Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-15, 21:07
  #1
Medlem
http://na.se/nyheter/ljusnarsberg/1....-svartenbrandt

Verkar som att Svartenbrandt ( numera Carlander ) avlidit
Citera
2016-04-15, 21:08
  #2
Medlem
tarjaas avatar
Svartenbrandt död i mordbrand 15/4 2016

Polisen blev larmade till ett lägenhetsbråk i Kopparberg och såg hur det slog upp lågor när de kom dit.

En kvinna räddades ur lägenheten och en person anträffades död när rökdykare gick in i bostaden.

http://na.se/nyheter/ljusnarsberg/1....-svartenbrandt

Ja, där gick han ur världen. Tror ni han blivit ihjälslagen eller har han tagit livet av sig och fjuttat på ?
Citera
2016-04-15, 21:13
  #3
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Polisen blev larmade till ett lägenhetsbråk i Kopparberg och såg hur det slog upp lågor när de kom dit.

En kvinna räddades ur lägenheten och en person anträffades död när rökdykare gick in i bostaden.

http://na.se/nyheter/ljusnarsberg/1....-svartenbrandt

Ja, där gick han ur världen. Tror ni han blivit ihjälslagen eller har han tagit livet av sig och fjuttat på ?

Oj, en av Sveriges mest kända personer tycks ha avlidit.

Vågar inte spekulera i hur det har gått till.
Citera
2016-04-15, 21:13
  #4
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
[..] eller har han tagit livet av sig och fjuttat på ?

Är det åsamkat på egen hand gissar jag på att händelsen skett tvärtom.
Citera
2016-04-15, 21:14
  #5
Medlem
Åh fan!

Ej identifierad ännu, men inte kan väl Svartenbrandt icensatt ett självmord som i själva verket är ett mord?

Nä, men blir spännande om det verkligen är Svartenbrandt. Inte direkt någon man sörjer.
Citera
2016-04-15, 21:17
  #6
Medlem
ojvamysigts avatar
Han överlevde mycket skit, men det var nog aldrig något snack om att hans död skulle bli dramatisk.

Jag kan inte säga att jag beklagar, men det var onekligen en unik man.
Citera
2016-04-15, 21:17
  #7
Medlem
hippilis avatar
Var det inte han som sa: jag sköt tills det blev tyst. Och gjorde en piketbuss som ett myggnät med hål?
Citera
2016-04-15, 21:18
  #8
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.

Om det nu är "Svarten" var det ju inte en sekund för tidigt. Skall banne mig fira med att öppna min sista flaska lyx-påskmust.

Hur kan det ha gått till? Har gubbtjuven mixtrat med Molotov-cocktails och klantat till det i fyllan och villan?
Får väl avvakta och se, kommer väl ut skvaller vad det lider.


MVH/Gnomegirl
Citera
2016-04-15, 21:22
  #9
Medlem
Svartenbrandt svartbränd. Ja vad skall man säga, RIP.
Citera
2016-04-15, 21:24
  #10
Medlem
Jag firar med en god öl. Måtte äntligen den samhällsparasiten vara borta. Hade blivit många tjänster på ett sjukhus för vad han kostat.
Citera
2016-04-15, 21:26
  #11
Medlem
Det är ju inte bekräftat att det är Svarten. I Aftonbladet nämns han inte - t. ex.
Citera
2016-04-15, 21:27
  #12
Avstängd
chimons avatar
står ingen i msm ännu? Flashback först som vanligt.
__________________
Senast redigerad av chimon 2016-04-15 kl. 21:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback