2016-07-19, 08:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Snälla du, debunkers är helt ointresserade av fakta. Det enda debunkers gör är att kasta skit

Det har presenterats massor av fakta från mig och andra som bevisar att den officiella versionen är ett hopkok för att motivera till att kriga i Mellanöstern och införa en massövervakning som får varenda diktator att bli gröna av avund

Ställ dig själv frågan:
Om USA:s regering hade sagt att det fanns inga flygplan, det var bara hologram, hade du då tyckt att den presenterade slutsatsen var "intressant" och trovärdig, eller hade du avfärdat det som ett falsarium som inte alls hänger ihop logiskt.

Det är ju en rätt bra test på om du kikar på fakta eller bara på avsändaren...

Näe, skall inte dras in i denna idioti, hoppas du hittar något mer meningsfullt att göra med ditt liv.
Citera
2016-07-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Gisses tror du verkligen att ett plan har gått ner i ett hål så? Vad händer med vingarna? Drog planet in dem före krashen? Det är bara ytterligare en fejkning. Blir mer och mer sådan. Man ser inte en enda flygplansdel på platsen.
Du tittar på lågupplösta bilder tagna på långt håll och det saknas möjlighet att bedöma kraterns storlek. Flygplanet ligger under ytan. Om du kan avgöra att det är fejkning förstår jag att du vägrar godkänna några bevis på att flygplan kan tränga ner i relativt mjuk jord.
Citera
2016-07-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag visade att dina uträkningar är fullständigt oväsentliga eftersom de inte grundar sig på relevanta fakta.
Var visade du det?

Jag beskrev tydligt i första inlägget vadd det var jag räknade på och att jag tagit bort byggnadens strukturs motstånd. Tar man med den blir det mer motstånd
Citera
2016-07-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ställ dig själv frågan:
Om USA:s regering hade sagt att det fanns inga flygplan, det var bara hologram, hade du då tyckt att den presenterade slutsatsen var "intressant" och trovärdig, eller hade du avfärdat det som ett falsarium som inte alls hänger ihop logiskt.

Ställ dig istället frågan hur de kunde veta exakt hur dådet hade utförts bara någon dag efter det inträffade om de inte hade kännedom om det innan
Citera
2016-07-19, 10:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var visade du det?

Jag beskrev tydligt i första inlägget vadd det var jag räknade på och att jag tagit bort byggnadens strukturs motstånd. Tar man med den blir det mer motstånd

Du har exempelvis räknat på att objektet som faller har samma massa som objektet det träffar - men det är ju inte ens i närheten av vad som skedde i wtc.
Dessutom "puttar du in 4 sekunder" som du skriver... Hur mätte du upp det?
Citera
2016-07-19, 10:48
Medlem
Citat:
Du har exempelvis räknat på att objektet som faller har samma massa som objektet det träffar - men det är ju inte ens i närheten av vad som skedde i wtc.
Dessutom "puttar du in 4 sekunder" som du skriver... Hur mätte du upp det?

hahaha. jag räknade så för att inte bli anklagad för att använda glädjesiffror för att styrka min tes. Det korrekta är som du påpekar att byggnadens massa ökade något längre ner eftersom det krävs mer styrka. Då blir falltiden förlängd

Jag puttar in ett värde (prövar ett värde) för att man inte kan plocka ut ett exakt tal med de tre enkla formler jag tar. Det är exempelvis så datorer beräknar när man använder Finita elementmetoden, man approximerar värden
Citera
2016-07-19, 10:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
hahaha. jag räknade så för att inte bli anklagad för att använda glädjesiffror för att styrka min tes. Det korrekta är som du påpekar att byggnadens massa ökade något längre ner eftersom det krävs mer styrka. Då blir falltiden förlängd

Jag puttar in ett värde (prövar ett värde) för att man inte kan plocka ut ett exakt tal med de tre enkla formler jag tar. Det är exempelvis så datorer beräknar när man använder Finita elementmetoden, man approximerar värden

Det var fortfarande inte ett våningsplan som träffade ett annat våningsplan...
Initialt var det ca 30 våningar (WTC 2) respektive ca 15 våningar (WTC 1) som föll ner på det översta kvarstående våningsplanet - därefter byggdes den nedstörtande massan upp progressivt med de massor som adderades på vägen.
Citera
2016-07-19, 10:57
Medlem
Citat:
Det var fortfarande inte ett våningsplan som träffade ett annat våningsplan...
Spelar ingen roll för utfallet
Citera
2016-07-19, 11:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Spelar ingen roll för utfallet

Så du menar att om 1 kg träffar 1 kg eller om 30 kg träffar 1 kg så bromsas det precis lika mycket??
Citera
2016-07-19, 13:25
Medlem
Citat:
Så du menar att om 1 kg träffar 1 kg eller om 30 kg träffar 1 kg så bromsas det precis lika mycket??

En top down kollaps innebär att byggnadens massa under den fallande delen är stilla. Allt det måste accelereras upp till den fallande delens hastighet vid träff. Det bromsar upp den fallande delen

Inte konstigare än att en fallskärmshoppare bromsar upp av luftmotstånd

De värden jag använt är extremt gynnsamma för debunkerteorierna. Jag har i princip skalat bort varenda detalj som bromsar och enbart kalkylerat på byggnadernas massa och där är det också anpassat åt det gynnsamma hållet för debunkers. Ändå når man inte den hastighet som byggnaderna kollapsar med
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-07-19 kl. 13:27.
Citera
2016-07-19, 13:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En top down kollaps innebär att byggnadens massa under den fallande delen är stilla. Allt det måste accelereras upp till den fallande delens hastighet vid träff. Det bromsar upp den fallande delen

Inte konstigare än att en fallskärmshoppare bromsar upp av luftmotstånd

De värden jag använt är extremt gynnsamma för debunkerteorierna. Jag har i princip skalat bort varenda detalj som bromsar och enbart kalkylerat på byggnadernas massa och där är det också anpassat åt det gynnsamma hållet för debunkers. Ändå når man inte den hastighet som byggnaderna kollapsar med

Dina värden är inte baserade på att hela "toppen" eller hela "botten" träffar varandra utan på ett 1:1-förhållande vilket är helt åt helvete... Du måste räkna på att den nedstörtande massan träffar ett våningsplan i taget vilket ger totalt andra förhållanden.
Citera
2016-07-19, 13:48
Medlem
Citat:
Du måste räkna på att den nedstörtande massan träffar ett våningsplan i taget vilket ger totalt andra förhållanden.
Varje våningsplan bromsar och många bäckar små som det heter

Observera att jag räknat på ackumulerad tyngt från all massa, det var massor av bråte som flög åt sidan vilket gör att den fallande delen lättar i jämförelse om det varit ett enda block
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in