2016-07-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det mesta, det är bara att läsa dina inlägg i den här tråden. Låt vikingamännen vara nu.

Håller dom vikingaspel på ICA-butikerna nu också där kunderna får nät kastade över sig? Kan inte du länka till videon?

ICA kan väl ses som en matmarknadsplats. Så jag antar att man kan ha ett vikingatema där med eller något kulturtema där slavar togs till fånga och såldes. Så varför skulle man där inte kunna få ta till fånga folk? Ja eller nej?

Tala gärna om varför ja eller nej också så kanske vi kan komma vidare i diskussionen?

Eller vill du helst inte svara?
Citera
2016-07-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men alltså, jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att jag tycker att den anmälan som är gjord är trams och att inget krut ska spillas på en sådan idiotanmälan.

Dina övriga så kallade frågor är för barnsliga för att svara på helt enkelt, du fattar inte att det är en form av teater som sker, dina jämförelser är helt åt helvete, kort sagt, det är dina fantasier som spökar.

Fan vad jag önskar att sommarlovet ska vara över så att allt blir normalt igen.

Okej du vill hålla nivån på så sätt att du bara säger "Trams!" men inte kan komma vidare i diskussionen.

På tio sekunder blankt bakbinda någon i grupp om fem mot en och trä på ett halsjärn och sen börja skrika och blåsa i horn så att den chockade överfallne känner att de inte kan ta sats och ropa ut att de vill bli lössläppta?

Varför skulle man få göra så här på ICA eller någon annan plats överhuvudtaget för att fem män vill leka teater?

Och varför skulle man inte anmäla om någon gjorde detta mot en på ICA eller annan plats?
Citera
2016-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Om polisen väljer att lägga ner anmälan så blir teatergruppen fångande med ett större nät av en större "teatergrupp"

Vi får väl se när NSTC gör sitt nästa framträdande. Är det okej att slänga nät över folk och bakbinda dem medan de fortfarande har nätet över sig så kan det ju hända att en lite större teater med större män också vill leka. Leka är kul!
Citera
2016-07-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men alltså, jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att jag tycker att den anmälan som är gjord är trams och att inget krut ska spillas på en sådan idiotanmälan.

Vad i det nedan är det idioti att anmäla?

Citat:
Jag mår fortfarande så dåligt. Om mitt nej inte räcker – vad krävs för att jag ska känna mig säker som kvinna, säger hon.

Citat:
Tidningen har tagit del av sekvensen där gruppen menar att Cecilia ger sitt medgivande. Vi träffas och tittar på filmen tillsammans.

Citat:
När klippet börjar blir Cecilia omringad av fyra äldre män från teatergruppen. Hon får ett nät över huvudet och en järnkrage runt halsen innan hennes händer bakbinds.

Citat:
De kom från ingenstans och kastade ett nät över mig. Ingen frågade mig om lov eller förklarade något om vad som skulle hända. Om någon hade sagt innan, vi kommer att binda dig inför publik och kommentera din kropp. Vi kommer att piska dina fötter för att få dig att dansa. Vem hade gått med på det?

Citat:
Att någon satte en järnkrage runt min hals chockade mig och jag kände mig sjukt förnedrad. Vad mer ska jag säga? Du ser ju själv. Jag är redan fångad.

Citat:
Vi kommer till den del av filmen där hon binds fast vid en påle. Sedan ropas hon ut till försäljning och budgivningen börjar. Hon visas upp för publiken samtidigt som männen kommenterar hennes former och färdigheter i köket.

Citat:
Jag är ingen skådespelare, de kan inte begära att jag ska spela med. När de pratar om mig och min kropp känner jag mig förnedrad och äcklad. Det är ingen lek för mig, det är verklighet. I slutändan kom den riktiga förnedringen. De sålde mig till en man – för riktiga pengar.

Citat:
Cecilia menar att hon inte blev informerad vare sig om att teatergruppen filmade eller att filmen senare kunde hamna på Facebook.

Citat:
Jag var där i tjänst. Jag hade ansvar för mina brukare. Vad hade hänt om en av mina brukare fått ett utbrott medan jag stod fastbunden? Det hade inte varit så lyckat.
http://www.sydsvenskan.se/2016-07-23/om-mitt-nej-inte-racker--hur-ska-jag-kanna-mig-saker-som-kvinna

Så oavsett om det blir ett åtal eller inte så är frågan väckt och om de "spelar teater" mer så kanske andra också vill leka med dem.

Men är detta tillåtet så får de nog se sig över axeln var de går då leken kan lekas på fler ställen än där bara de vet om det. Låt mig säga så att de kommer inte att veta var leken ska lekas mer än de här kvinnorna har gjort!
Citera
2016-07-29, 01:15
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Vad i det nedan är det idioti att anmäla?

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-23/om-mitt-nej-inte-racker--hur-ska-jag-kanna-mig-saker-som-kvinna

Så oavsett om det blir ett åtal eller inte så är frågan väckt och om de "spelar teater" mer så kanske andra också vill leka med dem.

Men är detta tillåtet så får de nog se sig över axeln var de går då leken kan lekas på fler ställen än där bara de vet om det. Låt mig säga så att de kommer inte att veta var leken ska lekas mer än de här kvinnorna har gjort!

Nu gör du ju det igen, du köper hennes historia rakt av utan att ens fundera.
Vad är det som säger att hon inte hittar på detaljer som att hon inte blivit tillfrågad etc.?

Var du där och såg det när det inträffade?
Och vad har du för rätt att hota dem?
Citera
2016-07-29, 01:27
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Vad är det som säger att hon inte hittar på detaljer som att hon inte blivit tillfrågad etc.?

Om de anser sin behandling av tjejerna som OK så är det väl inget hot att bli behandlad likadant?

Eller är det bara snygga småtjejer/unga kvinnor som ska tåla andras "lekar"?
Citera
2016-07-29, 01:30
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Om de anser sin behandling av tjejerna som OK så är det väl inget hot att bli behandlad likadant?

Eller är det bara snygga småtjejer/unga kvinnor som ska tåla andras "lekar"?
Så då menar du att bara för att det är okej att boxas i ringen så ska du behöva kolla dej omkring när du går på stan så ingen knockar dig? Är det okej i ringen så måste det ju vara okej överallt eller? Det var precis det resonemanget Evets körde med och kör stup i kvarten.

Bara för att clownen på cirkus kan ta upp folk och förnedra dem inför publik så är det okej på stan med?
Citera
2016-07-29, 01:31
Medlem
Citat:

Jag frågar Reimer vad i kvinnans historia som han anser att det var trams att hon anmälde.

Vem har jag hotat?
Citera
2016-07-29, 01:33
Medlem
Citat:
Så då menar du att bara för att det är okej att boxas i ringen så ska du behöva kolla dej omkring när du går på stan så ingen knockar dig? Är det okej i ringen så måste det ju vara okej överallt eller? Det var precis det resonemanget Evets körde med och kör stup i kvarten.

Bara för att clownen på cirkus kan ta upp folk och förnedra dem inför publik så är det okej på stan med?

De var ju besökare på ett museum och det verkar vara okej att besökare gör sådant. Så varför inte en besökare i staden på torget eller en besökare nattetid på gatan där de här männen bor?
Citera
2016-07-29, 01:33
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

Turisterna som de överfaller har inte valt att gå in i någon boxningsring, men dem har du ingen empati för. Bara förövarna som du tycker inte ska behöva smaka på sin egen medicin...
Citera
2016-07-29, 01:41
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Jag frågar Reimer vad i kvinnans historia som han anser att det var trams att hon anmälde.

Vem har jag hotat?

detta kan lätt uppfattas som ett hot, men det är väl som vanligt okej med det "goda våldet":

Citat:
Men är detta tillåtet så får de nog se sig över axeln var de går då leken kan lekas på fler ställen än där bara de vet om det.

Citat:
De var ju besökare på ett museum och det verkar vara okej att besökare gör sådant. Så varför inte en besökare i staden på torget eller en besökare nattetid på gatan där de här männen bor?

Besökare på ett vikingaevent, utsätts för något som antagligen skulle vara (och kanske var) ett harmlöst skådespel. Var är motsvarigheten på ett torg eller gatan nattetid? att man möter nån fyllekaja eller annan nattsuddare? eller har jag missat att det är event på nätterna med besökare och publik? det händer inte på min gata i alla fall.
Citera
2016-07-29, 01:45
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Turisterna som de överfaller har inte valt att gå in i någon boxningsring, men dem har du ingen empati för. Bara förövarna som du tycker inte ska behöva smaka på sin egen medicin...
Har dom klagat då? ska jag ha empati för någon som inte sagt ifrån eller ens uttryckt att dom inte uppskattat det hela? vilken känsla ska jag ha då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in