2016-07-26, 07:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Carvalho till Falkenberg alltså. Bara ett lån säsongen ut. Bra tycker jag, behöver speltid och det lär han få i Falkenberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
E6-derbyt som azdz kallar det brukar bli heta drabbningar med mycket känslor. Jag skulle säga att mötena med Falkenberg kvalar in bland de trettio hetaste matcherna vi spelar under en säsong.

Hur blir reaktionerna när han skall möta MFF? Det borde vara en klausul i kontraktet som gör att han slipper det mötet iom de enormt starka reaktionerna på att han går till en stark rival?
Det är ju detsamma som om nu Sköld går dit, reaktionerna när man släpper en spelare till en så hatad rival lär inte vänta på sig. Det är ju trots allt "öresundstågs-derby"!

Mer seriöst så känns det som Falkenberg gör vad föreningen kan för att säkra kvalplats iaf och även om man är efter så känner man väl att såväl DIF som Bajen är nåbara och därför försöker värva in en del spelare som kan göra att man klarar sig även denna säsong.
Personligen tror jag att Sköld går dit direkt om vi åker ur El.
2016-07-26, 08:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hur blir reaktionerna när han skall möta MFF? Det borde vara en klausul i kontraktet som gör att han slipper det mötet iom de enormt starka reaktionerna på att han går till en stark rival?
Det är ju detsamma som om nu Sköld går dit, reaktionerna när man släpper en spelare till en så hatad rival lär inte vänta på sig. Det är ju trots allt "öresundstågs-derby"!

Mer seriöst så känns det som Falkenberg gör vad föreningen kan för att säkra kvalplats iaf och även om man är efter så känner man väl att såväl DIF som Bajen är nåbara och därför försöker värva in en del spelare som kan göra att man klarar sig även denna säsong.

Tycker gott han kan gå dit oavsett. Han verkar vara en sympatisk snubbe och förstår inte varför vi ska hålla honom kidnappad när han ändå inte får speltid.

Det är typ som att JL hatar Sköld sen innan och värvade honom för att förstöra hans karriär/bästa år i fotbollsåldern.

Nej, skicka honom till FFF direkt så slipper vi en lönekostnad, får in några hundratusen samt blir av med en spelare som kan skapa dålig stämning då han är totalt utfryst.
Vi verkar ju ändå hellre lösa det på annat sätt i anfallet trots att vi vilar Hysén och har Boman skadad.
Matchen mot J-Södra kändes lite som spiken i kistan för att konstatera att JL hellre slår knut på sig själv än spelar Sköld.

Rieks som släpande och Paka från start när Rieks är vår viktigaste spelare från sin vänsterkantsposition och Paka bedömts vara för klen/vek för att starta.

Minns inte ens när jag såg Sköld spela senast, om jag ens sett honom spela live på GU. Möjligen ett inhopp eller två förra säsongen.
2016-07-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Minns inte ens när jag såg Sköld spela senast, om jag ens sett honom spela live på GU. Möjligen ett inhopp eller två förra säsongen.
Han fick faktiskt en 15 minuter i slutet hemma mot Piast förra veckan, måste vart första minuterna på ett bra tag för honom.

Håller för övrigt med om att vi bör släppa honom snarast, han förtjänar inte att ligga längst in i frysboxen och det blir en lönekostnad mindre!
2016-07-26, 09:11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Han fick faktiskt en 15 minuter i slutet hemma mot Piast förra veckan, måste vart första minuterna på ett bra tag för honom.

Håller för övrigt med om att vi bör släppa honom snarast, han förtjänar inte att ligga längst in i frysboxen och det blir en lönekostnad mindre!

Ah, den matchen var jag faktiskt inte på, därav att jag inte mindes det. Men nej, hans situation är ohållbar. Beundransvärt att han inte klagar/uttryckligen ber om en flytt. Mig veterligen är väl Sköld en rätt skaplig allsvensk anfallare som hade kunnat göra en enorm nytta i typ alla lag under topp 5. För oss gör han absolut ingen nytta förutom tränar med laget.
2016-07-26, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Jag har nog aldrig varit mer taggad på "öresundstågs-derbyt" än som denna säsong.

Nej men för att vara lite seriösa så hoppas jag att Falkenberg på något sätt håller sig kvar. Alltid kul med lag som spelar på gräs. Sen att deras stadion är mög det är en annan diskussion.
2016-07-26, 09:17
Avslutad
PK kl. 11 hos oss, det mest troliga är att Fjällström presenteras som assistent. Dock lämnar jag öppet för att DA kan ha fintat alla igen och det presenteras ny spelare.
2016-07-26, 09:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag har nog aldrig varit mer taggad på "öresundstågs-derbyt" än som denna säsong.

Nej men för att vara lite seriösa så hoppas jag att Falkenberg på något sätt håller sig kvar. Alltid kul med lag som spelar på gräs. Sen att deras stadion är mög det är en annan diskussion.

Blir ju dock lite meningslöst att hoppas de är kvar i allsvenskan då de från och med nästa år spelar på sin nya Alkoholfria Arena som är på plast. Är likgiltig till deras spel i allsvenskan, men en sån här säsong är jag lite sugen på att Hammarby och Djurgården rasar neråt, så FFF får gärna ta lite poäng, gärna mot toppkonkurrenterna och HIFDIF.

Citat:
PK kl. 11 hos oss, det mest troliga är att Fjällström presenteras som assistent. Dock lämnar jag öppet för att DA kan ha fintat alla igen och det presenteras ny spelare.

Omar Colley till MFF och nåt vedträ från MFF till Djurgården i en bytesaffär.
2016-07-26, 10:26
Avslutad
Citat:
Blir ju dock lite meningslöst att hoppas de är kvar i allsvenskan då de från och med nästa år spelar på sin nya Alkoholfria Arena som är på plast. Är likgiltig till deras spel i allsvenskan, men en sån här säsong är jag lite sugen på att Hammarby och Djurgården rasar neråt, så FFF får gärna ta lite poäng, gärna mot toppkonkurrenterna och HIFDIF.

Omar Colley till MFF och nåt vedträ från MFF till Djurgården i en bytesaffär.

Jaha där ser man. Visste inte om att de också skulle över till plats, då kan de lika gärna åka ut. Det hade varit enormt kul ifall DIF eller HIF hade åkt ut men jag tror att de kommer klara sig.

Det hade inte varit helt fel, Eriksson och Colley är nog den enda spelarna som håller hög Allsvensk klass i dagens DIF.
2016-07-26, 10:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Va falls?! Jag som trodde att enda anledningen Falkenberg gick med på ett sånt löjligt sponsornamn var för att kunna finansiera naturgräs? Är du säker på att det är plastgräs på den alkoholfria arenan? Annars gör Otto Martler bort sig mer än vanligt här:
Citat:
@OMartler 11 juni 2015

Arenan får heta vad den vill. Falkenberg bygger en ny arena med naturgräs. Inget plastskit. Något att vara stolta över, oavsett namn.

-

Angående MFF´s presskonferens lär det va Fjellström, han själv har väl uttryckligen sagt att "nån gång innan jag dör ska jag träna Malmö FF".
2016-07-26, 11:03
Medlem
mishimas avatar
Jag trodde inte riktigt på ryktet, men nu är Jens Fjellström klar som assisterande i MFF.

Jag vet inte vad jag ska tycka. Det känns spännande på papperet i varje fall.
2016-07-26, 11:20
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag trodde inte riktigt på ryktet, men nu är Jens Fjellström klar som assisterande i MFF.

Jag vet inte vad jag ska tycka. Det känns spännande på papperet i varje fall.

Han verkar ivrig att ta sig an uppgiften och såg på gränsen till överlycklig ut på PK:n. Hans arbetsuppgifter kommer främst handla om analys, och där tror iaf jag att han kan göra stor nytta.
2016-07-26, 11:21
Medlem
Vad händer med Olof i MFF? Kuhn kanske inte kom överens så bra med honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in