Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-26, 19:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
När det gäller överenskommelsen med Moskva om att inte utvidga NATO finns inget konkret, bara prat.

Javisst, bara prat. Precis som löftena 1939 om att befria Polen, bara prat, för man sket fullständigt i detta när det väl kom till kritan. Samma i Georgien 2008, alla betygelser som man gett Sakashvili och som han agerade på, bara prat.

Citat:
Hade Moskva kunnat visa upp ett dokument där man skrivit under detta vore det en annan femma, men det finns inte något sådant.

Du missade att min poäng gällde att hålla sitt ord. Men du verkar vara av samma nesliga moraluppfattning som NATO/USA själva. Man håller inte sitt ord. Istället bluffar man och luras (-Ha ha, gick ni på den bluffen! Lååång näsa!). Ord är "bara prat". Man bygger inte upp ett bra rykte med detta nesliga beteende. Man bygger inte fred och goda relationer med detta, man bygger konflikt och osämja. Putin sitter i toppen i Ryssland, just för att NATO/USA har betett sig såhär. Fantastiskt att höra att du är så oerhört nöjd med detta beteende.

Bara prat... nedrigt!

Och det verkar inte spela någon roll om man har kontrakt eller inte. Så jag skulle inte känna mig jättesäker i Baltikum under Hillarys NATO, faktiskt tvärtom. Under Hillarys NATO är det lätt att tänka sig att man driver situationen så långt in absurdum (som på så många andra håll) så att Ryssland helt enkelt blir tvungna att köra in med sina tanks, för att det hela inte ska gå helt överstyr. Vad kommer NATO/Hillary att svara med då? Bara prat, är min gissning. Fast om hon har mens så blir det världskrig.

Ingen av dessa risker finns under Trump.
2016-07-26, 19:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
De extremreligiösa skulle hellre äta lort än rösta på Clinton...

Sa inget om att de skulle rösta på henne, det finns minst ett till alternativ utöver att rösta på Trump eller Clinton och det är att inte rösta överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Att ta bort minimilönen och samtidigt utvisa illegala immigranter samt täppa till den mänskliga flodvågen söderifrån är givetvis helt rätt tänkt av Trump.

Visste inte att du var kommunist då du verkar vilja att staten skall betala ut ännu mer löner.
2016-07-26, 20:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Javisst, bara prat. Precis som löftena 1939 om att befria Polen, bara prat, för man sket fullständigt i detta när det väl kom till kritan. Samma i Georgien 2008, alla betygelser som man gett Sakashvili och som han agerade på, bara prat.

Du missade att min poäng gällde att hålla sitt ord. Men du verkar vara av samma nesliga moraluppfattning som NATO/USA själva. Man håller inte sitt ord. Istället bluffar man och luras (-Ha ha, gick ni på den bluffen! Lååång näsa!). Ord är "bara prat". Man bygger inte upp ett bra rykte med detta nesliga beteende. Man bygger inte fred och goda relationer med detta, man bygger konflikt och osämja. Putin sitter i toppen i Ryssland, just för att NATO/USA har betett sig såhär. Fantastiskt att höra att du är så oerhört nöjd med detta beteende.

Bara prat... nedrigt!

Och det verkar inte spela någon roll om man har kontrakt eller inte. Så jag skulle inte känna mig jättesäker i Baltikum under Hillarys NATO, faktiskt tvärtom. Under Hillarys NATO är det lätt att tänka sig att man driver situationen så långt in absurdum (som på så många andra håll) så att Ryssland helt enkelt blir tvungna att köra in med sina tanks, för att det hela inte ska gå helt överstyr. Vad kommer NATO/Hillary att svara med då? Bara prat, är min gissning. Fast om hon har mens så blir det världskrig.

Ingen av dessa risker finns under Trump.

Ditt sätt att formulera dig på är löjeväckande. Människorna i Baltikum var ockuperade av kommunisterna i Kreml i 45 år fram till befrielsen 1990. De vet nog om någon vad det innebär att leva under ryskt förtryck. Ryssarna är inte tvungna att göra någonting, de kan börja jobba med sin egen attityd och historieförfalskning istället för att åter ockupera sina grannländer.

Trump i sin tur är en katastrof för USA som kan köra landet i avgrunden, dels genom sin sjuka protektionism och dels genom sitt flörtande med den ryska diktaturen. Tyvärr påverkar det också övriga världen när han ifrågasätter NATOs existens och inte tycks ha förstått mycket av utrikespolitiken, överlåter allt tänkande till sina starkt korrupta rådgivare. Skrämmande.
2016-07-26, 20:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ditt sätt att formulera dig på är löjeväckande. Människorna i Baltikum var ockuperade av kommunisterna i Kreml i 45 år fram till befrielsen 1990. De vet nog om någon vad det innebär att leva under ryskt förtryck. Ryssarna är inte tvungna att göra någonting, de kan börja jobba med sin egen attityd och historieförfalskning istället för att åter ockupera sina grannländer.

Precis som polackerna fick göra, eftersom västmakterna inte höll sitt ord.

Bara prat... bara prat...

Hade du någon poäng förresten?

PS. För en gångs skull har jag något positivt att säga om Sverige, eftersom det var det enda landet som hjälpte en "öststat" från att bli invaderat av sovjetiska tanks 1939. Största credden ska förstås gå till Finland själva. De andra öststaterna fick genomlida den kommunistiska terrorn, eftersom den de hade att förlita sig på var USA, och USA på den tiden var commie lovers, och FDR tyckte att det var finfint att dela upp Europa mellan sig och Stalin.
2016-07-26, 20:40
Medlem
Inte ens jag kan stödja Trump då han är extremt opålitlig och är med i ett parti som är en katastrof.
Blir nog ingen positiv effekt för USA om han vinner valet.
2016-07-26, 20:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Inte ens jag kan stödja Trump då han är extremt opålitlig och är med i ett parti som är en katastrof.

Så vad ska man göra?
2016-07-26, 20:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sa inget om att de skulle rösta på henne, det finns minst ett till alternativ utöver att rösta på Trump eller Clinton och det är att inte rösta överhuvudtaget.

Visste inte att du var kommunist då du verkar vilja att staten skall betala ut ännu mer löner.

Inget av alternativen är bättre än Trump för de religiösa väljarna.

Jag har ett svagt minne av att jag tidigare i den här tråden konstaterade att dina åsikter i mångt och mycket sammanföll väl med de som Karl Marx förde fram. Om något är väl minimilön en marknadsreglering och vill man ha bort den så är man snarare motsatsen till kommunist.
2016-07-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77

Och USA som redan går dåligt kommer att blomstra med 8 år till av samma politik?

Varken du eller jag vet om Trump är opålitlig eller inte så bara att vänta och se och hoppas att han vinner!
2016-07-26, 20:57
Medlem
Mycket smart drag av Trump i morgon han besöker Ohio och Pennsylvania. Hoppas flyger över DNC konventet och blåser bort alla människor.
2016-07-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Du skämtar, men före Brown v. Board of Education 1954 var den juridiska doktrinen beträffande rättslig status för bruna mänskliga varelser och rosa mänskliga varelser (f.ö. en distinktion som är biologiskt vansklig att göra) "equal but different".

Men till saken - Trump spelar på icke-fakta och en medialogik som sorterar våldsdåd och masskjutningar på ett spekulativt sätt. De facto verkar det inte ens gå att hitta en oproportionerlig korrelation mellan mass shootings (332 tillfällen under 2015) och misstänkta muslimer, än mindre mellan moskéer och mass shootings. Däremot blev 72 moskéer utsatta för attentat under 2015. FBI:s hatbrottstatistik verkar lida av viss skev överrapportering (det är svårt att föreställa sig att hatbrott mot judar skulle utgöra 60 procent av religiöst motiverade hatbrott), men tendensen är att religiöst motiverade hatbrott mot protestanter är en statistisk kuriositet (42 rapporterade fall 2013), men en påtaglighet för muslimer (drygt 160 rapporterade fall 2013).

Politik inom law enforcement borde inte vara nån jävla teater, politik borde syfta till att hushålla med polisiära resurser på rationell grund i syfte att minska all brottslighet.

Men jag misstänker att det inte tar. Antingen ska man inte tolka Trump bokstavligen, eller så har man feltolkat honom, eller så spelar det ingen roll så länge folk köper det, right Lillis?

Skulle det teoretiskt kunna vara så att amerikaner i viss mån är medvetna om terrordåd som sker i Europa? Att de inte bara baserar sin världbild på terrordåd i USA.

Kan det möjligen vara så att vissa amerikaner hellre agerar innan problemet växer över huvudet. I Europa har vi kört över stupet. Vi har nu att välja mellan drakoniska åtgärder eller en evig rädsla.

Kan det vara så att vad du kallar icke fakta helt enkelt är en preventiv åtgärd.

När det finns fakta har ju liksom problemet/terrordådet redan inträffat.
2016-07-26, 21:02
Medlem
Vad vill Trump göra med Mellanösternfrågan? De flesta här i tråden verkar vara rätt övertygade om att Hillary vill gå in med trupper. Alldeles för dåligt påläst kring vad kandidaterna faktiskt vill, bara trashtalk som finns överallt.
2016-07-26, 21:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
PS. För en gångs skull har jag något positivt att säga om Sverige, eftersom det var det enda landet som hjälpte en "öststat" från att bli invaderat av sovjetiska tanks 1939. Största credden ska förstås gå till Finland själva. De andra öststaterna fick genomlida den kommunistiska terrorn, eftersom den de hade att förlita sig på var USA, och USA på den tiden var commie lovers, och FDR tyckte att det var finfint att dela upp Europa mellan sig och Stalin.

Misstänker att du pratar om Vinterkriget och då har du tyvärr fel för Sverige, Norge och Danmark skickade volontärer och resurser till Finland men däremot så skickade Sverige mest av bägge delarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in