Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 15:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han kommer inte bry sig. Jag kan knappast tro att veteraner ska ha sympati med muslimer.

Det finns gott om muslimer som slåss för USA, du kanske har missat det men USA befinner sig inte i ett korståg där icke kristna förbjuds från att delta.
2016-08-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast vänta nu här, enligt God Emperor Trump ska vi ju inte lita på "dishonest" Washington Post:

http://www.politico.com/story/2016/06/trump-washington-post-credentials-224281#ixzz4GB6WwXyB

Han sätter sig i klistret hela tiden...
Så sent som igår pratade Trump på bägge sina rallys och på Hannity om Post.
Dom har varit totalt oärliga och binär mot mig. Men på senaste tiden har dom gjort ett mer ärligt jobb.
2016-08-02, 15:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns gott om muslimer som slåss för USA, du kanske har missat det men USA befinner sig inte i ett korståg där icke kristna förbjuds från att delta.

Och vad är muslim? Etnicitet eller troende?
Vet du ens vad USA gör i mellanöstern? Du tror att dem jagar reda på terrorister hela tiden?

Men detta är OT!
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-08-02 kl. 15:13.
2016-08-02, 15:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag håller delvis med. Trump talade ur hjärtat som vanligt, vilket man inte ska göra som politiker.

Trump är ingen politiker. Det är därför vi stödjer honom. Och hans hjärta är stort och talar bra.

Citat:
Han kunde ha undvikt att kommentera frun, men han gjorde en Trump där.

Kommenterandet av frun var det bästa av allt. Återigen bryter han mot idiotiska tabun, och han får en guldstjärna av mig varje gång. Det är på detta vis som han för hela det metapolitiska landskapet igenom en metamorfos. Högerintellektuella har i alla år talat om, och skrivit en massa böcker om, hur metapolitiken måste förändras för att högern ska ha minsta chans. Trump snackar inte om det, han gör det dagligen i praktiken. Slut på missriktad artighet. Skönt! Speciellt som det varit missriktad artighet som tagit oss till det helvete som vi nu har (just eftersom det varit marxistisk våldslogik som man bemött med missriktad artighet).

Citat:
Jag tycker anti-trump folk borde istället lägga skulden på dem som skickade sonen i krig.

Det gör han också. Lyssna igen.
2016-08-02, 15:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Trump är ingen politiker. Det är därför vi stödjer honom. Och hans hjärta är stort och talar bra.

Kommenterandet av frun var det bästa av allt. Återigen bryter han mot idiotiska tabun, och han får en guldstjärna av mig varje gång. Det är på detta vis som han för hela det metapolitiska landskapet igenom en metamorfos. Högerintellektuella har i alla år talat om, och skrivit en massa böcker om, hur metapolitiken måste förändras för att högern ska ha minsta chans. Trump snackar inte om det, han gör det dagligen i praktiken. Slut på missriktad artighet. Skönt! Speciellt som det varit missriktad artighet som tagit oss till det helvete som vi nu har (just eftersom det varit marxistisk våldslogik som man bemött med missriktad artighet).

Det gör han också. Lyssna igen.

Det Trump borde göra är att han borde lätta på hjärtat lite inför sina väljare. Bara stå där och prata lite om varför han är han själv. Varför han inte ser sig som en politiker och varför han talar högt och gapar.

Detta skulle verkligen få folk att känna sig trygg hos Trump, än fast han slänger ur sig kommentarer.

Att lyssna på en person som talar öppet om sig själv är en väldig ofarlig person.
2016-08-02, 15:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Fast är det inte bättre att ta reda på mer om nyhetsskällan innan man saluför åsikter om folk man inte känner, bara för att det känns bra? Eller du kanske går till Expo och IRM för att få reda på sanningen om SD?

Du är alltså inte bara en extrem kulturrelativist, utan lika mycket relativist när det gäller sanningen: Fakta finns inte. Välj godtycklig källa och ös sen på med känslor.
2016-08-02, 15:19
Medlem
Citat:
Nu har tydligen "Veterans of Foreign Wars" gett sig in i leken och fördömt Trump.

http://deadstate.org/vfw-forcefully-rebukes-donald-trump-we-will-not-tolerate-anyone-berating-a-gold-star-family-member/

Undrar hur/om han kommer att reagera på detta för det verkar nu som att han inte har veteranerna på sin sida.

Nu representerar inte det där uttalandet alla veteraner utan enbart ledarnas personliga åsikter, såvida de inte haft någon massiv omröstning eller dylikt, men det tvivlar jag riktigt starkt på.
2016-08-02, 15:31
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Jag tror Trump bara spelar ett spel för konstens skull. Det är en konspiration för att kolla hur lätt man kan lura en hel befolkning

Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Herrn lyckas gång på gång fälla uttalanden som slår alla rekord i cynism och tokigheter.

Är ganska hoppfull att många republikaner inte syns i media för att sedan rösta ner Trump i november.

Firma Trump, Putin och Erdogan! Herre jävlar
2016-08-02, 15:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Och vad är muslim? Etnicitet eller troende?
Vet du ens vad USA gör i mellanöstern? Du tror att dem jagar reda på terrorister hela tiden?

Men detta är OT!

En muslim är en troende person precis som en kristen, eller har du missat den biten, och nej det är inte OT då Trump har hånat en död veterans familj.
2016-08-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Så sent som igår pratade Trump på bägge sina rallys och på Hannity om Post.
Dom har varit totalt oärliga och binär mot mig. Men på senaste tiden har dom gjort ett mer ärligt jobb.
Minns inte om det var på fler ställen men tror det var på Hannity åtminstone Trump sa:
Jag har funderat på att dra tillbaka Posts ackreditering. Kanske jag borde göra det?! Som jag gjorde med (Times?).Men Post har varit ärligare och bättre senaste tiden, så jag låter dom behålls ackrediteringen ett tag till, tror jag.
2016-08-02, 15:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Jag tror Trump bara spelar ett spel för konstens skull. Det är en konspiration för att kolla hur lätt man kan lura en hel befolkning

Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Herrn lyckas gång på gång fälla uttalanden som slår alla rekord i cynism och tokigheter.

Är ganska hoppfull att många republikaner inte syns i media för att sedan rösta ner Trump i november.

Firma Trump, Putin och Erdogan! Herre jävlar

Det är ganska uppenbart att han provocerar.

Trump kommer förlora valet är Jag helt övertygad om. Det har inget med Trump som person, utan hans politik. Väldigt få röstar på ett parti just på grund av ordföranden.

Clinton förespråkar en liberal linje med höga skatter.
Trump förespråkar en konservativ linje med låga skatter.

Liberalism och höga skatter är något som går hem i Amerikanen dagligen. Skillnaden mellan Trump och Clinton är att Clinton ljuger och Trump är för ärlig.
Clinton kommer fortsätta samma linje som Obama. Trump vill bryta den linjen.

Detta är vad valet handlar om. Men Trump kommer förlora men han framstår inom några år som hjälte då Clinton kommer inte införa det hon lovar. USA kommer bli ett korrupt skitland där kriminella styr gatorna och miljardärer bestämmer allt.

Så folk kommer minnas Trump som en återställningsknapp - än fast det är för sent.
2016-08-02, 15:42
Medlem
Citat:
En muslim är en troende person precis som en kristen, eller har du missat den biten, och nej det är inte OT då Trump har hånat en död veterans familj.

Nej, han hånade inte familjen.
Familjen hånade honom och han undrade, liksom många andra, varför hon inte sa någonting?
I övrigt önskade han islamist-pappan all lycka och sa att det verkade som en reko kille.

Personligen tycker jag han var på tok för snäll mot dem, deras påhopp var ingen barnlek.

Get em out!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in