2016-07-22, 20:41
Medlem
Saknar inte Roddick alls, slutdelen av sin karriär var han så sjukt tråkig att titta på. En av världens tre bästa servar kombinerat med ett passivt baslinjespel som till och med hade fått Murray(en ung sådan) att se aggressiv ut. Men han kommer alltid ha min respekt för att han inte såsade mellan bollarna och inte använde handduken som en snuttefilt likt dagens spelare.

Blake däremot hade varit kul att titta på nu när vi går in i den amerikanska hardcourtsäsongen. Alltid grymma kvällsmatcher.
Citera
2016-07-22, 20:56
Medlem
Castlevanias avatar
Det är inte som under Mcenroes tid då det gick att bli bäst i både singel och dubbel. Sock kan inte kombinera hur länge som helst om han har ambition att bli topp 10. Å andra sidan kanske hans dubbelspel kan förbättra returspelet och backhanden som han har nytta av i singelspelet. Volleyn är inget fel på heller. Men snabbheten och backhanden måste förbättras.

Sock är dock en typisk dubbelspelare för mig. I dubbel slipper han täcka hela banan och hans begränsade rörelsemönster och osäkra backhand blir inte till lika stora nackdelar som i singel.
Citera
2016-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja bara instämma, tråkigt att de alla har slutat. Minns hc säsongen 09 eller 10 när Fish var så jävla bra turneringarna upp mot US OPEN.

Roddicks final i Wimbledon 09 mot Federer var episk, kunde gått hur som helst. Även om jag är stort Federer fan, så hade jag fan kunnat unnat honom den vinsten.

Sen att inte glömma Roddicks presskonferenser.

Ja vilken grym final det var, en bland de bästa. Inte den mest underhållande tennisen direkt men jävlar vad spännande det var. Den glömmer man aldrig.
Citera
2016-07-22, 21:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Sen att inte glömma Roddicks presskonferenser.

Plus hans utbrott mot domare. Roddick var inte var lika extrem som Mcenroe, men den klart mest hetlevrade bland toppspelarna iaf. Tennisen behöver sin bad boy liksom den behöver udda karaktärer och spelstilar.

Nä, man saknar spelare som Roddick, Söderling, Haas mfl. Tennisen var roligare att följa bara för 6-10 år sedan.

Edit: Går vi tillbaka ytterligare några år minns man spelare som Younes El Aynaoui. Minns hans maratonmatch mot Roddick i AO 03. 21-19 till Roddick i 5:e set. Roddick då han var som bäst.

https://www.youtube.com/watch?v=YMcyFPA7q88
Senast redigerad av Castlevania 2016-07-22 kl. 21:36.
Citera
2016-07-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Plus hans utbrott mot domare. Roddick var inte var lika extrem som Mcenroe, men den klart mest hetlevrade bland toppspelarna iaf. Tennisen behöver sin bad boy liksom den behöver udda karaktärer och spelstilar.

Nä, man saknar spelare som Roddick, Söderling, Haas mfl. Tennisen var roligare att följa bara för 6-10 år sedan.

Edit: Går vi tillbaka ytterligare några år minns man spelare som . Minns hans maratonmatch mot Roddick i AO 03. 21-19 till Roddick i 5:e set. Roddick då han var som bäst.

https://www.youtube.com/watch?v=YMcyFPA7q88

Ah den matchen missade jag, började inte kolla tennis förens 2006ish.

En annan saknad spelare som jag dock bara fick se i slutet av karriären är Fabrice Santoro, riktigt underhållande. Inte så många titlar men kunde verkligen vinna mot vem som helst.
Citera
2016-07-23, 21:15
Medlem
Halvskumma finaler i veckans turneringar, Den gamle räven Lorenzi vann turneringen i Kitzbuhel. Lopez möter Haase i final i Gstaad och i Umag verkar det bli Fognini mot Andrej Martin ,i Washington står finalplatserna mellan Johnson-Karlovic och Zverev-Monfils
Citera
2016-07-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Halvskumma finaler i veckans turneringar, Den gamle räven Lorenzi vann turneringen i Kitzbuhel. Lopez möter Haase i final i Gstaad och i Umag verkar det bli Fognini mot Andrej Martin ,i Washington står finalplatserna mellan Johnson-Karlovic och Zverev-Monfils

Det blir väl lätt så alldeles efter en stor grand slam, många bra spelare spelar inte då. Washington känns dock helt normal.

Lopez lite udda med tanke på att det är grus, men han var trots allt toppseedad. Haase har vunnit i Kitzbuhel två gånger så det är inte konstigt alls att han är i ytterligare en final på grus.

Fognini är en självklarhet på grus. Martin är dock en stor överraskning.

Lite överraskande att Lorenzi vinner en ATP-tävling också. Det blir hans första, inte illa med tanke på hans ålder.
Citera
2016-07-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det blir väl lätt så alldeles efter en stor grand slam, många bra spelare spelar inte då. Washington känns dock helt normal.

Lopez lite udda med tanke på att det är grus, men han var trots allt toppseedad. Haase har vunnit i Kitzbuhel två gånger så det är inte konstigt alls att han är i ytterligare en final på grus.

Fognini är en självklarhet på grus. Martin är dock en stor överraskning.

Lite överraskande att Lorenzi vinner en ATP-tävling också. Det blir hans första, inte illa med tanke på hans ålder.

Kulför Lorenzi ändå, gör det bra.
Citera
2016-07-23, 23:32
Medlem
Mikael ymer gör comeback nästa vecka,blir en sommartour tävling i sverige till att börja med.
Citera
2016-07-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kulför Lorenzi ändå, gör det bra.

Ja verkligen, en riktig kämpe. Det visar också åter en gång att det går att nå framgångar väldigt sent i sin karriär, han är bara en i raden av flera spelare som nått sina största framgångar efter 30 år fyllda.
Citera
2016-07-24, 13:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Lorenzi slog dessutom ett rekord. Han blev den äldsta att vinna sin första titel.

Om Monfils inte vinner ikväll lär han väl också slå något rekord. Monfils måste vara den sämsta på väldigt länge i alla fall att förlora finaler. Monfils verkar dock vara i god form då han vunnit sina matcher relativt enkelt. Imponerande två veckor av Karlovic, vinst förra veckan och nu i final igen. Inte dåligt för en gubbe på 37 år.

Jag bestämmer att Monfils vinner i två raka och gör Tillström glad.
Citera
2016-07-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Lorenzi slog dessutom ett rekord. Han blev den äldsta att vinna sin första titel.

Om Monfils inte vinner ikväll lär han väl också slå något rekord. Monfils måste vara den sämsta på väldigt länge i alla fall att förlora finaler. Monfils verkar dock vara i god form då han vunnit sina matcher relativt enkelt. Imponerande två veckor av Karlovic, vinst förra veckan och nu i final igen. Inte dåligt för en gubbe på 37 år.

Jag bestämmer att Monfils vinner i två raka och gör Tillström glad.

Julien Benneteau är nog sämst på det tror jag, minns inte siffrorna nu men han har mer än 10 finaler och har aldrig vunnit någon. Jarkko Nieminen har också ett väldigt dåligt finalfacit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in