2016-07-24, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Ska vi verkligen ta detta ett varv till?

Cirkelresonemanget. Förklaringen. Förnekandet. Tillbaka på ruta ett.

Du drar slutsatsen att Lisa mördats sexualsadistiskt hur?

Lisa påträffades med byxor neddragna, snara runt halsen och silvertejp runt ansiktet.

Detta känns självklart för dig att det föreligger en sexualsadistisk gärning i botten. Din magkänsla säger dig det för att?

Lisa hade byxor och trosor neddragna?

Är det så att det alltid är fallet att mördaren haft sexualsadistiska motiv då ett mordoffer påträffats med byxor och underkläder neddragna?

Är det att hon hade en snara kring halsen som indikerade att hon blivit strypt, alternativt hängd?

Är alla mord där offret blivit stryp till döds med snara sexualsadistiska?

Är det att Lisas ansikte tejpats med silvertejp som gör att du automatiskt vet att det finns ett sexualsadistiskt motiv?

Det finns inga andra möjliga förklaringar för dessa tre omständigheter var för sig?

Är det kombinationen av dessa tre omständigheter som gör dig säker?

Uppstår alla dessa tre omständigheter så är det alltid ett sexualsadistiskt mord som ligger bakom?

Om man bara har två av dessa omständigheter när offret påträffas då?

Om Lisa inte hade haft byxorna nerdragna då? Skulle man kunna vara säker på att det förelåg ett sexualsadistiskt motiv då?

Om tejpen saknats då? Skulle man kunna vara säker på att det var ett sexualsadistiskt motiv då?

Eller snaran? Är den viktig i samanhanget?

Är det så att sättet mordoffret påträffas alltid reflekterar mördarens sexualitet?

Är det så att mördare aldrig försöker dölja sina mord och få det att seut som mordet antingen inte är något mord, eller att motvet bakom mordet är något annat än vad det egentligen är?

Vi kan väl börja där med att rota lite i hur man kan komma fram till att mordet är utfört med ett sexualsadistiskt motiv.
20 frågetecken ställda till skribenten då du är trängd istället för att konkret besvara en sketen fråga!
Ta för fan och svara nåt relevant nån gång stället för att söla ner tråden med svammel.

VARFÖR ska NB vara så förbannat omständig som du försöker dig på nu och dölja ett brott?
2016-07-24, 20:40
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Om nu motivet varit hämnd, hade det kunna räcka med att enbart strypa offret. Eller ett par skott i huvudet. Eller en väldans massa slag av trubbigt vapen etc. Hängning, partiellt avklädd med blottat kön och bröst i kombination med metervis av silvertejp tyder väsentligt mer på sexualrelaterat motiv än någon hämnd. Dina sannolikhetskalkyler ger jag inte mycket för.

Det är uppenbart att du inte ger något för sannolikhetskalkyler.

Nu har du visst korrigerat till "sexualrelaterat". Jag har inte sagt emot det utan det är det sexualsadistiska motivet jag hävdar att det inte finns några bevis för. Det innebär att det inte är så men jag håller det för väldigt osannolikt.

Citat:
Är du frisk? "se hur blottade kön beteer sig under hägning"

Kan du förklara din hypotes om motiv på annat sätt? Varför blotta könet och tejpa ansiktet och hänga personen om man inte vi se hur dess könsorgan beteer sig under hägningen? Finns det någon annan logisk förklaring du har till detta påhittade sexuella stimuli?

Citat:
[--//--] Vari består det nödvändiga?

En motvikt är alltid nödvändig för att skapa balans. Yin och Yang.

Citat:
Nej, men då är det faktiskt rättssäkert att just du inte var satt att döma. Iallafall för offret och dennes anhöriga. Rättssäkerheten går åt två håll, som sagt.

Citat:
Det enda mord som skett är mordet på Lisa, justitiemord behöver du inte oroa dig för alls. Det finns inget rimligt tvivel.

Det fanns de som sa det i Quickfallet också. Det finns de som fortfarande gör det. En av dem sitter som dommare i Sveriges högsta rättsliga instans. En liten buckla i sveriges rättsäkerhet kan man tycka.

Vad vet jag. Kanske är du en av de som tycker så även i det fallet.

Citat:
[--//--] Frågan är inte alls irrelevant. Det handlar om rimligt tvivel, att kräva 100%-ig bevisning skulle sätta alltför många skyldiga på fri fot för att vara rättssäkert för den skötsamma delen av befolkningen.
Jag har inte pratat om att sänka någon ribba, du får allt ge källa på det isåfall. Men själva definitionen av rimligt tvivel har sina begränsningar. Det kan vara så, och är troligen, att oskyldiga ibland döms. Men sannolikheten att som oskyldig dömas, är lägre ju högre straffvärde brottet bär.

Du har startat en ny argumentation som missar målet. Jag har aldrig hävdat någon hundraprocentig bevisning. Var har du fått för dig det? Är det för du vill bråka om det och inte fått gehör hos andra?

Min oro för rättssäkerheten baserad på detta fall är tunnelseendet och att man så tidigt var säker på vem GM var. Det var ren tur att man tycks ha fått rätt. Att lita till turen känns inte rättssäkert tycker jag.
2016-07-24, 20:44
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
20 frågetecken ställda till skribenten då du är trängd istället för att konkret besvara en sketen fråga!
Ta för fan och svara nåt relevant nån gång stället för att söla ner tråden med svammel.

VARFÖR ska NB vara så förbannat omständig som du försöker dig på nu och dölja ett brott?

Varför lägger du dig i? Du förstår ju ändå inte var argumentationen pekar.

Sen är din sista fråga så korkad att den är under all kritik. Varför skulle någon mördare öht vilja dölja sitt brott?
2016-07-24, 21:09
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Sur? Jag anser det klädsamt om man kan bemöta inlägg (fast du gillar ju uppenbarligen att ranka användare efter egen bedömningsförmåga)
Du har ingen aning men du skriver ändå med raka ordalag vad exakt han i så fall skulle gjort. Inser du inte att du utför en tankevurpa? Trots att develi (som du uppenbarligen avskyr som pesten) förklarat att det är en komplexare bild än att bara" studera könsorgan under hägning (sic)" (Jag hoppas jag slipper skriva den meningen en gång till).

Varför vill du ha det så komplext? Finns det tecken eller bevis som pekar på att NB är en komplex person med komplexa tankar och fantasier?

Citat:
Du föreslog i sammanhanget "miljonstölder" från caféets kaffekassa. Trots att du tycker det inte ger något med långsökta förslag finner du tydligen ett nöje i att presentera dom. Är din fritid så meningslös?

Är det inte lite kontra produktivt att i ett inlägg i en tråd på ett internetforum fråga om den man svarar har en meningslös fritid? Är din fritid meningslös och det är därför du frågar eller hur tänker du?

Vad det gäller balterna och miljonerna så var det självklart en lite humoristisk anspelning på att de inte framstår som de smartaste trio som funnits. Lite av björnligan över dem kanske. Att de skulle kunna vara så korkade att få för sig att det fanns gott om pengar i dagskassan, eller om de fått för sig att hela helgen eller veckans kassa fanns där är mig inte främmande.

Jag påstår inte att detta har hänt. Jag påstår att det inte är omöjligt att det skulle kunna ha hänt.

Citat:
Det heter hämnd. Och jag syftade i så fall på "gödselbrunnsmordet" i Skara. Skulle det vara motivet?

Jag påminner om den kluvna tungans exempel och undrar om det finns någon redogörelse kring utredningen av detta spår?

Citat:
Inte? Låt höra då. Hur länge? En månad, ett halvår?

Var tvungen att försöka hitta ursprungsposten. Vad är det som du förväntar dig?

Citat:
Det kan jag köpa. Men du svarade ändå inte på om du ansåg GP:s agerande var pressetiskt rätt i dina ögon.

Mitt svar att jag inte läser tabloidpressen för inget de trycker är pressetiskt i mina ögon kanske inte framgick. Nej jag tycker inte publiceringen var det. De borde heller inte avslöja personer inom SOG, oavsett om någon av deras barn kan vara i fara eller inte.

Citat:
Jo det märks ganska väl när bland annat du tittar in här varannan vecka att det blir lite oordning.
Målet är över sedan länge och kommer inte ändras för att folk härinne argumenterar hit och dit.

Nej. Finns det någon som är så naiv att den tror det?

Citat:
Tråden borde begravas snart kan man tycka men tillvaron skulle väl förmodligen bli svår för vissa då.

Ja verkligen. Vad ska din hjälte ta sig för då med all sin värdefulla tid som spenderas här i tråden all vaken tid dygnet runt?
Senast redigerad av Ruggedo 2016-07-24 kl. 21:12.
2016-07-24, 21:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Det är uppenbart att du inte ger något för sannolikhetskalkyler.

Nu har du visst korrigerat till "sexualrelaterat". Jag har inte sagt emot det utan det är det sexualsadistiska motivet jag hävdar att det inte finns några bevis för. Det innebär att det inte är så men jag håller det för väldigt osannolikt.
Säg mig då vad jag korrigerat från?
Citat:
Kan du förklara din hypotes om motiv på annat sätt? Varför blotta könet och tejpa ansiktet och hänga personen om man inte vi se hur dess könsorgan beteer sig under hägningen? Finns det någon annan logisk förklaring du har till detta påhittade sexuella stimuli?
Jag tror inte ett kön lever ett eget liv under en hängning/strypningsprocess. Däremot tror jag NB gick igång av det blottade könet och brösten. Han fick sas erektion av maktens rus. Av att vara den som bestämmer. Att beskåda ett naket kön och unga bröst. Han njöt av makten att se livet rinna ur en människa. Ungefär så. Jag är inte alls främmande för att ställa ett sexualrelaterat motiv som varande starkare än en ren hämndaktion - om vi nu utifrån skicket Lisa påträffades diskuterar sannolikhetslära. Och det verkar som du tycker sannolikhetslära är något av din paradgren?
Citat:
En motvikt är alltid nödvändig för att skapa balans. Yin och Yang.
Jaha, nästan som den där crossdressinspirerade avstängda postaren som valde att ägna tråden 18h/bevakning per dygn med mottot: "diskuterar alternativ till åklagarens version, det blir så tråkigt om alla lallar med". Yin & Yang, "tråkigt om alla lallar med". Ja, vi har alla olika drivkrafter.
Citat:
Det fanns de som sa det i Quickfallet också. Det finns de som fortfarande gör det. En av dem sitter som dommare i Sveriges högsta rättsliga instans. En liten buckla i sveriges rättsäkerhet kan man tycka.

Vad vet jag. Kanske är du en av de som tycker så även i det fallet.
Quicken är en liten speciell historia, då han formligen bad om att få bli dömd. Men visst, det fallet kommer upp som någon sorts referens då det pratas om rättssäkerhet i snudd på alla trådar här i ABoK.
Citat:
Du har startat en ny argumentation som missar målet. Jag har aldrig hävdat någon hundraprocentig bevisning. Var har du fått för dig det? Är det för du vill bråka om det och inte fått gehör hos andra?

Min oro för rättssäkerheten baserad på detta fall är tunnelseendet och att man så tidigt var säker på vem GM var. Det var ren tur att man tycks ha fått rätt. Att lita till turen känns inte rättssäkert tycker jag.
Nej, det har du rätt i. Men du hävdade ett par felaktiga saker riktad till KluvenTunga i ditt förra inlägg. Jag ville bara korrigera litet.

Tror du själv att NB har någonsomhelst utsikt till resning, gällande faktumet jag visat på i några av mina tidigare inlägg. Det där med förevisade (och därmed "förbrukade") omständligheter?
2016-07-24, 21:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Varför vill du ha det så komplext? Finns det tecken eller bevis som pekar på att NB är en komplex person med komplexa tankar och fantasier?

Svara på frågan istället. Eller försök inhämta information. Du är dummare än vad man kan ana om du fortfarande på allvar ska hävda att NB:s syfte i sexualsadistisk anda vore att skriva det du nu upprepat femtioelva gånger. Man blir mållös.

Citat:
Är det inte lite kontra produktivt att i ett inlägg i en tråd på ett internetforum fråga om den man svarar har en meningslös fritid? Är din fritid meningslös och det är därför du frågar eller hur tänker du?

Vad det gäller balterna och miljonerna så var det självklart en lite humoristisk anspelning på att de inte framstår som de smartaste trio som funnits. Lite av björnligan över dem kanske. Att de skulle kunna vara så korkade att få för sig att det fanns gott om pengar i dagskassan, eller om de fått för sig att hela helgen eller veckans kassa fanns där är mig inte främmande.

Jag påstår inte att detta har hänt. Jag påstår att det inte är omöjligt att det skulle kunna ha hänt.

Nej frågade ju dig och eftersom du inte lyckades klämma ur dig ett svar får man anta jag hade till viss del rätt då.
Det där svaret gällande litauerna hade nästan en släng av rasistisk prägel över sig. Akta så du inte får nopolicemilitary på dig. Nej så dum kan ingen vara. Inte ens en sannolikhetsexpert som du kan väl hävda detta. Men ingenting är ju omöjligt för att citera Gunde Svan.

Citat:
Jag påminner om den kluvna tungans exempel och undrar om det finns någon redogörelse kring utredningen av detta spår?

Då frågar du fel person eftersom jag frågade dig över detta "in the first place". Hade missat detta.

Citat:

Absolut ingenting. Men ett undvikande svar är väl ganska talande i och för sig.

Citat:
Mitt svar att jag inte läser tabloidpressen för inget de trycker är pressetiskt i mina ögon kanske inte framgick. Nej jag tycker inte publiceringen var det. De borde heller inte avslöja personer inom SOG, oavsett om någon av deras barn kan vara i fara eller inte.

Oj, då är de flesta artiklar i stor del av Sveriges tidningar oetiska då, där ser man.

Citat:

Ingen aning. Men ibland undrar man.

Citat:
Ja verkligen. Vad ska din hjälte ta sig för då med all sin värdefulla tid som spenderas här i tråden all vaken tid dygnet runt?

Och vem syftar du på? Att du är okunnig i ämnen du uppenbarligen ändå vill diskutera är det många här som insett för länge sen. Det behöver inte betyda att man ändå kan hålla en hövlig ton mot varandra.
Senast redigerad av katw 2016-07-24 kl. 21:29.
2016-07-24, 21:42
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Vad har du för bevis som gör att du kan påstå att balterna skulle vara mindre smarta?
Finns det statistik som talar för det sannolika i ditt påstående?
Då är det nog högst osannolikt att du har rätt.
NB har ju lurat dig att han är en hyvens kille så då är det väl sannolikt att
åtminstone han är smartare än vad du är eller hur?
Senast redigerad av mrfix 2016-07-24 kl. 21:45.
2016-07-24, 22:24
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Jag tror inte ett kön lever ett eget liv under en hängning/strypningsprocess. Däremot tror jag NB gick igång av det blottade könet och brösten. Han fick sas erektion av maktens rus. Av att vara den som bestämmer. Att beskåda ett naket kön och unga bröst. Han njöt av makten att se livet rinna ur en människa. Ungefär så. Jag är inte alls främmande för att ställa ett sexualrelaterat motiv som varande starkare än en ren hämndaktion - om vi nu utifrån skicket Lisa påträffades diskuterar sannolikhetslära. Och det verkar som du tycker sannolikhetslära är något av din paradgren?
Jaha, nästan som den där crossdressinspirerade avstängda postaren som valde att ägna tråden 18h/bevakning per dygn med mottot: "diskuterar alternativ till åklagarens version, det blir så tråkigt om alla lallar med". Yin & Yang, "tråkigt om alla lallar med". Ja, vi har alla olika drivkrafter.
Quicken är en liten speciell historia, då han formligen bad om att få bli dömd. Men visst, det fallet kommer upp som någon sorts referens då det pratas om rättssäkerhet i snudd på alla trådar här i ABoK.
Nej, det har du rätt i. Men du hävdade ett par felaktiga saker riktad till KluvenTunga i ditt förra inlägg. Jag ville bara korrigera litet.

Tror du själv att NB har någonsomhelst utsikt till resning, gällande faktumet jag visat på i några av mina tidigare inlägg. Det där med förevisade (och därmed "förbrukade") omständligheter?

Du menar den där fjollige lille MTF-fjanten som tjatade om självmord?
Ja, där var ju NB Inte sexualsadist heller utan hade bara kikat lite på offret eller hur var det?
Sen var det visst grävlingar, finnar, städare och allt vad det var inblandade i mordet.
På slutet var det det visst de båda hinkarna som tog hem spelet.
2016-07-24, 22:38
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:

Jag diskuterar motivet sexualsadism. Att en våldtäkt går fel är ett fullt "naturligt" och mer sannolikt motiv är att man vill betrakta ett köns som livet rinner ur.

Citat:
Jag tror inte ett kön lever ett eget liv under en hängning/strypningsprocess. Däremot tror jag NB gick igång av det blottade könet och brösten. Han fick sas erektion av maktens rus. Av att vara den som bestämmer. Att beskåda ett naket kön och unga bröst. Han njöt av makten att se livet rinna ur en människa. Ungefär så.

Vad baserar du detta på?

Blev han upphetsad av nakenheten? Varför måste han då ha kickaen av att se sitt offer dö då? Vad tjänade silvertejpen till?

Varför tejpade han huvudet om han gillar att se sitt offer dö?

Tidigt i tråden, innan Lisa hittats, så påstod en skribent att hittas Lisa med ögonen förtejpade är det nästan säkert att det är en förstagångsmördare. De klarar ofta inte av att se sina offers ansikten efter döden. Det passar in på NB, men om han tejpade henne av den anledningen så funkar ju inte motivet med att han skulle njuta av att se sitt offer dö.

Citat:
Jag är inte alls främmande för att ställa ett sexualrelaterat motiv som varande starkare än en ren hämndaktion - om vi nu utifrån skicket Lisa påträffades diskuterar sannolikhetslära. Och det verkar som du tycker sannolikhetslära är något av din paradgren?

Nej sannolikhetslära är inte min "paradgren". Jag vet hur den fungerar och kan hantera resonemang kring den men har jag en paradgren så är det logik. Vad har du själv för paradgren? Något som inte har med logik eller sannolikhetslära skulle jag gissa.

Citat:

Nu är det ju så att den skribenten hade sin yang i en crossdressinspirerad skribent som fortfarande finna kvar som allt jämt kör 18h/bevakning per dygn med mottot "allt ÅK sa är sanningen, han är min läromästare och mitt allt". Det råder alltså obalans.

Citat:

Så då finns det fog för att vara vaksam kring rättssäkerheten då?

Det var ju inte direkt några rävar eller mediaprofiler som i början ylade och stod på hans sida mot drevet eller?

Hur förhåller det sig med da Costa fallet då? Kanske en mer relevant jämförelse?

Citat:

Nej du tog upp ett fall där du anser att det förelåg osannolika hämndmotiv men trots det så visade det sig vara på det viset. Min jämförelse var ett föreslaget hämdmotiv mot Julia som ter sig lika osannolikt men som inte verkar kontrollerat.

Edit: Jag inser nu att du syftar på mitt svar till MrFold där jag förklarar i korta ordalag att jag inte alls tror på en 100-procentig bevisning för att kunna dömma någon.

Citat:

Jag orkar inte back tracka och sätta mig in i dina "tidigare inlägg" och jag vill inte sitta och tro saker men börjar någon rota i denna utredning om något eller några år när inblandade utredare inte längre har någon makt kvar i byggden och det visar sig att det inte gått helt rätt till så finns det väl möjlighet för han i så fall.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-07-24 kl. 23:04.
2016-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Jag förstår att du känner dig utelämnad. Det är avsiktligt. Du har ju svårt för det här med att lägga ihop saker och få dem till en stringent tanke. Jag ska dock göra dig lite glad och svara denna gång.

Kul att du skjuter in ordet retarderad. Endast någon som försöker framstå mer lärd och kunnig än vad den är skulle göra det här. För mig tycks det till och med lite efterblivet att göra det.

Jisses. Galematias. Sexuell sadism. Kontrollbehov. Makt. Du håller på med snömos. Ägna dig istället åt att ta fram relevat fakta som stöder dina hypoteser i så fall. Det kloka vore självfallet att rätta till antagandena och hypotesen för att få det att gå ihop med kända fakta.

När ingen information finns, detta vaccum, som MrFold så vackert uttryckte det, så är det sannolikaste det som är sannolikast. Det behöver inte vara det som hänt men det är fortfarande sannolikast till något annat dyker upp. Då utgår sannolikheten från de kända faktat och så fortsätter det så.

Det föreslagna motivet är extremt ovanligt.

Vi pratar hägning. Där könet är blottat för NB tydligen vill se hur det reagerar under hägning. Samtidigt som han föreställer sig ångeste under silvertejpen. Att dra likhetstecken mellan det och tex någon som slår ihjäl sin fru, som jag antar du räknar in i din mordstatistik över sexualsadistiska mord, är ju rent befängt.

Läs mitt svar till CalJan ovan. Osannolikt betyder inte omöjligt.

Bu bör nog ändra liknenslan till en snöstorm i Sahara. Eller kanske en snöboll i helvetet.

Jag har aldrig hävdat att dessa "avarter" som du kallar dem inte finns. Att de finns är inget bevis på att NB skulle ha denna läggning. Hur många finns det som har denna speciella avart på jorden idag?

Jag har inte specificerat något specifikt scenario. Jag har gett mängder av rent spekulativa händelseförlopp som man har lika lite bevis för som det du kämpar för.

Han är dömd för ett mord som anses ha sexuellt motiv och får därför per automatik "behandling" för sexuellt våld.

Tror du jag har sanningen? Hur ska jag annars kunna förklara det? Jag kan naturligtvis spekulera, med lika osannolika motiv, precis som du men vad är poängen med det?

Jag bara undrar lite stillsamt om motivet alltså skulle vara naturvetenskaplig forskariver? Nerijus kanske dissekerade koögon på gymnasiet och kopplade grodben till batterier och såg hur de spratt till. Han kanske har sett "Gammastrålars effekt på ringblommor" och blev gripen av flickan som kokade köttet av en katt som "science project". Nu ville han se om bröstvårtor styvnar i dödsögonblicket. Om hon blir våt i underredet. Helt enkelt lite vanlig nyfikenhet på steroider.
Men absolut inte sexualsadistiskt. Hans Pettet Nicklas krympte ihop till en cornichons storlek.
Finns det skäl att tro på det ovan beskrivna?
Om det inte är det jag skrev som självklart är jättelöjligt och det inte är sexualsadistiskt vad är det då?
2016-07-24, 23:07
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag bara undrar lite stillsamt om motivet alltså skulle vara naturvetenskaplig forskariver? Nerijus kanske dissekerade koögon på gymnasiet och kopplade grodben till batterier och såg hur de spratt till. Han kanske har sett "Gammastrålars effekt på ringblommor" och blev gripen av flickan som kokade köttet av en katt som "science project". Nu ville han se om bröstvårtor styvnar i dödsögonblicket. Om hon blir våt i underredet. Helt enkelt lite vanlig nyfikenhet på steroider.
Men absolut inte sexualsadistiskt. Hans Pettet Nicklas krympte ihop till en cornichons storlek.
Finns det skäl att tro på det ovan beskrivna?
Om det inte är det jag skrev som självklart är jättelöjligt och det inte är sexualsadistiskt vad är det då?

Om du kan bevisa att det finns en koppling mellan NBs "naturvetenskapliga forskning" och hans intresse för att sadistiskt tillfoga sina labbråttor/grodor plåga och smärta så är du ju på god väg att bevisa det utanför ett cirkelresonemang. Det vore något nytt här i tråden.
2016-07-24, 23:35
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkedo
Jag diskuterar motivet sexualsadism. Att en våldtäkt går fel är ett fullt "naturligt" och mer sannolikt motiv är att man vill betrakta ett köns som livet rinner ur.

Vad baserar du detta på?

Blev han upphetsad av nakenheten? Varför måste han då ha kickaen av att se sitt offer dö då? Vad tjänade silvertejpen till?

Varför tejpade han huvudet om han gillar att se sitt offer dö?

Tidigt i tråden, innan Lisa hittats, så påstod en skribent att hittas Lisa med ögonen förtejpade är det nästan säkert att det är en förstagångsmördare. De klarar ofta inte av att se sina offers ansikten efter döden. Det passar in på NB, men om han tejpade henne av den anledningen så funkar ju inte motivet med att han skulle njuta av att se sitt offer dö.

Nej sannolikhetslära är inte min "paradgren". Jag vet hur den fungerar och kan hantera resonemang kring den men har jag en paradgren så är det logik. Vad har du själv för paradgren? Något som inte har med logik eller sannolikhetslära skulle jag gissa.

Nu är det ju så att den skribenten hade sin yang i en crossdressinspirerad skribent som fortfarande finna kvar som allt jämt kör 18h/bevakning per dygn med mottot "allt ÅK sa är sanningen, han är min läromästare och mitt allt". Det råder alltså obalans.

Så då finns det fog för att vara vaksam kring rättssäkerheten då?

Det var ju inte direkt några rävar eller mediaprofiler som i början ylade och stod på hans sida mot drevet eller?

Hur förhåller det sig med da Costa fallet då? Kanske en mer relevant jämförelse?

Nej du tog upp ett fall där du anser att det förelåg osannolika hämndmotiv men trots det så visade det sig vara på det viset. Min jämförelse var ett föreslaget hämdmotiv mot Julia som ter sig lika osannolikt men som inte verkar kontrollerat.

Edit: Jag inser nu att du syftar på mitt svar till MrFold där jag förklarar i korta ordalag att jag inte alls tror på en 100-procentig bevisning för att kunna dömma någon.

Jag orkar inte back tracka och sätta mig in i dina "tidigare inlägg" och jag vill inte sitta och tro saker men börjar någon rota i denna utredning om något eller några år när inblandade utredare inte längre har någon makt kvar i byggden och det visar sig att det inte gått helt rätt till så finns det väl möjlighet för han i så fall.

Logik är din paradgren?
Jisses, där kan man tala om osannolika påståenden.
Det råder ingen obalans i tråden. MTF-fjollan finns ju fortfarande kvar.
Vilka utredare är det som har makt i byggden?
Och vem är det dom har makt över?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in