Citat:
Nej jag tror inte heller att man blir en bättre människa av ateism, inte för fem öre.Det är ingenting som jag helst VILL försvara men kan inte förneka faktumet att den moderna världen inte kan jämföras med härledarens arabvärld. Du är ju själv från Iran.Hur mycket kan man verkligen lita på rapporterna om religionens krig mellan Iran-Irak?
Nä,jag väljer vara ateist men inte behöver man göra sig själv till Mandela för att få rätten att existera.Man får ju erkänna att människor varken blir bättre av ateismen eller av Kalle Anka.
Du kunde helt enkelt försvarat det på ett mycket bättre sätt.
T.ex. att sekularismen fortfarande är ung men att potentialen finns att bli bättre.
Nä,jag väljer vara ateist men inte behöver man göra sig själv till Mandela för att få rätten att existera.Man får ju erkänna att människor varken blir bättre av ateismen eller av Kalle Anka.
Du kunde helt enkelt försvarat det på ett mycket bättre sätt.
T.ex. att sekularismen fortfarande är ung men att potentialen finns att bli bättre.
Är man en skit är man det vare sig man har Gud, Allah eller vad det vara monde med sig.
Men man skall vara ärlig dock när det kommer till den skada religionen och dess skadeverkningar den fört med sig. Den propagerar en elitism och segregering där vissa är utvalda och har Gud med sig och ofta resulterar i att man hyser ett förakt för andra troende utanför sin religion eller tolkning. Det varierar givetvis men den skapar ett utanförskap helt klart vilket alla religiösa minoriteter nog upplever i vilket land de än befinner sig i.
Sekularism betyder inte ett skit när det kommer till hur väl ett land uppträder.
Allt beror på politikerna.
Se bara på Sverige, i 200 år hade vi varit utanför krig när förra regeringen tyckte vi skulle börja delta i krig i länder vi inte har ett skit med att göra. Liberalerna ville ju t.o.m att vi skulle delta i den sista invasionen av Irak... De dumma jävlarna. USA invaderade för att familjen Bush skulle kunna göra grova pengar på oljan och inspirationen fick Bush från Gud själv hävdade han...
Så sekularism betyder inte ett skit mer än att man möjligen kan minska religiösa motsättningar inom det egna landet och att religiöst förtryck inte förekommer och oftast att alla fritt får utöva sin religion så länge det inte inkräktar på andras tro. Vilket iofs är trevligt för dem som flytt från just religiöst förtryck. Men det hindrar ju inte att idioter till politiker kan förstöra det hela i en handvändning.