2016-07-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
På ett basalt plan möjligtvis men jag som kille har förmodligen mycket bättre koll på hur tjejer är i sängen än vad du som tjej har, och tvärt om. Jag har ändå varit intim med ett stort antal kvinnor och noterat alla de skillnader och likheter de uppvisat. Utöver detta har vi ju vetenskapliga undersökningar och där ser vi ju bland de största könsskillnader vi finner mellan könen. Många kvinnor reagerar med chock när de verkligen inser hur den manliga sexualiteten fungerar. Tittar man på homosexuella män i San Francisco och noterar att 50% hade mellan 100 och 1000 sexpartners och 25% hade över 1000 kan man ju inte annat än att börja undra... Så fungerar män när de inte begränsas av kvinnors sexualitet. 75% av männen som får frågan om de vill följa med en tjej, som de aldrig sett innan, gör det. Motsvarande siffra för kvinnor var 0%. Även om lesbiska kvinnor fick frågan av en annan tjej (för att korrigera för rädsla för att vara ensam med en man) får man i stort samma resultat etc. etc.

Kan ni inte ligga med varandra då istället? Istället för att kräva att kvinnor ska anpassas till er sexualitet?

och aldrig någonsin slagit dig att hade vi levt i ett samhälle där
1) Manligt sexuellt våld inte existerat. Dvs det var helt riskfritt för kvinnor lulla hem till mäns sängar.
2) Patriarkala religioners förtryck kontra kvinnor och deras sexualitet, dvs förenklat: slut shaming/ stigmation kontra gruppen kvinnor inte existerat och grävt sig djupt ner i de sociala normerna i minst 2000 år.
3) Män som social varelse/ genus INTE hade burit sin sexuella förmåga som statussignal och definition av sin manlighet.
4) Grundsynen på hur sex ska se ut/ ageras i stort handlat om mäns behov

etc.

så är det mycket möjligt att kvinnor lika glatt hängt på 75% av främmande män hem för lite rajtan- tajtan.

Någonsin tänkt den tanken?

I stort så har män i de civilisationer som skapats i modern hisotria verkligen både målat och grävt ner sig i ett hörn.
Snacka om att göra det jävligt svårt för sig…BÅDE hora och madonnan, BÅDE ha och äta "kakan"….svettigt värre.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-22 kl. 14:43.
Citera
2016-07-22, 14:34
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej jag vill "reglera" sexköpare, om jag nu vill reglera någon.

Och människor har i alla tider pysslat med att "reglera" sexualitet, specifikt kvinnors dito.
Att vi i väst hade en sexuell revolution ex. var att reglera synen på sexualitet i samhället.
Att vi kämpar för att bli av med sexuellt våld/ pedofili/ nekrofili etc. i samhället är att vilja reglera vissas sexualitet.
men kanske är fel? Sjukt? Och en icke "mental sund ståndpunkt"?

Det som driver sexslaveri av olika sort i världens alla hörn, är sexköpande mäns efterfrågan på mänskliga hål att knulla i, och ett synsätt på sexualitet och "rätt" till kvinnors kroppar som ligger i manlighetsnormen världen över.
Problemet kring sexslaveri, sexhandel, våldtäkter, sexuella trakasserier etc. etc. ligger där och ingen
annanstans.
Finns liksom inget du kan säga emot i den saken.
Finns massor jag kan säga emot i den saken.
Brott som stöld genererar inte en diskussion om att enskilt ägande är fel.
Brott som momsfiffel genererar inte krav om avskaffande av penningväsendet.
Lika fel blir det av dig att ta sexslaveri som ursäkt att reglera sexualitet.
Det visar bara din frånvaro av valida argument.
Det är inte en mentalt sund ståndpunkt, utan du argumenterar på samma nivå som religiösa äckel som IS och company.

Att förhindra att folk tvingas till sexuella handlingar mot deras vilja är sunt.
Att reglera det folk valt själva att delta i är mentalt osunt.
Citera
2016-07-22, 14:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad exakt vill du ha källa på?

1) Att kvinnor tänder på att hora kan du se på olika undersökningar där man har frågat kvinnor.

2) Att kvinnor tänder på att bli tvingade till sex eller "indikationer" på sexuellt tvång finns det studier på.

3) Att kvinnor njuter av att bli påsatta är sunt förnuft?
Din generalisering.

Ta tvåan, du tror alltså att bara för att vissa kvinnor får utlösning under en våldtäkt så tänder de på det? Snarare är det väl en indikation på att utlösning är ett mekaniskt fenomen mer än kopplat till sexuell lust? Har sett kvinnor som blivit våldtagna och inte fan uppvisade de något som ens avlägset kan liknas med att ha gått igenom något lustbetonat.
Citera
2016-07-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Finns massor jag kan säga emot i den saken.
Brott som stöld genererar inte en diskussion om att enskilt ägande är fel.
Brott som momsfiffel genererar inte krav om avskaffande av penningväsendet.
Lika fel blir det av dig att ta sexslaveri som ursäkt att reglera sexualitet.
Det visar bara din frånvaro av valida argument.
Det är inte en mentalt sund ståndpunkt, utan du argumenterar på samma nivå som religiösa äckel som IS och company.

Att förhindra att folk tvingas till sexuella handlingar mot deras vilja är sunt.
Att reglera det folk valt själva att delta i är mentalt osunt.

Och ingen diskuterar sex….!!! Fatta. Jag har inte ett skit emot sex, tvärtom.
jag har emot att människor ska tycka att knulla någon som inte vill knulla någonsin i något sammanhang ska kallas "ha sex" och ses på som socialt acceptabelt.

Att man lär/ tränar män kulturellt att se på sin sexualitet på detta sätt är som att be om sexuellt våld.
Varför ska vi fortsätta på den banan? Poäng?
Citera
2016-07-22, 14:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Din generalisering.

Ta tvåan, du tror alltså att bara för att vissa kvinnor får utlösning under en våldtäkt så tänder de på det? Snarare är det väl en indikation på att utlösning är ett mekaniskt fenomen mer än kopplat till sexuell lust? Har sett kvinnor som blivit våldtagna och inte fan uppvisade de något som ens avlägset kan liknas med att ha gått igenom något lustbetonat.

1) Vad är min generalisering?

2) Ja självklart för att allting hör ihop. Om kroppen blir upphetsad blir man mentalt upphetsad också.

3) Så om en kvinna säljer sex trots att hon inte gillar det, hon kommer fortfarande att bli mentalt upphetsad efter ett tag då kommer hon att vilja att mannen fortsätter att ha sex med henne trots att hon inte ville ha sex med honom från början.
Citera
2016-07-22, 14:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
jag har emot att människor ska tycka att knulla någon som inte vill knulla någonsin i något sammanhang ska kallas "ha sex" och ses på som socialt acceptabelt.

Att man lär/ tränar män kulturellt att se på sin sexualitet på detta sätt är som att be om sexuellt våld.

1) Men vi talar inte om "inte ha sex i något sammanhang" vi talar om att ha sex med en okänd man (helst i en mörk park) hur kan man inte tända på det?

2) Men kvinnor gillar män som tar för sig sexuellt? Titta på 50 shades? Där får kvinnan betalt för att knulla en miljardär som slår och kontrollerar henne. Om kvinnor vill ha PK-män behöver de bara börja belöna PK män med sex. Händer det? Nej just det.
Citera
2016-07-22, 14:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kan ni inte ligga med varandra då istället? Istället för att kräva att kvinnor ska anpassas till er sexualitet?

och aldrig någonsin slagit dig att hade vi levt i ett samhälle där
1) Manligt sexuellt våld inte existerat. Dvs det var helt riskfritt för kvinnor lulla hem till mäns sängar.
2) Patriarkala religioners förtryck kontra kvinnor och deras sexualitet, dvs förenklat: slut shaming/ stigmation kontra gruppen kvinnor inte existerat och grävt sig djupt ner i de sociala normerna i minst 2000 år.
3) Män som social varelse/ genus INTE hade burit sin sexuella förmåga som statussignal och definition av sin manlighet.
4) Grundsynen på hur sex ska se ut/ ageras i stort handlat om mäns behov

etc.

så är det mycket möjligt att kvinnor lika glatt hängt på 75% av främmande män hem för lite rajtan- tajtan.

Någonsin tänkt den tanken?

I stort så har män i de civilisationer som skapats i modern hisotria verkligen både målat och grävt ner sig i ett hörn.
Snacka om att göra det jävligt svårt för sig…BÅDE hora och madonnan, BÅDE ha och äta "kakan"….svettigt värre.

1) Det är riskfritt för kvinnor att gå hem till män. Alla kvinnor vet det.

2) Det är kvinnor som sysslar med slut shaming inte män. Kvinnor försöker kontrollera andra kvinnors sexualitet för att slippa ställa upp på sex själva.

3) Ingen kvinna bryr sig om vad män tycker?

4) Nej grundsynen på sex handlar om att män ska tillfredsställa kvinnor sexuellt. Hur skulle det vara om vi gjorde det tvärtom så att det blev kvinnans jobb att tillfredsställa mannen?
Citera
2016-07-22, 14:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
1) Vad är min generalisering?
Förstår du inte din generalisering i det första citatet jag citerade är du inte så mycket att diskutera med. En normalbegåvad högstadieelev ser ju det omgående, men tydligen inte du menar du...
Citat:
2) Ja självklart för att allting hör ihop. Om kroppen blir upphetsad blir man mentalt upphetsad också.
Nej det är inte självklart "att det bara är så", så argumenterar religiösa om Guds existens och att världen är som den är, "det bara är så".
Det finns inget som säger att kroppens mekanismer inte kan agera fristående från den mentala upplevelsen. Det behöver du bevisa om du kommer med så svepande påståenden.
Citat:
3) Så om en kvinna säljer sex trots att hon inte gillar det, hon kommer fortfarande att bli mentalt upphetsad efter ett tag då kommer hon att vilja att mannen fortsätter att ha sex med henne trots att hon inte ville ha sex med honom från början.
Källa?
Citera
2016-07-22, 15:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Då handlar det ju om våldtäkt vilket redan är kriminaliserat vilket denna tråden inte handlar om.

Att sälja sex gör ju dessa kvinnor till män där detta är ok bara de får betalt för det.

Så du får bestämma dig vilket du talar om.
Citera
2016-07-22, 15:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Förstår du inte din generalisering i det första citatet jag citerade är du inte så mycket att diskutera med. En normalbegåvad högstadieelev ser ju det omgående, men tydligen inte du menar du...
Nej det är inte självklart "att det bara är så", så argumenterar religiösa om Guds existens och att världen är som den är, "det bara är så".
Det finns inget som säger att kroppens mekanismer inte kan agera fristående från den mentala upplevelsen. Det behöver du bevisa om du kommer med så svepande påståenden.
Källa?

1) Vad pratar du om?

2) Källa är min personliga erfarenhet. Man har sex i kanske 5 minuter även om man inte är mentalt upphetsad sen händer någonting i huvudet och man börjar gilla det mentalt också.

3) Det här betyder att kvinnor kan ha sex med vilken man som helst och tända på det.
Citera
2016-07-22, 15:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
1) Vad pratar du om?

2) Källa är min personliga erfarenhet. Man har sex i kanske 5 minuter även om man inte är mentalt upphetsad sen händer någonting i huvudet och man börjar gilla det mentalt också.

3) Det här betyder att kvinnor kan ha sex med vilken man som helst och tända på det.
1) Dags att börja använda ditt intellekt då.

2)Din personliga åsikt betyder inte ett skit som referens till vad som skall gälla för alla kvinnor det är bara tramsretorik. Du kan ju vara hur jävla sjuk i huvudet som helst i din uppfattning om sexualitet eller hur?

3) Nej.
Citera
2016-07-22, 15:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Dags att börja använda ditt intellekt då.

2)Din personliga åsikt betyder inte ett skit som referens till vad som skall gälla för alla kvinnor det är bara tramsretorik. Du kan ju vara hur jävla sjuk i huvudet som helst i din uppfattning om sexualitet eller hur?

3) Nej.

2) Min personliga erfarenhet är ett legit bevis eftersom jag är kvinna. Om det funkar så för mig då funkar det likadant för alla andra kvinnor också.

3) Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in