2016-07-24, 14:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Julien Benneteau är nog sämst på det tror jag, minns inte siffrorna nu men han har mer än 10 finaler och har aldrig vunnit någon. Jarkko Nieminen har också ett väldigt dåligt finalfacit.

Kollade upp Benneteau. 10 finaler 10 förluster, det måste vara ganska knäckande. De franska nerverna måste spökat något enormt.

Toronto börjar nästa vecka. Federer, Tsonga Murray och Nadal lämnar dock återbud.
Citera
2016-07-24, 14:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Mikael ymer gör comeback nästa vecka,blir en sommartour tävling i sverige till att börja med.

Bra att han är tillbaka på banan. Elias spelar i Italien nästa vecka där han möter en italienare vid namn Stefano Napolitano (aldrig hört talas om förut). Lindell är även med i samma tävling där han möte Umag finalisten Andrej Martin.
Citera
2016-07-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kollade upp Benneteau. 10 finaler 10 förluster, det måste vara ganska knäckande. De franska nerverna måste spökat något enormt.

Toronto börjar nästa vecka. Federer, Tsonga Murray och Nadal lämnar dock återbud.

Jag minns en av hans finaler mot Sousa (som var hans första final) och han hade matchboll och Sousa drar en klockren vinnare och lyckas sedan vända och vinna sin första titel.

Han har även förlorat en final mot Jarkko om jag inte minns fel, var nog en av de sista om inte den sista finalen som finnen vann.
Citera
2016-07-24, 16:13
Medlem
Citat:
Bra att han är tillbaka på banan. Elias spelar i Italien nästa vecka där han möter en italienare vid namn Stefano Napolitano (aldrig hört talas om förut). Lindell är även med i samma tävling där han möte Umag finalisten Andrej Martin.

Alltid knepigt med hemmspelare tycker jag, tar han sig förbi den blir det Khachanov igen kanske, kan nog bli bra om han tar första matchen.
Citera
2016-07-24, 17:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Alltid knepigt med hemmspelare tycker jag, tar han sig förbi den blir det Khachanov igen kanske, kan nog bli bra om han tar första matchen.

Tog fel på namnen, trodde först det var samma ryss han vann mot för ett par dagar sedan, men det var visst "Kravchuk". "Khachanov" är Elias gamla träningskompis från tiden i Barcelona.
Citera
2016-07-24, 17:37
Medlem
Citat:
Tog fel på namnen, trodde först det var samma ryss han vann mot för ett par dagar sedan, men det var visst "Kravchuk". "Khachanov" är Elias gamla träningskompis från tiden i Barcelona.

jaha, ja jag tog också fel då :P ja då blir det tufft.
Citera
2016-07-25, 00:12
Medlem
Det kan diskuteras hur mycket skillnad en tränare egentligen gör men jävlar vad Tillström har fått ordning på Monfils i år.
Citera
2016-07-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det kan diskuteras hur mycket skillnad en tränare egentligen gör men jävlar vad Tillström har fått ordning på Monfils i år.

Jag tror inte det är tränaren i detta fallet. Det är Monfils själv som gjort all skillnad. En tränare kan bara ge en spelare råd, det är spelaren som måste göra jobbet. Det en coach kan göra är dock att hjälpa en spelare med motivation och det mentala. Monfils har haft perioder då han spelat som han gör nu förr för att sedan rasa ihop, antingen pga skador och/eller motivationsbrist (skulle jag tro).

Jag tycker inte att Monfils gör något som han inte gjort förr. Däremot så ser han väldigt taggad och motiverad ut. Nu gäller det bara att han fortsätter att vara det resten av sin karriär, då kanske han kan åstadkomma något som är bättre än vad han tidigare gjort.
Citera
2016-07-25, 15:31
Medlem
Citat:

Det måste vara tungt att följa fransk tennis, alla dessa talanger i början av 2000 talet och inga som har motsvarat förväntningarna, den ene mer avig än den andre. 10 Juniorgrandslam mellan 2000 och 2005, på seniornivå har det mest handlat om finalförluster, 2-8 i mastersfinaler och 9 GS semifinal förluster samt 1 finalförlust.
Citera
2016-07-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det måste vara tungt att följa fransk tennis, alla dessa talanger i början av 2000 talet och inga som har motsvarat förväntningarna, den ene mer avig än den andre. 10 Juniorgrandslam mellan 2000 och 2005, på seniornivå har det mest handlat om finalförluster, 2-8 i mastersfinaler och 9 GS semifinal förluster samt 1 finalförlust.

Jag tror man lider lite av för mycket av det där "konstnärliga" i Frankrike när det gäller tennisen. Så oerhört många talanger och det ska nästan alltid se otroligt vackert ut när de spelar. Men effektivt är det inte. I alla fall inte när det gäller de stora titlarna som du påpekade.
Citera
2016-07-25, 18:45
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det blev en spännande match. Sättet Monfils vann på igår måste stärka honom mentalt. Han förlorar första set och blir sen bruten vid 4-4 i andra och Karlovic servar för matchen. Karlovic hade inte blivit bruten en enda gång under turneringen så det fanns inte många som trodde att Monfils skulle lyckas vända direkt, jag trodde det var kört. Hur som helst han bryter tillbaka tar in setet i tiebreak där han bland annat räddar en matchboll. Bryter sen Karlovic på en gång i tredje och lyckas hålla sina servar och tar hem matchen. Monfils hade aldrig vunnit en sån här final får några år sedan. Nu var det total fokus och kämpaglöd även när det såg mörkt ut. Man såg verkligen hur mycket den här vinsten betydde för honom.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-07-25 kl. 18:52.
Citera
2016-07-25, 19:43
Medlem
Citat:
Det blev en spännande match. Sättet Monfils vann på igår måste stärka honom mentalt. Han förlorar första set och blir sen bruten vid 4-4 i andra och Karlovic servar för matchen. Karlovic hade inte blivit bruten en enda gång under turneringen så det fanns inte många som trodde att Monfils skulle lyckas vända direkt, jag trodde det var kört. Hur som helst han bryter tillbaka tar in setet i tiebreak där han bland annat räddar en matchboll. Bryter sen Karlovic på en gång i tredje och lyckas hålla sina servar och tar hem matchen. Monfils hade aldrig vunnit en sån här final får några år sedan. Nu var det total fokus och kämpaglöd även när det såg mörkt ut. Man såg verkligen hur mycket den här vinsten betydde för honom.

Kul Monfils börjar få ordning på det,är ju också sevärd herre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in