer därtill, vad inbringar dom för värde på en "slavauktion"?

Behöver du en enkät för att se om tonårstjejer tycker illa om att en grupp fula tjocka och frånstötande gubbars tio händer plötsligt drabbar deras kropp med smekningar?

De mycket frånstötande männen frågar inte innan de kastar nät och bakbinder och sätter på halsjärn. Hur många tonårstjejer tror du allvar vill ha detta på sig? Och att gubbarna sen skriker ut saker om hennes kropp och ansikte och att hon är bra på att värma upp sängar och inte har löss? (Kvinnor i andra åldrar skulle nog inte heller godkänna detta vid förfrågan)
Citera
2016-07-27, 02:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Eftersom du leker bror (syster?) duktig så kan väl du sammanställa någon typ av enkätundersökning så att vi får veta hur många av tjejerna som tycker att det här låter intressant och är villiga att delta?

Du kan väl inte heller kräva ett gycklargruppen ska jaga efter äldre kvinnor som uppnått pensionsåldern och mer därtill, vad inbringar dom för värde på en "slavauktion"?

De kan väl hålla "sommarrea" på gamla tanter för att uppmärksamma åldersdiskrimineringen i samhället.

Med tanke på idiotin i det aktuella tilltaget hade det ju nästan varit ett logiskt nästa steg...
Citera
2016-07-27, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Behöver du en enkät för att se om tonårstjejer tycker illa om att en grupp fula tjocka och frånstötande gubbars tio händer plötsligt drabbar deras kropp med smekningar?

De mycket frånstötande männen frågar inte innan de kastar nät och bakbinder och sätter på halsjärn. Hur många tonårstjejer tror du allvar vill ha detta på sig? Och att gubbarna sen skriker ut saker om hennes kropp och ansikte och att hon är bra på att värma upp sängar och inte har löss? (Kvinnor i andra åldrar skulle nog inte heller godkänna detta vid förfrågan)

Din allmänna dumhet och oerhört korkade inlägg i den här tråden är oerhört mycket mer upprörande än teatergruppens spex och ploj med låtsasförsäljningar av kvinnor under vikingaspel. Dra nåt gammalt över dig, du måste vara fb:s absolut största kverulant någonsin.
Citera
2016-07-27, 03:07
Medlem
Citat:
Din allmänna dumhet och oerhört korkade inlägg i den här tråden är oerhört mycket mer upprörande än teatergruppens spex och ploj med låtsasförsäljningar av kvinnor under vikingaspel. Dra nåt gammalt över dig, du måste vara fb:s absolut största kverulant någonsin.

Du är dum?

Med såna argument som dina så blir det inte mycket till diskussion. Att inbilla sig att tonårstjejer vill att fem äckliga ja de ser rent äckliga ut ska rusa fram med sina tio händer och ta på dem finns inte på kartan lilla vän!
Citera
2016-07-27, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Återigen så hände detta på en vikingamarknad, där denna grupp var välkomna att utföra sitt spex, det hände inte på ICA, inte på väg till jobbet, inte längs nån trottoar en mörk kväll etc. Det är en jävla skillnad!

Säg till när du läser att detta hänt utanför vikingamarknader eller andra vikingaevenemang.

Frågan som diskuteras är ett anmält ofredande. Och du har rätt det är lika olagligt att ofreda folk på ICA som på en vikingamarknad.
Citera
2016-07-27, 04:27
Medlem
Citat:
Frågan som diskuteras är ett anmält ofredande. Och du har rätt det är lika olagligt att ofreda folk på ICA som på en vikingamarknad.
Detta är väl helt riktigt att betrakta som ofredande. Vad teatergruppen missade var att förankra detta hos någon eller några innan föreställningen som då ställde upp på frivillig basis.
Citera
2016-07-27, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nå enligt gruppen som utfört showen så finns allt filmat och då lär ju inte utredningen bli så komplicerad, deras version är att kvinnan spelade med och inte hade några problem alls.

Om hon efteråt ångrade sig så kan det knappast vara deras fel, som sagt jag tror att utredningen blir väldigt enkel.

Du tror fortfarande att utredningen kommer att bli väldigt enkel?

Citat:
Men för i helvete, tror du på fullt allvar att det här ska kunna gå till åtal?

Sluta driv med oss, vad fan ska åtalet gälla?

Vad man kan se på flera andra videosar så tar det 10 SEKUNDER att ha kastat ett nät över henne och ha bakbundit hennes händer och satt halsjärn på henne med koppel och att de börjar dra i kopplet och att hon då har en man tätt vid varje sida och att det då skriks högt och tutas i något jävla horn så att den lätt chockade inte orkar skrika på hjälp.

Så det kan ju vara något liknande detta som anmäls?

Citat:
Blir det åtal av det här så lär de få sluta med tågrån på High Chaparral också, alla där kanske inte vill bli rånade på lek

Hur djävla tramsigt kan det här landet få bli?

På High Chaparral så är huvudattraktionen att bli rånad.

Det här var ett museum och inte ens museets ledning var medvetna om vad som hände och ingen information gavs alls att man på tio SEKUNDER kunna vara försatt i ett sånt läge.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Det existerar ju också en viss möjlighet att det faktiskt är aktuell kvinna som kommer att framställas som oerhört lättkränkt, då det är den subjektiva tolkningen som i regel brukar ligga till grund för varje enskild individs åsikt...

/ Tiberius

Visst den möjligheten finns ju alltid.

Citat:
Och vi håller självklart tummarna för att anmälan läggs ner. Nån måtta får det ändå vara på tokerierna.

Det menar du utan att du ens vet vad som hänt?

Då vet vi ju var du står!

Citat:
Det är väl det som de förnuftiga i tråden har hävdat, en storm i ett vattenglas helt enkelt, parat med lite feministretorik som är alldeles för högljudd och felaktig som vanligt.

Inte konstigt att det här landet har urartat helt.

Det gäller ett halv tusen kvinnor så oavsett rättsutgången för detta så förhindras de att komma till flera marknader. Återstår bara att se om det blir fler?

Om de ens får komma till Gudahagen så antar jag att de förändrat sitt sätt att uppföra sin lilla teater! Annars kan det nog bli spännande då många av de som går dit har läst om detta!
Citera
2016-07-27, 11:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du är dum?

Med såna argument som dina så blir det inte mycket till diskussion. Att inbilla sig att tonårstjejer vill att fem äckliga ja de ser rent äckliga ut ska rusa fram med sina tio händer och ta på dem finns inte på kartan lilla vän!

Du har ingen rätt att kränka teatersällskapet med att dom ser äckliga ut, vad är det här för idioti du håller på med? Du skulle knappast våga säga detta till herrarna ifråga öga mot öga din nätfjant. Du sticker bara ut din fula näsa för att lufta ditt manshat. Det finns massvis med saker man inte vill här i livet och det är nog mycket få människor som frivilligt vill läsa dina korkade inlägg här i tråden men vi är alltså tvungna. Det går nog inte ens att spela så otroligt korkad som du är (i en teaterföreställning) för du är tyvärr på riktigt din kverulant

Släpp dom här vikingamännen nu och deras spex och skoj och gå vidare här i livet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-07-27 kl. 11:39.
Citera
2016-07-27, 11:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har ingen rätt att kränka teatersällskapet med att dom ser äckliga ut, vad är det här för idioti du håller på med? Du skulle knappast våga säga detta till herrarna ifråga öga mot öga din nätfjant. Du sticker bara ut din fula näsa för att lufta ditt manshat.
Kränka?

Självklart har man rätt att ha uppfattningen att de både ser äckliga ut och beter sig som de äckel de ser ut att vara.

Vad skulle hindra det menar du?
Citera
2016-07-27, 11:38
Medlem
Citat:
Du har ingen rätt att kränka teatersällskapet med att dom ser äckliga ut, vad är det här för idioti du håller på med? Du skulle knappast våga säga detta till herrarna ifråga öga mot öga din nätfjant. Du sticker bara ut din fula näsa för att lufta ditt manshat.

+1.

Det är ett djävla sätt att dra alla historieintresserade män över en kam. Folk borde sluta kränka och klassa ner folk som vill veta mer om hur det gick till på vikingatiden.
Citera
2016-07-27, 11:41
Medlem
Citat:

Kränka dem? Jag talar bara om vad jag tycker om deras utseende. Är väl inget manshat att tycka att några feta äldre gubbar ser äckliga och avstötande ut? Och varför skulle jag inte våga säga det? Påstår du att de skulle slå ihjäl mig på 10 SEKUNDER? Har de mördat kvinnor förr?

Det här nedan är ju ett ofredande. Att kasta ett nät över någon är rimligen bara de ett ofredande och knyter man ihop händerna och sätter på halsjärn inom 10 sekunder så blir det ju inte bättre av det om jag säger så. Kanske detta upphävdes i tingsrätten om någon överklagade jag vet inte.

Angående de andra klippen de haft ute är det någon fler som anmält? Kan andra anmäla tafsningen till exempel?

Citat:
En 16-årig kille har ofredat åtta kvinnor i Kungsbacka kommun genom att beröra, klappa eller slå på kvinnornas rumpor.

Ynglingen döms nu att betala skadestånd om 5 000 kronor vardera till brottsoffren och till ungdomstjänst i 20 timmar.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/16-%C3%A5ring-ofredade-%C3%A5tta-kvinnor-1.443577
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in