2016-07-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Svarten var ju folkpensionär, utan några som helst ATP-poäng. Denna fattigmanspension är väl idag någonstans 12-14000:- tror jag.

"Änkan" som gick på socialbidrag fick väl en viss peng efter att hyran betalats tror jag.

Svartens pension med bostadstillägg isf. O han hade kronofogdeskulder med.
När de gifte sig räknades deras inkomster ihop på soc o jag fattar inte varför inte Svarten hade nån sorts hjälp att förstå systemet. Han var ju ändå villkorligt frigiven.
Hur Svarten o Lena hankade sig fram begriper inte jag. Men Svarten fick ju 10 tusen svarta kronor på föreläsningen i januari.
Jag vet inte om det konmer att synas om han hade hyresskuld när bouppteckningen är klar.
Citera
2016-07-17, 09:28
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Svartens pension med bostadstillägg isf. O han hade kronofogdeskulder med.
När de gifte sig räknades deras inkomster ihop på soc o jag fattar inte varför inte Svarten hade nån sorts hjälp att förstå systemet. Han var ju ändå villkorligt frigiven.
Hur Svarten o Lena hankade sig fram begriper inte jag. Men Svarten fick ju 10 tusen svarta kronor på föreläsningen i januari.
Jag vet inte om det konmer att synas om han hade hyresskuld när bouppteckningen är klar.

Betalade inte Svarten hyran i Kopparberg? Har "änkan" också hyresskuld? I så fall får hon aldrig komma tillbaka.
Citera
2016-07-17, 09:45
Medlem
Citat:
Betalade inte Svarten hyran i Kopparberg? Har "änkan" också hyresskuld? I så fall får hon aldrig komma tillbaka.

Hon har ju redan skrivit att hon ev inte får komma tillbaka.
En som kan klara enkel huvudräkning förstår att hon antingen haft svart inkomst eller ej betalt hyran för hur ska hon både kunna röka o ha bil o flänga land o rike runt på försörjningsstöd?

Svarten betalde inte hyran förra vändan han var ute. Blev vräkt.
Citera
2016-07-17, 09:48
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Hon har ju redan skrivit att hon ev inte får komma tillbaka.
En som kan klara enkel huvudräkning förstår att hon antingen haft svart inkomst eller ej betalt hyran för hur ska hon både kunna röka o ha bil o flänga land o rike runt på försörjningsstöd?

Svarten betalde inte hyran förra vändan han var ute. Blev vräkt.

Var bodde Svarten förra vändan han var ute?
Citera
2016-07-17, 09:54
Medlem
Citat:
Var bodde Svarten förra vändan han var ute?

I Borlänge. Finns ngt reportage om honom om hur synd det var om honom. O då hade han ändå sjukpension. Det hade han 1994 med för står i tidningen Petrus jag kollat i. "Ofrivillig sjukpensionär".
Jag vet inte vilket år han fick sjukpension. Men var ju bra så slapp de på soc ha honom springandes där.
Undrar hur det var nu i Kopparberg om han gjort något för att "hjälpa" Lena på soc.
Citera
2016-07-17, 09:59
Medlem
Hade inte Lena Carlander bloggat så hade vi inte sett alla konstigheter.
Citera
2016-07-17, 11:41
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
I Borlänge. Finns ngt reportage om honom om hur synd det var om honom. O då hade han ändå sjukpension. Det hade han 1994 med för står i tidningen Petrus jag kollat i. "Ofrivillig sjukpensionär".
Jag vet inte vilket år han fick sjukpension. Men var ju bra så slapp de på soc ha honom springandes där.
Undrar hur det var nu i Kopparberg om han gjort något för att "hjälpa" Lena på soc.

Svarten betalade alltså inte hyran förra vändan han var ute. Ändå fick han en ny lägenhet denna vändan.
Hur mycket av pensionen tar de om man sitter i fängelse?
Citera
2016-07-17, 12:07
Medlem
Citat:
Svarten betalade alltså inte hyran förra vändan han var ute. Ändå fick han en ny lägenhet denna vändan.
Hur mycket av pensionen tar de om man sitter i fängelse?

I finkan får de ha ca 3500:- kvar tror jag ngn sa.
Folk här vet kanske.

I huset Svarten bodde i nu bor det folk med problem. Först flyttade han in hos en missbrukare Håkan S men sen bodde ngn annan hos Håkan o Svarten hade annat lägenhetsnr. Han övertygade väl hyresvärden.
Citera
2016-07-17, 12:14
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
I finkan får de ha ca 3500:- kvar tror jag ngn sa.
Folk här vet kanske.

I huset Svarten bodde i nu bor det folk med problem. Först flyttade han in hos en missbrukare Håkan S men sen bodde ngn annan hos Håkan o Svarten hade annat lägenhetsnr. Han övertygade väl hyresvärden.

Det känns ju som en gång kriminell - alltid kriminell. Det är ju knappast akademiker som tar hand om Svarten när han kommer ut.
Han hamnar tillsammans med slödder som har tatueringar, cigarretter och sådana där tröjor utan ärmar. Inte sällan finns det alkoholproblem också.
Citera
2016-07-18, 10:47
Medlem
http://finest.se/nadensljus/2016/07/18/god-morgon-varlden-tack-for-en-underbar-helg-basta-lakaren-nagonsin/

Fint att hon börjar med ett bloss o får sen bästa cancerbehandlingen.
Citera
2016-07-18, 13:06
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
http://finest.se/nadensljus/2016/07/18/god-morgon-varlden-tack-for-en-underbar-helg-basta-lakaren-nagonsin/

Fint att hon börjar med ett bloss o får sen bästa cancerbehandlingen.

Cigarretterna betalar du och jag . . .
Citera
2016-07-18, 13:51
Medlem
Citat:
Cigarretterna betalar du och jag . . .

Jaså, ni bor båda i hennes kommun...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto