Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag har aldrig försvarat USAs agerande efter 9-11, var har du fått det ifrån?
Om jag inte missminner mig så har du försvarat samtliga av de utredningar av 9/11 som de styrande genomfört, att de är helt och hållet tillfredsställande. Stämmer det?
Hur ställer du dig till USA:s officiella (Gov.) agerande innan och under dåden? Tillfredsställande?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag tror de helt enkelt försökte göra något för att lugna ner situationen på hemmaplan.
Hur lugnar man ner situationen på hemmaplan genom att fabricera casus belli och därpå invadera och totalförstöra ett land som bevisligen inte hade något med attackerna att göra? Över hälften av USA:s befolkning tror fortfarande att Irak låg bakom attackerna och över 80% av soldaterna trodde (tror fortfarande?) detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
självklart gick det åt helvete som vi alla vet.
Nja, det beror väl på vem du frågar?!
1. Som bekant så var Bush-administrationen nedlusad av Neocons (PNAC) vilka ju bevisligen suktade efter ett "nytt Pearl Habor" för att bl.a. kunna genomföra sina destabiliseringsplaner i specifika länder i Mellanöstern. Afghanistan, Irak, Sudan, Somalia, Libyen, Syrien, Yemen är avklarade, bara Iran kvar. Så här långt har det ju gått helt lysande, eller hur tänker du här?
2. Big Oil gick upp i brygga vid beskedet om en Irak-invasion. Åt helvete, enligt dem?
3. Trillioner av dollar till den amerikanska vapen- och krigsindustrin och The National Security State. Åt helvete även enligt dem?
4. Miljarder dollar årligen i knarkintäkter till den internationella narkotikahandeln. Åt helvete för dem också?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag tror dock fortfarande inte att det (9-11) var iscensatt av USA.
Det tror jag fram till dess att en genuint oberoende utredning genomförs och då med full transparens för det amerikanska folket.
Jag tycker det är minst sagt egendomligt att vissa litar på en regim som gång på gång bevisligen ljuger för sin egen befolkning, inklusive om anfallskrig som leder till miljontals döda och förstörda liv och en allt annat än ökad "National Security" för samma befolkning.
Det tycker inte du? Du utgår ifrån att de talar sanning fram till dess att överväldigande bevis på motsatsen kommer i dagen? Trots att det är samma regim som i så fall helt kontrollerar samma bevis?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Att man inte gett sig på Saudiarabien tror jag har de uppenbara politiska och ekonomiska orsakerna som alla kan förstå.
Nej, jag förstår inte. Vill du förklara?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
(Samt att det inte fanns någonting som tydde på att Al Qaida och Usama höll till där).
Då känner du inte till att ett antal av de Saudier som påstås var medlemmar av kaparna fick visa i- och reste till USA, just från Saudiarabien? Du känner heller inte till att samma Saudiarabiens version av Islam är den så kallade Wahhabismen, en extremt fanatisk och medeltida variant som har fått en enorm spridning i regionen sedan USA:s allt mer aggressiva interventioner?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nu har vi dock äntligen fått läsa de 28 sidorna som visar att det inte fanns omedelbar orsak att anfalla Saudi istället för i stort sett vad som helst i mellanöstern.
Inte? Trots att man konstaterar att attackerna genomfördes av saudier med finansiering, skydd och träning från högt uppsatta medlemmar av den saudiska regimen?
Hur tänker du här?