Citat:
Ursprungligen postat av
Lyfang
Prova en hög-fet, hög-kalori diet. Om jag vore dig så skulle jag undvika all skräpmat, men försöka få i mig mer av de nyttiga fetterna. Högt blodsocker är inte bra.
Viktminskning på
Elvanse - FASS Allmänhet
Ja, viktminskning , men det har inget med metabolismen att göra, och enligt det som står på fass så kan jag inte direkt säga att han hade fel, för han sa att det var sällsynt eller runt 10%, och det är ju det som står, att ~10% (1/10) upplever det, även om den listas som "mycket vanlig" på fass.
Jag har för någon dag sedan precis påbörjat en Joylento-diet för att se om det kan hjälpa, jag är verkligen inte hungrig av mig annars och tanken på mat får mig kräkfärdig när jag inte är hungrig, jag blir hungrig kanske 2-3 gånger om dagen och då äter jag, men det är för lite för att få i mig tillräckligt för att gå upp i vikt, det är 10000 gånger enklare att få i mig näring genom dryck så jag kör 2 termosar Joylento (det blir 1500 kalorier) och sedan risifrutti , någon middag med pasta eller potatis, inte jättestor portion då det är rätt mättande med näringsdryck men jag kommer nog upp i 2500 kalorier nu, och för mig som helt passiv på dagarna har jag läst att det räcker gott och väl, 2000 kalorier skulle t.om räcka för att jag ska gå upp i vikt.
https://www.joylent.eu/products/joylent , scrollar man ner lite kan man se vad det innehåller, och en termos är ungefär 720~ kalorier