Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 13:45
Medlem
FL: Clinton up 44-37
NC: Clinton up 44-38
VA: Clinton up 44-35
CO: Clinton up 43-35

Clinton leder stort i alla fyra.

NBC news.
2016-07-15, 13:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321

NBC news.

Wall Street Journal, Trump hatarnas stora hopp.
2016-07-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Wall Street Journal, Trump hatarnas stora hopp.

Tyvärr vägrar Wall Street Journal släppa någon information om undersökningarna så man kan se om de fifflat.

Men finns en oro i de stora minoritets staterna för Trump
2016-07-15, 14:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Robert Costa ‏@costareports 37 min

Manafort just now on Fox News says Trump has "reached a decision"

Robert Costa ‏@costareports 37 min

That came in response to a question about why Pence is in New York. Said Trump is not taking time to "rethink"

Flynn är i Cleveland:

Robert Costa ‏@costareports 46 min

Michael Flynn, the retired general who has advised Trump and won a spot on his VP list, was seen in Cleveland this morning
2016-07-15, 14:19
Bannlyst
Jag tror fan det blir Flynn. Trump har trollat GOP och nötterna som vill få bort honom på konventet. Han blidkade dom genom att låta insiders "läcka" att det skulle bli Pence utan att haft någon intention att välja honom.

Det är min teori, vore så jävla bossigt och taktiskt genialt isåfall. Classic Trump 😎
2016-07-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag vet att Trump troligtvis inte skulle bry sig, även ifall han får reda på det. Jag reflekterade bara lite över att det land som Trump trashtalkar allra mest, Mexico, hanterar Trump bättre än vad Sveriges omogna representanter gör.

Trump borde skicka ett av hans typiska hälsningar till moderatledaren med en stor bajsemoji på och sen presidentstämpeln längst ner.
2016-07-15, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tyvärr vägrar Wall Street Journal släppa någon information om undersökningarna så man kan se om de fifflat.

Men finns en oro i de stora minoritets staterna för Trump
Men dumma dig! Hur många gångar ska jag be dig att titta på trenden.

Enligt 538 har Trumps chanser ökat med 2 procentenheter (från 33% till 35%) i och med NBC news/Marist mätningarna
2016-07-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag tror fan det blir Flynn. Trump har trollat GOP och nötterna som vill få bort honom på konventet. Han blidkade dom genom att låta insiders "läcka" att det skulle bli Pence utan att haft någon intention att välja honom.

Det är min teori, vore så jävla bossigt och taktiskt genialt isåfall. Classic Trump 😎

Allan West eller Rand Paul vore bra val och samtidigt ännu mer oväntat.
2016-07-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Men dumma dig! Hur många gångar ska jag be dig att titta på trenden.

Enligt 538 har Trumps chanser ökat med 2 procentenheter (från 33% till 35%) i och med NBC news/Marist mätningarna

NC och VA 20 och 23 procent svarta som rösta i de staterna 2012. Det är höga siffror vinner man inte den vita rösten med 90% som i Alabama så är man nästan körd. Inte många alternativ till 270 kvar så oro finns.

Vet du något om det här Trump säger runt minut 5 att det kommer en poll från Connecticut som visar lika läge där mellan honom och Clinton.

https://www.youtube.com/watch?v=oMn1VUuiTdw

Eller trollar Trump med gamlingen.
2016-07-15, 16:09
Bannlyst
Citat:
Vet du något om det här Trump säger runt minut 5 att det kommer en poll från Connecticut som visar lika läge där mellan honom och Clinton.

https://www.youtube.com/watch?v=oMn1VUuiTdw

Eller trollar Trump med gamlingen.
Han kanske syftade på Gravis, där han förlorar med 1 procentenhet?

http://www.politico.com/story/2016/07/newt-gingrich-muslims-deportation-tests-225589
Citat:
Newt Gingrich, one of the final candidates vying to become Donald Trump’s running mate, called for testing “every person who is of a Muslim background” to determine whether they “believe in sharia” in response to Thursday’s attack in Nice, France.

Hours after Donald Trump declared that the attack in Nice constituted “war” against France and the United States, the former House speaker cast the struggle more broadly, saying: “Western civilization is in a war.”

Gingrich then suggested that those who failed a test and were found to be adherents of “sharia law” should be deported from the country. The highly charged proposal echoes Trump’s controversial idea to institute a religious test for immigrants entering the country “until we figure out what is going on.”
I loved you with the fire red
Now it's turning blue, and you say...
"Sorry" like the angel heaven let me think was you
But I'm afraid...

It's too late to apologize, it's too late
I said it's too late to apologize, it's too late whoa.....
Eller inte?
2016-07-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag avskyr att människor som själva inte förstår något så ofta förutsätter att detsamma gäller andra. Inte mest för att såna som jag drabbas, utan för att ni vägrar se det större spelet. ("Öhhhh, de här pk-typerna, öööh, *dregel*, fan vad korkade de är alltså" - Nej - du är korkad som inte förstår att de flesta av de västerländska ledarna är smarta och onda, inte korkade.)

Det är ingen liten grej om de lyckas elda igång krig mot Iran också. Det är en stor fara om Trump-folket är så neocon-influerade.

Känns som läge att citera Socrates här:
- The only true wisdom is in knowing that you know nothing.
Eller varför inte:
- I know that i am intelligent, because i know that i know nothing.

Jag tror Socrates var smartare än dig.
Att du tror dig veta exakt vad som försigår i planetens absoluta toppskikt och i princip vad som sägs innanför stängda dörrar visar bara på hur insnöad du är, om 2år kanske du snöat in på någon annan internet-sida och är 100% övertygad om det istället.

Att det förekommer skumrask och korruption bland eliten råder det inget tvivel om, men hur och varför kan man bara spekulera i, att uttala sig så tvärsäkert som du gör ter sig bara fanatiskt.

Men för att muntra upp dig lite kan jag bjuda på detta:
Mike Rothschild tweeted: "What is Newt Gingrich even doing babbling about Sharia? What does it have to do with life in the US in 2016."
http://www.express.co.uk/news/world/689737/newt-gingrich-muslims-deported-sharia-nice-terror

Det verkar alltså som att du polar med en viss Rothschild i ert gemensamma hat gentemot Gingrich
2016-07-15, 16:38
Medlem
Citat:

NBC news.

538 verkar anse att det är lite fiffel på gång i dessa polls (jag vet inte exakt hur deras modell fungerar, men antar att det bygger mest på demografi), och de har alla justerats i Trumps riktning-

Florida justerad från +5% till +2%
North Carolina justerad från +6% till +3%
Virginia justerad från +7% till +4%
Colorado justerad från +6% till +3%

Quinnipiacs polls från i onsdags fick inga justeringar alls. Som sagt har Trumps estimerad vinstchans alltså ökat från igår- är det val idag får han 45.3% chans att vinna.
Senast redigerad av kricke123 2016-07-15 kl. 16:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in