Citat:
Ursprungligen postat av
flirk
Precis, kristendomen är också helt knäpp. Ideer i samma tradition. Och under 1900-talet slog vi oss fria från bördan kristendomen, fantastiskt! Låt oss nu inte ersätta den med något ännu värre!
Fast vi har fortsatt massa kristna hos oss, en inte helt liten fundamentalistisk grupp bland dem också för den delen…så? ska vi inte köra ut dem? Vi kan kräva de ska bosätta sig i vatikanstaten.
Så där kan vi ju fortsätta…hinduister/ buddister/ homofober/ alla som tillber asagudar/ nazister/ ultrakonservativa/ extremvänstern/ alla som begått brott någon gång i sina liv/ alla som är fula/
alla som inte är blonda eller blåögda/ alla som har utländsk blod i sina ådrar bak i 4 genrtioner/ alla som är kortare än 1,60 cm / alla som har någon form av handikapp/ alla som……
blir inte många kvar du.