Citat:
Ursprungligen postat av
654654
Sammanfattning:
Någon sköt inne på en McDonalds resturang. Den personen verkar sedan ha gått ut och skjutit mer, på lite vad som helst(detta finns på film).
Dessutom har någon skjutit ett tiotal meter där ifrån i ett köpcentra(polisen tror att det är fler skyttar, jag tror det inte). Där har också folk skadats. Det finns en film från vad som är någon som skjuter från taket av ett parkeringsgarage eller kanske köpcentrat, där det är oklart vem som säger vad, men skytten pratar kanske om att han är tysk och uppburit någon form av socialförsäkring och erhållit terapi. Det är högst oklart om kanske turken han ropar till faktiskt anser att han inte är tysk.
Ett kukhuvud är skytten däremot, det är klargjort.
Efter skjutning i köpcentrat så kom det två till larm om skjutningar. Filmen från skytten på taket kom senare. Skjutning på ett torg dryga halvmilen bort och en i tunnelbanan i området. Från dessa finns det inga som helst bilder eller rapporter.
Sen har man hittat en misstänkt död GM.
Tysk polis har tagit in personal från allt som tänkas kan, som är brukligt vid sådana här situationer och jagar 3 GM enligt den senaste presskonferensen som har 4 timmar på nacken.
Uselt skrivet, jag vet. Men det kan kanske ge lite information.
Uselt skrivet eller inte så får jag tacka så mycket för informationen. Det låter som att det är en enda röra i det här läget med andra ord. Oklart antal gärningsmän, oklara motiv, oklart hur många som dött eller skadas, osv.
Förhoppningsvis klarnar saker till morgondagen.