Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Men alltså, jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att jag tycker att den anmälan som är gjord är trams och att inget krut ska spillas på en sådan idiotanmälan.
Vad i det nedan är det idioti att anmäla?
Citat:
Jag mår fortfarande så dåligt. Om mitt nej inte räcker – vad krävs för att jag ska känna mig säker som kvinna, säger hon.
Citat:
Tidningen har tagit del av sekvensen där gruppen menar att Cecilia ger sitt medgivande. Vi träffas och tittar på filmen tillsammans.
Citat:
När klippet börjar blir Cecilia omringad av fyra äldre män från teatergruppen. Hon får ett nät över huvudet och en järnkrage runt halsen innan hennes händer bakbinds.
Citat:
De kom från ingenstans och kastade ett nät över mig. Ingen frågade mig om lov eller förklarade något om vad som skulle hända. Om någon hade sagt innan, vi kommer att binda dig inför publik och kommentera din kropp. Vi kommer att piska dina fötter för att få dig att dansa. Vem hade gått med på det?
Citat:
Att någon satte en järnkrage runt min hals chockade mig och jag kände mig sjukt förnedrad. Vad mer ska jag säga? Du ser ju själv. Jag är redan fångad.
Citat:
Vi kommer till den del av filmen där hon binds fast vid en påle. Sedan ropas hon ut till försäljning och budgivningen börjar. Hon visas upp för publiken samtidigt som männen kommenterar hennes former och färdigheter i köket.
Citat:
Jag är ingen skådespelare, de kan inte begära att jag ska spela med. När de pratar om mig och min kropp känner jag mig förnedrad och äcklad. Det är ingen lek för mig, det är verklighet. I slutändan kom den riktiga förnedringen. De sålde mig till en man – för riktiga pengar.
Citat:
Cecilia menar att hon inte blev informerad vare sig om att teatergruppen filmade eller att filmen senare kunde hamna på Facebook.
Citat:
Jag var där i tjänst. Jag hade ansvar för mina brukare. Vad hade hänt om en av mina brukare fått ett utbrott medan jag stod fastbunden? Det hade inte varit så lyckat.
http://www.sydsvenskan.se/2016-07-23/om-mitt-nej-inte-racker--hur-ska-jag-kanna-mig-saker-som-kvinna
Så oavsett om det blir ett åtal eller inte så är frågan väckt och om de "spelar teater" mer så kanske andra också vill leka med dem.
Men är detta tillåtet så får de nog se sig över axeln var de går då leken kan lekas på fler ställen än där bara de vet om det. Låt mig säga så att de kommer inte att veta var leken ska lekas mer än de här kvinnorna har gjort!