2016-07-23, 11:00
  #901
Medlem
pumpsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jodå det får man visst. O Svarten hade sjukpension sedan innan -94 iaf.
Kan kolla vad lägsta summan är där för såna som aldrig arbetat.

Du får pension första månaden du sitter inne och du får månaden du muckar! Därimellan får du ingen pension! sen om du har sjukpension på utsidan så spelar det ingen roll! Har suttit med så mycket folk som har sjukpension och alla säger lika dant! försäkringskassan har koll på när du sitter, så du får ringa dom 1 månad innan du muckar, sen går pensionen igång som vanligt!
Citera
2016-07-23, 11:43
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumpsvar
Du får pension första månaden du sitter inne och du får månaden du muckar! Därimellan får du ingen pension! sen om du har sjukpension på utsidan så spelar det ingen roll! Har suttit med så mycket folk som har sjukpension och alla säger lika dant! försäkringskassan har koll på när du sitter, så du får ringa dom 1 månad innan du muckar, sen går pensionen igång som vanligt!


Jag ska kolla upp det med Försäkringskassan för är det så så ljuger den jag kände som berättade. Han sa med att de får avdrag på summan pga måste betala ngn avgift i fängelset men får ha existensminimum kvar.
Vilka pengar köper de cigg, tidningar, frimärken, knark mm för isf?
Svarten tex har nog aldrig jobbat i fängelse. Så då måste han före 65 varit jättepank. Var kom de 100 tusen ifrån han gav Jackie? Rån? (står i hennes bok)

Har mycket svårt att tro att man blir av med något man fått beviljat. Såsom sjukpension. Men ska kolla upp.
Citera
2016-07-23, 11:56
  #903
Medlem
pumpsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag ska kolla upp det med Försäkringskassan för är det så så ljuger den jag kände som berättade. Han sa med att de får avdrag på summan pga måste betala ngn avgift i fängelset men får ha existensminimum kvar.
Vilka pengar köper de cigg, tidningar, frimärken, knark mm för isf?
Svarten tex har nog aldrig jobbat i fängelse. Så då måste han före 65 varit jättepank. Var kom de 100 tusen ifrån han gav Jackie? Rån? (står i hennes bok)

Har mycket svårt att tro att man blir av med något man fått beviljat. Såsom sjukpension. Men ska kolla upp.

Kolla du gärna upp de. Det är arbetsplikt på anstalten, även om du har sjukpension!. Har du full "arbetstid" så har du runt 700:- varannan vecka! Har du inget sysslesättning så har du ungefär 350:- varannan vecka. Muckade precis från 1.6 års fängelsestraff för knappt 2 månader sen. Så jag har ganska bra koll på vad som gäller. Mvh!
Citera
2016-07-23, 12:22
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumpsvar
Kolla du gärna upp de. Det är arbetsplikt på anstalten, även om du har sjukpension!. Har du full "arbetstid" så har du runt 700:- varannan vecka! Har du inget sysslesättning så har du ungefär 350:- varannan vecka. Muckade precis från 1.6 års fängelsestraff för knappt 2 månader sen. Så jag har ganska bra koll på vad som gäller. Mvh!

Tack för info!
Jag kollade inte med FK om det tex finns särskilda skäl att få ha kvar pensionen. Men såg på KVV att man får ha kvar den i 60 dagar när man åker in.

Då är det intressant var Svarten fick de 100 tusen ifrån!
Tänkte när jag läste boken Rövardotter att Jackie skriver ut det för hon vet det med pengarna är preskriberat. Men trodde han ev sparat ihop.
Hm
Citera
2016-07-23, 12:31
  #905
Medlem
pumpsvars avatar
Ja det kan man undra faktiskt. Har du några andra frågor så bara fråga på, jag hjälper gärna till så gott jag kan! må bäst mvh!
Citera
2016-07-25, 08:37
  #906
Medlem
Tänkte nu på hur fan Kontro tänkte som drog med Svarten på Pride!
Citera
2016-07-25, 08:49
  #907
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Tänkte nu på hur fan Kontro tänkte som drog med Svarten på Pride!

Svarten kanske fick betalt?
Citera
2016-07-25, 09:33
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Svarten kanske fick betalt?

Ja han bloggade med där ett par inlägg. Men måste ev ha fått svarta pengar pga hade kronofogdeskuld.
Citera
2016-07-25, 09:35
  #909
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja han bloggade med där ett par inlägg. Men måste ev ha fått svarta pengar pga hade kronofogdeskuld.

Synd att han inte hann betala av lite mer innan han dog - hur han nu dog . . . ?
Hur mycket är "änkan" skyldig?
Citera
2016-07-25, 13:43
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Synd att han inte hann betala av lite mer innan han dog - hur han nu dog . . . ?
Hur mycket är "änkan" skyldig?

En kompis kollade det o var inte mer än ca 50 tusen. Är lite mindre än en 1/2 miljon hon själv skrev. Men hennes skulder blir bara större. Hon har ju ingen inkomst o har väl inte haft det på många år.
Citera
2016-07-25, 23:19
  #911
Medlem
Burgesss avatar
Är Svartens aska spriden ännu? Har "änkan" kontakt med Svartens dotter?
Citera
2016-07-25, 23:23
  #912
Medlem
Det hade nog stått på Jackies blogg om hon spridit askan.
"Änkan" har nog gått upp i rök. Hon har ju brinnande intressen. Haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in