2016-07-24, 22:36
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det finns ju dock knappt något lag i elitfotbollen som inte spelar med zon-inslag på defensiva fasta. Det är hu många zonspelare man har som varierar. Själv gillar jag struktur mer än kamp inom fotboll, så även på defensiva fasta. Zon är enligt mig både behagligare som spelare och ger bättre resultat. Det man måste trycka på är dock att verkligen vara på tårna. Du har själv ansvar för att äga din zon. Minsta felinställning rent mentalt och det kan gå åt helvete.

Jag instämmer. Med rätt inställning och förståelse hos varje individ kan det vara mycket fördelaktigt. I Bajens fall tycker jag dock att det har blivit för passivt, eller kanske snarare att man ofta inte har "kommit ur" sina zoner tillräckligt snabbt. Helt enkelt motståndare som vinner andrabollar för enkelt, i farliga lägen.
Citera
2016-07-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Var det offside i våran match? Kändes i hela kroppen som en solklar offside. Jörgen övveraskade mig för en gångs skull, då Sabah fick 5 minuter, väldigt irrationellt och äoväntat handlande av JL, som i vanliga fall är komiskt förutsägbar. Paka startade dessutom... Jörgen tog verkligen ut svängarna iag.

Skön vinst, fantastiskt skön dag med underbart väder, snart är jag och tjejen snart lika svarta som Lawson, nu skall den avrundas med några kalla på balkongen.

Edit: Just det ja, Bajen suger, hur länge får Nanne stanna?

Nej de är bägge två på rätt sida.

https://twitter.com/Bredings/status/757249756536201217
Citera
2016-07-24, 22:46
Medlem
fjiskens avatar
Som gnagare hoppas man ju att Nanne stannar säsongen ut.
Citera
2016-07-24, 22:50
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Jag säger inte att han är en av allsvenskans spelare. Men, under rätt förutsättningar borde han kunna göra 6-8 mål i alla fall under en säsong.
Samtidigt som han p g a sin attityd lägger krokben för sig själv genom sin dåliga attityd.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article23224381.ab
Citera
2016-07-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987

Ser så ut ja, shit vad fel man kan ha alltså!
Citera
2016-07-24, 23:03
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:

Då hade man riktigt fel då. Skönt för alla inblandade.
Citera
2016-07-24, 23:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Då hade man riktigt fel då. Skönt för alla inblandade.

Det är otroligt hur ofta AD dömer rätt i offsidesituationer. Jag hade nog haft rätt i ca 10%, en lyckade dag.
Citera
2016-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jag instämmer. Med rätt inställning och förståelse hos varje individ kan det vara mycket fördelaktigt. I Bajens fall tycker jag dock att det har blivit för passivt, eller kanske snarare att man ofta inte har "kommit ur" sina zoner tillräckligt snabbt. Helt enkelt motståndare som vinner andrabollar för enkelt, i farliga lägen.
Hur mkt av spelarnas passivitet och att de inte vet vad de ska göra lägger du på Nanne på en skala från 0-11?
14 poäng på 15 matcher är väl ingen katastrof om man kan tänka sig att kvala. Det jobbiga är väl om Djurgården slår Giffarna imorgon så är det 5 poäng till säker mark (borträknat målskillnad).
Nu har ni det hyfsat enkelt.
Gefle
Kalmar
Sundsvall
Tar ni sex poäng där ser det ljusare ut, gör ni det inte och de lagen tar poäng ser det skrynkligare ut. Agera nu eller sen?
Citera
2016-07-24, 23:54
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur mkt av spelarnas passivitet och att de inte vet vad de ska göra lägger du på Nanne på en skala från 0-11?
14 poäng på 15 matcher är väl ingen katastrof om man kan tänka sig att kvala. Det jobbiga är väl om Djurgården slår Giffarna imorgon så är det 5 poäng till säker mark (borträknat målskillnad).
Nu har ni det hyfsat enkelt.
Gefle
Kalmar
Sundsvall
Tar ni sex poäng där ser det ljusare ut, gör ni det inte och de lagen tar poäng ser det skrynkligare ut. Agera nu eller sen?

Jag tror på en kombination mellan att Nanne och Jingblad har byggt laget fel sett till spelidén och att spelarna inte köper det Nanne vill fullt ut. Det råder nog inga tvivel om att exempelvis Kennedy gärna ser att Nanne får sparken, där finns en spricka.

Alltså tittar man på tabellen, och inte är alltför skitnödig, så ser man ju att man har stora möjligheter att förändra saker. Jag menar, imorgon fullbordas halva serien, så vi snackar inte om att det är 4 omgångar kvar. Det finns gott om tid att förändra och agera. Allt är i egna händer. Detta samtidigt som det finns en hel drös med lag med få poängs skillnad framför. Problemet är om inget händer och man fortsätter i samma spår medan motståndarna springer ifrån poängmässigt.

Just nu:

8. GIF Sundsvall 19p (en match mindre)
9. Östersunds FK 19p (en match mindre)
10. Kalmar FF 18p
11. Jönköpings Södra 18p
12. Helsingborgs IF 18p
13. Djurgårdens IF 15p (en match mindre)
14. Hammarby IF 14p
15. Falkenbergs FF 8p
16. Gefle IF 8p

Imorgon kan det ju bli ett gap upp för oss, men fortfarande. Mycket kan hända bland dessa lag kommande veckorna, men om det ska bli till det positiva för oss, så behövs en konkret förändring.
Citera
2016-07-25, 04:12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han har till och med sämre räddningsprocent än Otto Martler, trodde inte det ens var möjligt.

Bottentrion:

Martler 59%
Hedvall 58%
Kristinsson 54%

Vilka toppar?
Citera
2016-07-25, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vilka toppar?

Top 5 enligt: http://svenskfotboll.se/allsvenskan/statistikligor/?scr=ml

Andreas Vaikla IFK Norrköping 11 10 37 79 %
Peter Abrahamsson BK Häcken 15 20 73 78 %
Tommy Naurin GIF Sundsvall 14 21 74 78 %
Johan Wiland Malmö FF 15 13 43 77 %
Jacob Rinne Örebro 12 18 59 77 %
Citera
2016-07-25, 09:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Var det offside i våran match? Kändes i hela kroppen som en solklar offside. Jörgen övveraskade mig för en gångs skull, då Sabah fick 5 minuter, väldigt irrationellt och äoväntat handlande av JL, som i vanliga fall är komiskt förutsägbar. Paka startade dessutom... Jörgen tog verkligen ut svängarna iag.

Skön vinst, fantastiskt skön dag med underbart väder, snart är jag och tjejen snart lika svarta som Lawson, nu skall den avrundas med några kalla på balkongen.

Edit: Just det ja, Bajen suger, hur länge får Nanne stanna?

Jisses vad varmt det var... Varför hade inte kioskerna ambulerande "låda på magen"-ungdomar med ENBART vatten för en tjuga som innan när det var afrikavärme?

Nåja, vi vann och ligger plus en pinne mot motsvarande matcher ifjol (jag räknar på att J.Södra ersätter HBK) och som sagt, tar vi fler eller lika många poäng som ifjol räknar jag med guld.

Oväntat som tusan att Paka fick starta, oväntat dock att Rieks flyttades upp som forward. Jag hade gärna sett att han fått vila och att vi spelat Sköld istället. Sköld må kanske inte vara någon superforward men han är i nuläget när Boman är väck tredjeforward och vi behöver rotera.
Nåväl, vi avslutade med fyra innermittfältare, det var lite oväntat men kul att se Lawson som kanske var lite lätt övertänd och frisparken var onödig men han lär sig med speltid.
Förövrigt lär Cibicki inte behöver oroa sig över att få allsvensk speltid nästa säsong när lånetiden gått ut, inte för att han dominerade igår men han gör det bra och även om han inte tar en plats i MFF lär han kunna säljas/lånas ut till en annan allsvensk klubb igen.

I övrigt har jag inte sett något från nån annan match men även om intrycket överallt verkar vara hur usla Bajen var undrar jag snarare hur bra AIK var? Bajen är sannerligen inte bra nu men ändå.

Citat:

Där ser man, det var inget snack. AD hade väl i nån engelsk undersökning rätt i typ 90-95% av fallen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in