2016-07-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Cigarretterna betalar du och jag . . .

Jag tänkte mer på att rökande missbrukare får fin cancerbehandling.
Citera
2016-07-20, 15:00
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag tänkte mer på att rökande missbrukare får fin cancerbehandling.

Nästan alla missbrukare röker. Många lågutbildade röker. Svarten rökte.
Citera
2016-07-21, 09:56
Medlem
Citat:

Ja det är så om rökning o oftast har de inte råd till det men röker ändå.
Lena har inte bloggat sen i måndags men då skrev hon i kommentarssvar att hon har 3 lägenheter att välja mellan. Inte alla förunnat!!
Citera
2016-07-21, 10:19
Medlem
Midnights avatar
Citat:

Jag ber om ursäkt för att jag går OT men jag måste kommentera detta. Precis som du säger finns det en stark koppling mellan utbildningsnivå och rökning och det finns också givetvis en koppling mellan substansmissbruk och rökning men jag har gjort enintressant iakttagelse kring detta då jag varit en del på behandlingshem. För 13 år sedan rökte alla utom 1-2 patienter på behandlingshemmet. För 1 år sedan rökte hälften av alla patienter på behandlingshemmet.

Så här är det på flera behandlingshem nuförtiden! Det går åt rätt håll även bland missbrukarna! Ja sett till cigarettrökningen.

Vi måste också minnas att de flesta missbrukare är inte dem vi ser i parkerna utan de flesta sitter hemma och dricker.

Bland dem som sitter i parkerna skulle jag tro att inte lika många är ickerökare.

Jag skulle tro att narkomanerna röker i större utsträckning än rena alkoholister men jag är inte säker på det.

Jag är i alla fall säker på att det inte alls är som förut längre! Det är förvånansvärt många som inte röker.

Felkälla: Det är möjligt att fler röker när det är i missbruk är när de är drog och alkoholfria.
Citera
2016-07-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag ber om ursäkt för att jag går OT men jag måste kommentera detta. Precis som du säger finns det en stark koppling mellan utbildningsnivå och rökning och det finns också givetvis en koppling mellan substansmissbruk och rökning men jag har gjort enintressant iakttagelse kring detta då jag varit en del på behandlingshem. För 13 år sedan rökte alla utom 1-2 patienter på behandlingshemmet. För 1 år sedan rökte hälften av alla patienter på behandlingshemmet.

Så här är det på flera behandlingshem nuförtiden! Det går åt rätt håll även bland missbrukarna! Ja sett till cigarettrökningen.

Vi måste också minnas att de flesta missbrukare är inte dem vi ser i parkerna utan de flesta sitter hemma och dricker.

Bland dem som sitter i parkerna skulle jag tro att inte lika många är ickerökare.

Jag skulle tro att narkomanerna röker i större utsträckning än rena alkoholister men jag är inte säker på det.

Jag är i alla fall säker på att det inte alls är som förut längre! Det är förvånansvärt många som inte röker.

Felkälla: Det är möjligt att fler röker när det är i missbruk är när de är drog och alkoholfria.

Det är något med att det i cigaretter motverkar berusningsgraden av alkohol så därför hänger det ihop. Så måste va bättre att INTE röka då för de som dricker alkohol. Billigare...
Citera
2016-07-22, 12:19
Medlem
Undrar vem som tagit bort Svartens youtubekanal?
Hur fungerar det? Kan dödsboet ta bort sånt eller endast de som har inloggningsuppgifter?
Citera
2016-07-22, 17:29
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Undrar vem som tagit bort Svartens youtubekanal?
Hur fungerar det? Kan dödsboet ta bort sånt eller endast de som har inloggningsuppgifter?

Skulle precis fråga detsamma, väldigt märkligt speciellt eftersom han inte sa någonting direkt kontroversiellt i den. Iallafall inte i det sista klippet han göra innan det var dax för honom att lämna in.

Kan inte påminna mig om att jag har sett någonting liknande på YouTube såhär på rak arm.
Citera
2016-07-22, 18:07
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kan inte påminna mig om att jag har sett någonting liknande på YouTube såhär på rak arm.

Youtube/Google har en funktion där man kan bestämma vad som ska hända om man inte har loggat in på ett tag. Lite grovt förenklat så kan man bestämma vad som ska hända med googlekontot efter döden. Det finns olika alternativ såsom att maila lösenordet till någon närstående eller radera allting. Med det sagt så skulle det kunna vara någonting sådant i farten.

Lite mer om Inactive Account Manager
https://publicpolicy.googleblog.com/2013/04/plan-your-digital-afterlife-with.html
Citat:
For example, you can choose to have your data deleted — after three, six, nine or 12 months of inactivity. Or you can select trusted contacts to receive data from some or all of the following services: +1s; Blogger; Contacts and Circles; Drive; Gmail; Google+ Profiles, Pages and Streams; Picasa Web Albums; Google Voice and YouTube. Before our systems take any action, we’ll first warn you by sending a text message to your cellphone and email to the secondary address you’ve provided.
Citera
2016-07-23, 01:56
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harold.Faltermeyer
Youtube/Google har en funktion där man kan bestämma vad som ska hända om man inte har loggat in på ett tag. Lite grovt förenklat så kan man bestämma vad som ska hända med googlekontot efter döden. Det finns olika alternativ såsom att maila lösenordet till någon närstående eller radera allting. Med det sagt så skulle det kunna vara någonting sådant i farten.

Lite mer om Inactive Account Manager
https://publicpolicy.googleblog.com/2013/04/plan-your-digital-afterlife-with.html

Aah! Tackar för svaret - som dessutom låter väldigt rimligt!

Jag vet att Google har funktionen nu när du säger det, Svartenbrandt gick ur tiden i april och såhär tre månader senare eller vad det är så låter det väldigt rimligt att det är den funktionen som tagit ner hans livstecken online på YouTube.

Igen, tack för du tog dig tid att svara, nu har jag lärt mig något nytt idag igen och dygnet är inte ens 2 timmar gammalt!
Citera
2016-07-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight

Rökning dödar(ca 6000pers om året i Sverige), det är dyrt och det ger ett väldigt litet rus jämfört med andra droger. Du kan ju fundera på varför missbrukare väljer bort det.

*(**)Man kan tycka det är konstigt att rökning är lagligt.
*All Narkotika dödar typ 800 pers om året i Sverige.
**Alkohol dödar minst 2000 människor om året på olika vis i Sverige.
Senast redigerad av nilltre 2016-07-23 kl. 02:09.
Citera
2016-07-23, 09:09
Medlem
pumpsvars avatar
Citat:
I finkan får de ha ca 3500:- kvar tror jag ngn sa.
Folk här vet kanske.

I huset Svarten bodde i nu bor det folk med problem. Först flyttade han in hos en missbrukare Håkan S men sen bodde ngn annan hos Håkan o Svarten hade annat lägenhetsnr. Han övertygade väl hyresvärden.

Man får ingen pension när man sitter
Citera
2016-07-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumpsvar
Man får ingen pension när man sitter

Jodå det får man visst. O Svarten hade sjukpension sedan innan -94 iaf.
Kan kolla vad lägsta summan är där för såna som aldrig arbetat.
Senast redigerad av Cianneli 2016-07-23 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in