2016-07-25, 01:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om man är med och finansierar en operation, ligger man då inte bakom? Man kanske inte är enda som ligger bakom men man är definitivt delaktig

Och när förhörde amerikanska staten Saudiarabien för deras inblandning? Eller kan det ha varit så att staten blundade och lät det hända

Kan du visa att saudier medvetet finansierade 9-11?
Och hur förhör man en stat?
Citera
2016-07-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan du visa att saudier medvetet finansierade 9-11?
Och hur förhör man en stat?

Saudiarabien är en diktatur så det lär inte vara speciellt svårt att förhöra staten då det är samma sak som kungafamiljen som styr.

I De 28 sidorna står det att Saudiarabien bidrog med träning och finansiering för kaparna. Jag tror inte det vad någon shejk som tappade plånboken som sedan plockades upp av kaparna utan man hade troligen mer inflytande än att de råkade hitta deras pengar. Någon ambasadör från saudi som kallas för "Bandar" var tydligen med och styrde
Citera
2016-07-25, 01:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Saudiarabien är en diktatur så det lär inte vara speciellt svårt att förhöra staten då det är samma sak som kungafamiljen som styr.

I De 28 sidorna står det att Saudiarabien bidrog med träning och finansiering för kaparna. Jag tror inte det vad någon shejk som tappade plånboken som sedan plockades upp av kaparna utan man hade troligen mer inflytande än att de råkade hitta deras pengar. Någon ambasadör från saudi som kallas för "Bandar" var tydligen med och styrde

Vad du "tror" är förstås irrelevant som vanligt.
Vad kan du visa och bevisa? Och vad betyder det i sånt fall?
Citera
2016-07-25, 10:31
Medlem
Citat:
Lägg märkte till hur förvånade de blir, liksom att man oj vad var det där. Istället för att höra något som är på gång, de borde höra att planen var på ingång och det borde vara många som hörde planen över Manhattan. Om det var Flight 11 som flög lågt över hela Manhattan innan träff

Du kan aldrig visa länkar till de motbevis du påstår gjorts. Ditt vanliga trams- Aluminiumburkar skär inte igenom stål som om de vore gjorda av smör

Måste fråga, hur förklarar du att vatten kan skära genom stål? Med ditt resonemang måste det som sker dagligen, vatten skär genom stål, vara antingen en konspiration eller magi eller anser du kanske att det är sprängämmnen inblandade?

För det är ju en omöjlighet att det är fysik inblandat. Det vore ju fakta och vi vet att du inte tror på fakta.

Hur anser du att ca 100 ton bör agera när det med en fart på ca 500 km/h träffar att torn? Ska det studsa? Plattas ut mot fasaden? Kanske ska det som i en tecknad film fastna på fasaden och sedan i slowmotion glida ner till marken med skämmig trombonmusik i bakgrunden?
Senast redigerad av Falconcoach 2016-07-25 kl. 10:38. Anledning: kom på en till sak.
Citera
2016-07-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Måste fråga, hur förklarar du att vatten kan skära genom stål? Med ditt resonemang måste det som sker dagligen, vatten skär genom stål, vara antingen en konspiration eller magi eller anser du kanske att det är sprängämmnen inblandade?
Gräver är mer korrekt. Det stämmer att om du har tillgång till en hel del av mjukare material och riktar det mot ett hårdare i hög hastighet i en så liten punkt som möjligt så kommer det mjukare att sakta men säkert gräva i det hårdare.

Inte samma scenario som när ett plan flyger rätt in i en stålvägg

Citat:
Hur anser du att ca 100 ton bör agera när det med en fart på ca 500 km/h träffar att torn? Ska det studsa? Plattas ut mot fasaden? Kanske ska det som i en tecknad film fastna på fasaden och sedan i slowmotion glida ner till marken med skämmig trombonmusik i bakgrunden?
Så här: https://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8
Citera
2016-07-25, 12:25
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Gräver är mer korrekt. Det stämmer att om du har tillgång till en hel del av mjukare material och riktar det mot ett hårdare i hög hastighet i en så liten punkt som möjligt så kommer det mjukare att sakta men säkert gräva i det hårdare.

Du jämför päron och kalaspuffar. Väggen är en ca 3 m solid betongvägg som jaktplanet åker in i medan fasaden på WTC 1 och 2 var 3 cm metall om jag inte minns fel.

Och naturligtvis har der diskuterats tidigare och förklarats men nej glömskan verkar vara ett medicinskt tillstånd.

Ej heller har det komit bevis på att dessa plan går sönder när de passerar med 1 km/h den max hastigehet tillverkarn satt för att inte få utmattning av materialet.
Citera
2016-07-25, 12:42
Medlem
Citat:

Det var länge sedan jag skrattat så mycket.

Kommer du ihåg Hur du gjorde stor sak av hur man inte hittade delar av planet vid Pentagon? Du argumenterade om än felaktigt mot sig själv! Man kan säga att du just gav dig själv en pungspark.

Men om du inte inser att det är skillnad på 3 meter betong. Och några få centimeter stål utan förstärkningar i tvärgående Axel. Opps stort ord, det betyder att det inte fanns något i 90 graders vinkel som hade stödjande eller bärande funktion.
Citera
2016-07-25, 14:43
Medlem
Citat:
Men om du inte inser att det är skillnad på 3 meter betong. Och några få centimeter stål utan förstärkningar i tvärgående Axel. Opps stort ord, det betyder att det inte fanns något i 90 graders vinkel som hade stödjande eller bärande funktion.

Planet gick igenom pentagon också, en vägg som var pansarförstärkt. Hur kraftig bör en vägg vara enligt dig för att en boeing inte skall flyta igenom som smör
Citera
2016-07-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du jämför päron och kalaspuffar. Väggen är en ca 3 m solid betongvägg som jaktplanet åker in i medan fasaden på WTC 1 och 2 var 3 cm metall om jag inte minns fel.

Titta på filmen, planet glider igenom väggen nästan helt utan explosionseffekt. Antingen ger stålbalkarna inget motstånd (inte ens vatten ger så lite motstånd) eller så är det trickat
Citera
2016-07-25, 14:53
Avstängd
Citat:
Jag har aldrig försvarat USAs agerande efter 9-11, var har du fått det ifrån?
Om jag inte missminner mig så har du försvarat samtliga av de utredningar av 9/11 som de styrande genomfört, att de är helt och hållet tillfredsställande. Stämmer det?

Hur ställer du dig till USA:s officiella (Gov.) agerande innan och under dåden? Tillfredsställande?

Citat:
Jag tror de helt enkelt försökte göra något för att lugna ner situationen på hemmaplan.
Hur lugnar man ner situationen på hemmaplan genom att fabricera casus belli och därpå invadera och totalförstöra ett land som bevisligen inte hade något med attackerna att göra? Över hälften av USA:s befolkning tror fortfarande att Irak låg bakom attackerna och över 80% av soldaterna trodde (tror fortfarande?) detsamma.

Citat:
självklart gick det åt helvete som vi alla vet.
Nja, det beror väl på vem du frågar?!

1. Som bekant så var Bush-administrationen nedlusad av Neocons (PNAC) vilka ju bevisligen suktade efter ett "nytt Pearl Habor" för att bl.a. kunna genomföra sina destabiliseringsplaner i specifika länder i Mellanöstern. Afghanistan, Irak, Sudan, Somalia, Libyen, Syrien, Yemen är avklarade, bara Iran kvar. Så här långt har det ju gått helt lysande, eller hur tänker du här?

2. Big Oil gick upp i brygga vid beskedet om en Irak-invasion. Åt helvete, enligt dem?

3. Trillioner av dollar till den amerikanska vapen- och krigsindustrin och The National Security State. Åt helvete även enligt dem?

4. Miljarder dollar årligen i knarkintäkter till den internationella narkotikahandeln. Åt helvete för dem också?

Citat:
Jag tror dock fortfarande inte att det (9-11) var iscensatt av USA.
Det tror jag fram till dess att en genuint oberoende utredning genomförs och då med full transparens för det amerikanska folket.

Jag tycker det är minst sagt egendomligt att vissa litar på en regim som gång på gång bevisligen ljuger för sin egen befolkning, inklusive om anfallskrig som leder till miljontals döda och förstörda liv och en allt annat än ökad "National Security" för samma befolkning.

Det tycker inte du? Du utgår ifrån att de talar sanning fram till dess att överväldigande bevis på motsatsen kommer i dagen? Trots att det är samma regim som i så fall helt kontrollerar samma bevis?

Citat:
Att man inte gett sig på Saudiarabien tror jag har de uppenbara politiska och ekonomiska orsakerna som alla kan förstå.
Nej, jag förstår inte. Vill du förklara?

Citat:
(Samt att det inte fanns någonting som tydde på att Al Qaida och Usama höll till där).
Då känner du inte till att ett antal av de Saudier som påstås var medlemmar av kaparna fick visa i- och reste till USA, just från Saudiarabien? Du känner heller inte till att samma Saudiarabiens version av Islam är den så kallade Wahhabismen, en extremt fanatisk och medeltida variant som har fått en enorm spridning i regionen sedan USA:s allt mer aggressiva interventioner?

Citat:
Nu har vi dock äntligen fått läsa de 28 sidorna som visar att det inte fanns omedelbar orsak att anfalla Saudi istället för i stort sett vad som helst i mellanöstern.
Inte? Trots att man konstaterar att attackerna genomfördes av saudier med finansiering, skydd och träning från högt uppsatta medlemmar av den saudiska regimen?

Hur tänker du här?
Citera
2016-07-25, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om jag inte missminner mig så har du försvarat samtliga av de utredningar av 9/11 som de styrande genomfört, att de är helt och hållet tillfredsställande. Stämmer det?
Hur ställer du dig till USA:s officiella (Gov.) agerande innan och under dåden? Tillfredsställande?
Nej det stämmer inte. Exempelvis är jag starkt kritisk till lögnerna de drog i jakten på Al Qaida, Guantanamo och militärtribunalen samt att man använder tortyr för att få erkännanden från misstänkta och inblandade.

Citat:
Hur lugnar man ner situationen på hemmaplan genom att fabricera casus belli och därpå invadera och totalförstöra ett land som bevisligen inte hade något med attackerna att göra?
Det gör man inte - det är därför jag skrev att allt gick åt helvete.

Citat:
Nja, det beror väl på vem du frågar?!

1. Som bekant så var Bush-administrationen nedlusad av Neocons (PNAC) vilka ju bevisligen suktade efter ett "nytt Pearl Habor" för att bl.a. kunna genomföra sina destabiliseringsplaner i specifika länder i Mellanöstern. Afghanistan, Irak, Sudan, Somalia, Libyen, Syrien, Yemen är avklarade, bara Iran kvar. Så här långt har det ju gått helt lysande, eller hur tänker du här?

2. Big Oil gick upp i brygga vid beskedet om en Irak-invasion. Åt helvete, enligt dem?

3. Trillioner av dollar till den amerikanska vapen- och krigsindustrin och The National Security State. Åt helvete även enligt dem?

4. Miljarder dollar årligen i knarkintäkter till den internationella narkotikahandeln. Åt helvete för dem också?
Åt helvete för världen - för USAs befolkning, för mellanöstern och även för resten av världen. Inget har väl blivit bättre?
Sen översätts "trillions" till biljoner, inte trillioner - så mycket pengar finns inte i hela världen.

Citat:
Det tror jag fram till dess att en genuint oberoende utredning genomförs och då med full transparens för det amerikanska folket.

Jag tycker det är minst sagt egendomligt att vissa litar på en regim som gång på gång bevisligen ljuger för sin egen befolkning, inklusive om anfallskrig som leder till miljontals döda och förstörda liv och en allt annat än ökad "National Security" för samma befolkning.

Det tycker inte du? Du utgår ifrån att de talar sanning fram till dess att överväldigande bevis på motsatsen kommer i dagen? Trots att det är samma regim som i så fall helt kontrollerar samma bevis?"
Vilka fel har du funnit i nuvarande utredningar? Och vad är en oberoende utredning, vem skulle hålla i den?

Citat:
Nej, jag förstår inte. Vill du förklara?
Att de är allierade med USA, att Bush hade nära relationer med dem, samt att det inte fanns anledning att misstänka att Al Qaida och binLaden fanns där.

Citat:
Då känner du inte till att ett antal av de Saudier som påstås var medlemmar av kaparna fick visa i- och reste till USA, just från Saudiarabien? Du känner heller inte till att samma Saudiarabiens version av Islam är den så kallade Wahhabismen, en extremt fanatisk och medeltida variant som har fått en enorm spridning i regionen sedan USA:s allt mer aggressiva interventioner?

Inte? Trots att man konstaterar att attackerna genomfördes av saudier med finansiering, skydd och träning från högt uppsatta medlemmar av den saudiska regimen?

Hur tänker du här?
Att de 28 sidorna mest verkar handla om antydningar. Visst, nån terrorists fru (minns inte namnet nu) fick ett par tusen dollar i månaden av någon arabisk prinsessa som lön för "nursing" vad nu menas att hon skulle ha gjort - men det är i mina ögon knappast nog för att anfalla landet.
Men det är ju jävligt illa om det stämmer att de fått assistans av saudiska agenter - och om saudierna haft vetskap om vad terroristerna höll på med så hoppas jag detta lyfts fram nu.
I sånt fall hoppas jag verkligen att hela Bushadministrationen också utreds för mörkläggning.
Citera
2016-07-25, 22:09
Medlem
Citat:
Titta på filmen, planet glider igenom väggen nästan helt utan explosionseffekt. Antingen ger stålbalkarna inget motstånd (inte ens vatten ger så lite motstånd) eller så är det trickat

Nåja, det finns allt en rätt stor gråzon mellan inget motstånd och planet ögonblicken skulle stanna till hastighet 0. Givetvis så bromsas planen ner. Skulle tricket vara att man försämrat bärigheten på just den väggen så mycket att planen gick igenom men byggnaden står intakt kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in