Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Precis…och tänk nu ordentligt Mean.
Vi har idag en lag som kallar en individ som bevisligen har sex med någon som:
1) säger ifrån tillräckligt starkt (det räcker inte med bara ett nej än, detta ska samtyckelagen ändra)
2) är medvetslös, hotad till livet, aspackad, sover, i utsatt läge etc.
3) är barn, mentalt handikappad etc.
för våldtäkt.
men samtidigt sitter du och co alltså och tycker att det ska vara lagligt och socialt accepterat att knulla fattiga rumänskor, papperslösa, flyktingar som säljer sig på gatorna i Malmö, eller 19 åriga Fredrik eller Johanna som går på knark, är självdestruktiva och försörjer detta via att sälja sig till gubbar på nätet eller resa ner till Amsterdam och köpa en östeuropeisk tjej i en bordell/ lägenhet nånstans som man inte har en susning över bakgrunden till varför hon vistas i den där lägenheten.
Börjar det koppla?
jag likställer alltså att sexuellt utnyttja en aspackad tjej på en fest för egen själviskt sexuell njutning med att utnyttja en fattig rumänska, båda är olika former av sexuellt utnyttjande och därmed klassat som sexuellt våld i min värld.
Män kan göra som kvinnor gör i stort, skaffa sig frivilliga sexpartners som vill ha sex tillbaka på lika villkor. kan man inte detta så well trist, men så är livet, sex med någon annan är ingen rättighet.
Jag har varken sagt att detta skall vara lagligt eller socialt accepterat.
Vad jag argumenterar emot är dina dåliga argument för att det skall vara så.
Rumänskan, hennes problem faktiskt.
Hon kan få papper från hennes ambassad troligen och kan söka ett vanligt jobb inom EU som alla andra européer i 6 månader i taget inom ett land. Ingen tvingar henne till prostitution.
Knarkarna, deras problem hur de väljer att finansiera sitt missbruk.
Ingen tvingade dem att börja, ingen förbjuder folk att begå dumheter som skadar dem själva. Sätter man sig i skiten medvetet så får man faktiskt till en viss del skylla sig själv.
Bordellen i Amsterdam, det är faktiskt de Nederländska myndigheternas och medborgarnas problem och även den prostituerades inte så mycket någon annans.
Tvingas de till sex, straffa de ansvariga hårt.
Väljer de att göra det frivilligt, varför bry sig?
Finns ju massor med "vanliga kvinnor" som låter sig knullas regelbundet av uppenbart riktigt fula as till gubbar både till det yttre och till det inre men det är helt ok för då kallas det äktenskap eller älskarinna. Finns noll skillnad på detta och prostitution imho.
Vill du förbjuda detta med?
Pengar är ju inblandat här med om du upprätthåller kontakten med älskarinnan med olika dyra gåvor.