Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Var det offside i våran match? Kändes i hela kroppen som en solklar offside. Jörgen övveraskade mig för en gångs skull, då Sabah fick 5 minuter, väldigt irrationellt och äoväntat handlande av JL, som i vanliga fall är komiskt förutsägbar. Paka startade dessutom... Jörgen tog verkligen ut svängarna iag.
Skön vinst, fantastiskt skön dag med underbart väder, snart är jag och tjejen snart lika svarta som Lawson, nu skall den avrundas med några kalla på balkongen.
Edit: Just det ja, Bajen suger, hur länge får Nanne stanna?
Jisses vad varmt det var... Varför hade inte kioskerna ambulerande "låda på magen"-ungdomar med ENBART vatten för en tjuga som innan när det var afrikavärme?
Nåja, vi vann och ligger plus en pinne mot motsvarande matcher ifjol (jag räknar på att J.Södra ersätter HBK) och som sagt, tar vi fler eller lika många poäng som ifjol räknar jag med guld.
Oväntat som tusan att Paka fick starta, oväntat dock att Rieks flyttades upp som forward. Jag hade gärna sett att han fått vila och att vi spelat Sköld istället. Sköld må kanske inte vara någon superforward men han är i nuläget när Boman är väck tredjeforward och vi behöver rotera.
Nåväl, vi avslutade med fyra innermittfältare, det var lite oväntat men kul att se Lawson som kanske var lite lätt övertänd och frisparken var onödig men han lär sig med speltid.
Förövrigt lär Cibicki inte behöver oroa sig över att få allsvensk speltid nästa säsong när lånetiden gått ut, inte för att han dominerade igår men han gör det bra och även om han inte tar en plats i MFF lär han kunna säljas/lånas ut till en annan allsvensk klubb igen.
I övrigt har jag inte sett något från nån annan match men även om intrycket överallt verkar vara hur usla Bajen var undrar jag snarare hur bra AIK var? Bajen är sannerligen inte bra nu men ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
anbo1987
Där ser man, det var inget snack. AD hade väl i nån engelsk undersökning rätt i typ 90-95% av fallen?