2016-07-25, 15:01
Medlem
EggBoxJuans avatar
Blivit lite nyfiken på spelet men har lite oro över dataanvändning.
Mitt abonnemang har bara 4GB surf, eller är det kanske endast 2GB.

Kommer jag vara helt körd efter ett par timmars spelande?
Är det tänkt att appen skall vara igång mest hela tiden så man får någon sorts alert när någon poke är nära?
Tycker dessutom att själva appen verkar onödigt stor, läste nånstans att den är runt 150-200MB.
Citera
2016-07-25, 15:04
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Blivit lite nyfiken på spelet men har lite oro över dataanvändning.
Mitt abonnemang har bara 4GB surf, eller är det kanske endast 2GB.

Kommer jag vara helt körd efter ett par timmars spelande?
Är det tänkt att appen skall vara igång mest hela tiden så man får någon sorts alert när någon poke är nära?
Tycker dessutom att själva appen verkar onödigt stor, läste nånstans att den är runt 150-200MB.

Spelet drar i princip ingen data alls. Du skulle kunna klara dig på 1GB data i månaden och spela ett par timmar varje dag, lätt. Batteri äter den däremot.. så köp en bra powerbank.
Citera
2016-07-25, 15:08
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Spelet drar i princip ingen data alls. Du skulle kunna klara dig på 1GB data i månaden och spela ett par timmar varje dag, lätt. Batteri äter den däremot.. så köp en bra powerbank.

Tack för info.
Får väl dra ner och testa.
Ingen som helst erfarenhet av Pokemon i något som helst sammanhang så man får väl lära sig innan man skämmer ut sig på stan.
Citera
2016-07-25, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är enbart nostalgi som driver hypen kring spelet. Spelet i sig och konceptet suger egentligen stenhårt, närmast en vanära gentemot de gamla fina gameboy-spelen.

Såg att de ska lansera att man kan battla andra Pokémon tränare random ute
Citera
2016-07-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Såg att de ska lansera att man kan battla andra Pokémon tränare random ute

Aa, hoppas bara dom släpper den funktionen relativt snart innan all hype är borta.
Citera
2016-07-25, 15:25
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Aa, hoppas bara dom släpper den funktionen relativt snart innan all hype är borta.

Nej hu vale... tänk dig WoW (om du nu spelat) där du får duel requests konstant Urk!
Citera
2016-07-25, 15:33
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve

Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Nej hu vale... tänk dig WoW (om du nu spelat) där du får duel requests konstant Urk!

Man kan ju välja att acceptera. Man kommer säkert också kunna välja om man kan bli sedd av andra
Citera
2016-07-25, 15:33
Medlem
Ingabromsars avatar
Jag följer fortfarande tråden ifall någon i ens egen närhet har tips. Men själv har jag inte spelat på 4-5 dagar nu. Tror det är över för min del tills vidare.
Citera
2016-07-25, 15:57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

Jag har slut på abonnemangsurf och kan fortfarande spela, så lite surf drar spelet.
Citera
2016-07-25, 16:04
Medlem
Är bara Lv12 men fått två 10km ägg från pokestops redan...inte kläckt någon av dom än.

Har jag haft snor(lax)tur eller är det (relativt) vanligt med 10km ägg i stops?
Citera
2016-07-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Är bara Lv12 men fått två 10km ägg från pokestops redan...inte kläckt någon av dom än.

Är lvl 15 nu, och har fått 3 st 10 km innan lvl 15 varav ett är kläckt. Sparar de andra till minst lvl 20
Citera
2016-07-25, 16:07
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar

Jag fick en 200cp Drownzee i mitt 10km ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in