2016-07-23, 00:57
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigg
Svt-papporteringen är fan i mig ett skämt. Filip Struwe påstår att Tyskland inte haft terrorattacker sedan Baader Meinhof härjningar på 70-talet . 17-årige afghanen som yx/knivhögg passagerare på tyskt tåg för fyra dagar sedan var väl för fan en terrorhandling!! Man behöver väl inte störta plan i skyskrapor eller köra över en massa folk med lastbil för att benämnas terrorhandling. Filip & Co på Svt-skämttven, för helvete läs på !! https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Dom pratade om yxmördaren precis innan dom pratade om baader. Såg man det så fattade man att han menade "förutom yxattacken har inte Tyskland haft en terror blabla sedan baader" men jag reagerade också på att det lät konstigt ..tror dom börjar bli trötta där inne
Citera
2016-07-23, 00:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
intressant att svt blurrar skytten. brukar dom göra det?

Aldrig. SVT är väll glada att det är Sam Hyde som de tror är GM.
Citera
2016-07-23, 00:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Har det varit fler skjutningar i München den senaste tiden? Hittade detta klipp, som laddades upp för 3 dagar sedan: https://www.youtube.com/watch?v=NTv2GFQoSTg

"munich mall shooting Hoax" etc. Jävligt märkligt sammanträffande.

Edit: Detta dåd är givetvis fake. Helt säker.
Gammalt klassiskt tjuvknep bland konspirationsteoretikerna är att byta titel på en film efter någon stor händelse för att få det att se ut som att man har förutspått något och är så djävla cool och finurlig. Förmodligen stod det inget om München när han laddade upp den.
Citera
2016-07-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så så så! Stopp och belägg! Jag hinner knappt trycka F5 utan att det dykt upp fyra sidor till av inlägg.

Vad vet man egentligen? En eller två GM? Musslor eller extremister av annat slag? Hur många döda?

Sammanfattning:

Någon sköt inne på en McDonalds resturang. Den personen verkar sedan ha gått ut och skjutit mer, på lite vad som helst(detta finns på film).

Dessutom har någon skjutit ett tiotal meter där ifrån i ett köpcentra(polisen tror att det är fler skyttar, jag tror det inte). Där har också folk skadats. Det finns en film från vad som är någon som skjuter från taket av ett parkeringsgarage eller kanske köpcentrat, där det är oklart vem som säger vad, men skytten pratar kanske om att han är tysk och uppburit någon form av socialförsäkring och erhållit terapi. Det är högst oklart om kanske turken han ropar till faktiskt anser att han inte är tysk.

Ett kukhuvud är skytten däremot, det är klargjort.

Efter skjutning i köpcentrat så kom det två till larm om skjutningar. Filmen från skytten på taket kom senare. Skjutning på ett torg dryga halvmilen bort och en i tunnelbanan i området. Från dessa finns det inga som helst bilder eller rapporter.

Sen har man hittat en misstänkt död GM.

Tysk polis har tagit in personal från allt som tänkas kan, som är brukligt vid sådana här situationer och jagar 3 GM enligt den senaste presskonferensen som har 4 timmar på nacken.

Uselt skrivet, jag vet. Men det kan kanske ge lite information.
Senast redigerad av 654654 2016-07-23 kl. 01:02.
Citera
2016-07-23, 00:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Smart drag där, han kan ju vara på rymmen länge om han först skjuter huvet av sig, för då kan han ju inte identifieras så lätt.
typ vapnet som han använder...
Citera
2016-07-23, 01:00
Bannlyst
ty har haft många avbrutna attacker, bla tågbomberna vm 2006.

Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Dom pratade om yxmördaren precis innan dom pratade om baader. Såg man det så fattade man att han menade "förutom yxattacken har inte Tyskland haft en terror blabla sedan baader" men jag reagerade också på att det lät konstigt ..tror dom börjar bli trötta där inne
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vänsterextremister är gårdagens terrorister. Idag sitter hela terrorvänstern i finkan.

Högerextrema brukar inte attackerar vita.

Både Breivik och McVeigh attackerade vita och de dödade över 200 personer allt som allt. Så etniciteten på offren behöver inte utesluta något.
Senast redigerad av -DaRude- 2016-07-23 kl. 01:03.
Citera
Medlem
netr0pas avatar
Sätter 100 spänn på att det är en ny Jackie Arklöv vi har här:

Andrahands generation invandrare och som vill anse sig vara vit. Killen till och med skrek "Allahu Akbar"
Citera
2016-07-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jag vet inte om du ironiserar eller inte, men sanningen är just den. IS har beskrivits av terrorexperter som en franchisingverksamhet. Alla som dödar kuffar i Allahs namn är välkomna.

Återstår dock att få redan på vem den tillsynes halte (utvecklingsstörde?) GM är. Och om det finns fler. Men eftersom jag bara hört om en brottsplats så antar jag att det bara är en attentatsman. Sen får man utröna motiv och eventuellt nätverk.
Citera
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Info om GM är väl nyheter? Största diskussionsunderlaget i den här tråden verkar vara om han är muslim eller inte.

Nej, GM kan vara allt möjligt, med tanke på alla Muslimska Terrordåd den senaste tiden är det väl inte konstigt om man misstänker Islam terroristerna.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
han sköt nog mot sittande mål på donken....då dödar varje skott. och tre mag i ett bälte är inte "film"

Absolut, om alla på 'donken' fortsätter att sitta snällt och stilla efter första skottet.

Med tanke på läget i Europa när det kommer till terrorism med yxmördaren och Nice som ligger väldigt nära inpå tror jag inte folk reagerar med att fortsätta äta som om inget hänt när de hör ett skott avfyras.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigg
Svt-papporteringen är fan i mig ett skämt. Filip Struwe påstår att Tyskland inte haft terrorattacker sedan Baader Meinhof härjningar på 70-talet . 17-årige afghanen som yx/knivhögg passagerare på tyskt tåg för fyra dagar sedan var väl för fan en terrorhandling!! Man behöver väl inte störta plan i skyskrapor eller köra över en massa folk med lastbil för att benämnas terrorhandling. Filip & Co på Svt-skämttven, för helvete läs på !! https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Fast han har redan pratat om 17-åringen så det var nog bara att han uttryckte sig lite konstigt. Rätt många bollar att hålla luften under en sån här sändning, ibland blir det fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in