Citat:
Javisst, bara prat. Precis som löftena 1939 om att befria Polen, bara prat, för man sket fullständigt i detta när det väl kom till kritan. Samma i Georgien 2008, alla betygelser som man gett Sakashvili och som han agerade på, bara prat.
Citat:
Hade Moskva kunnat visa upp ett dokument där man skrivit under detta vore det en annan femma, men det finns inte något sådant.
Du missade att min poäng gällde att hålla sitt ord. Men du verkar vara av samma nesliga moraluppfattning som NATO/USA själva. Man håller inte sitt ord. Istället bluffar man och luras (-Ha ha, gick ni på den bluffen! Lååång näsa!). Ord är "bara prat". Man bygger inte upp ett bra rykte med detta nesliga beteende. Man bygger inte fred och goda relationer med detta, man bygger konflikt och osämja. Putin sitter i toppen i Ryssland, just för att NATO/USA har betett sig såhär. Fantastiskt att höra att du är så oerhört nöjd med detta beteende.
Bara prat... nedrigt!
Och det verkar inte spela någon roll om man har kontrakt eller inte. Så jag skulle inte känna mig jättesäker i Baltikum under Hillarys NATO, faktiskt tvärtom. Under Hillarys NATO är det lätt att tänka sig att man driver situationen så långt in absurdum (som på så många andra håll) så att Ryssland helt enkelt blir tvungna att köra in med sina tanks, för att det hela inte ska gå helt överstyr. Vad kommer NATO/Hillary att svara med då? Bara prat, är min gissning. Fast om hon har mens så blir det världskrig.
Ingen av dessa risker finns under Trump.