Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Hur blir reaktionerna när han skall möta MFF? Det borde vara en klausul i kontraktet som gör att han slipper det mötet iom de enormt starka reaktionerna på att han går till en stark rival?
Det är ju detsamma som om nu Sköld går dit, reaktionerna när man släpper en spelare till en så hatad rival lär inte vänta på sig. Det är ju trots allt "öresundstågs-derby"!
Mer seriöst så känns det som Falkenberg gör vad föreningen kan för att säkra kvalplats iaf och även om man är efter så känner man väl att såväl DIF som Bajen är nåbara och därför försöker värva in en del spelare som kan göra att man klarar sig även denna säsong.
Personligen tror jag att Sköld går dit direkt om vi åker ur El.
Tycker gott han kan gå dit oavsett. Han verkar vara en sympatisk snubbe och förstår inte varför vi ska hålla honom kidnappad när han ändå inte får speltid.
Det är typ som att JL hatar Sköld sen innan och värvade honom för att förstöra hans karriär/bästa år i fotbollsåldern.
Nej, skicka honom till FFF direkt så slipper vi en lönekostnad, får in några hundratusen samt blir av med en spelare som kan skapa dålig stämning då han är totalt utfryst.
Vi verkar ju ändå hellre lösa det på annat sätt i anfallet trots att vi vilar Hysén och har Boman skadad.
Matchen mot J-Södra kändes lite som spiken i kistan för att konstatera att JL hellre slår knut på sig själv än spelar Sköld.
Rieks som släpande och Paka från start när Rieks är vår viktigaste spelare från sin vänsterkantsposition och Paka bedömts vara för klen/vek för att starta.
Minns inte ens när jag såg Sköld spela senast, om jag ens sett honom spela live på GU. Möjligen ett inhopp eller två förra säsongen.