2016-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om någon enda av dem ännu var vid liv så skulle man ju kanske tycka att de borde gett sig till känna? Att folk med samma eller snarlika namn lever har ingen ifrågasatt..
Du har inte ens reflekterat över att åtminstone en av dessa män med uppenbara anknytningar till terroristgrupper borde ha tyckt det vore lite kul att träda fram och avslöja hela USA-konspirationen om den nu fanns?

Enligt uppgift har vissa gett sig till känna för att försöka rentvå sitt namn (chockade över att finna sitt namn på listan). Detta trots att det finns 'vissa risker' med att träda fram om man är utpekad som syndabock av världens största kriminella organisation.

Förresten, du har inte reflekterat över att den s.k. hjärnan och syndabock nummer ett - Bin Laden - hade hunnit vara död i flera år innan han officiellt mördades av USA?
Citera
2016-02-23, 23:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Enligt uppgift har vissa gett sig till känna för att försöka rentvå sitt namn (chockade över att finna sitt namn på listan). Detta trots att det finns 'vissa risker' med att träda fram om man är utpekad som syndabock av världens största kriminella organisation.

Förresten, du har inte reflekterat över att den s.k. hjärnan och syndabock nummer ett - Bin Laden - hade hunnit vara död i flera år innan han officiellt mördades av USA?

Om du ska påstå saker så är det alltid trevligt med bevis, eller åtminstone en antydan till stöd för det du försöker framföra..
Citera
2016-02-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det enda vi vet är att vi inte vet vad som hände. Ingen kan säga vem det gjordes av men vad vi kan säga är att det finns en hel del som försöker dölja sanningen. Att USAs regering skulle ligga bakom dådet ser jag som totalt uteslutet. USAs regering är marionetter, deras inflytande är litet på vad USA faktiskt gör.
Men ändå är du helt säker på att det definitivt inte kan vara den officiella versionen som redogör för det faktiska händelseförloppet? Trots den, enligt dig, enorma osäkerheten? Annars skulle du väl inte på kort tid argumentera för två helt olika teorier som direkt motsäger varandra på avgörande punkter?

Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Tror inte en sekund på att de ovannämnda namnen skulle ha genomfört 9/11 med tanke på vad som har framkommit.

Bara en sådan sak att många på listan fortfarande var vid liv efter händelsen...

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/hijackers.html
Nej, det finns ingen tvekan om att de alla är döda. Efter att FBI publicerat listan i september 2011 med alla kapares namn och bild så upphörde alla förväxlingar som inledningsvis gav upphov till dessa korkade idéer om att kaparna skulle vara vid liv. De baseras alltså i grunden på ihopblandning av identiteter till följd av det förvirrade läget som rådde kort efter attackerna när i princip ingen förutom Al Qaida hade någon riktig koll på vad som pågick.
Sen följde en av de standardiserade "metoderna" som sanningssökande konspirations-dårar använder sig av: att medvetet missförstå.

Det intressanta här är ju: varför sitter man och kastar omkring påståenden som debunkats om och om igen under mer än 10 års tid? (du behöver inte svara på den här frågan, den är något retoriskt ställd)
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-02-24 kl. 00:18.
Citera
2016-02-24, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Men ändå är du helt säker på att det definitivt inte kan vara den officiella versionen som redogör för det faktiska händelseförloppet? Trots den, enligt dig, enorma osäkerheten? Annars skulle du väl inte på kort tid argumentera för två helt olika teorier som direkt motsäger varandra på avgörande punkter?

Det finns i princip inget i den officiella versionen som stämmer och beviset för det är fysiska grundlagar.

Jag argumenterar inte för två olika teorier, min argumentation har hela tiden varit att den version vi matats med är fel. Vem den riktiga skurken är kan vi bara spekulera i

Angående att "något var på gång"
Al-qaida skapades av USA, just nu så stödjer USA al-qaida i Syrien. Saudiarabien är (eller var) mycket goda vänner med USA. Det är inte politikerna i USA utan de som betalar politiker som hanterar dessa relationer. Om de ligger bakom har de självklart sett till att det skall finnas en version som de officiellt kan gå ut med och då måste det finnas något med substans. Så svårt är det inte att låta några ovetandes gå en flygkurs, troligen hade många blivit glada om de fått det erbjudandet.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-02-24 kl. 05:52.
Citera
2016-02-24, 07:46
Medlem
Citat:
Du borde kanske även fundera på om inte varningarna om en förestående Al Qaida-attack kan förklara varför USA direkt antog att det var AL Qaida som låg bakom attackerna - något som brukar ifrågasättas friskt av foliehattar...

al Qaida skapades av USA, det hade självklart hjärnkoll på dem. Varför tror du USA stödjer al qaida i syrien? Eller bedriver ett låtsaskrig i afghanistan mot samma grupp
Citera
2016-02-24, 07:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det finns i princip inget i den officiella versionen som stämmer och beviset för det är fysiska grundlagar.

Jag argumenterar inte för två olika teorier, min argumentation har hela tiden varit att den version vi matats med är fel. Vem den riktiga skurken är kan vi bara spekulera i

Angående att "något var på gång"
Al-qaida skapades av USA, just nu så stödjer USA al-qaida i Syrien. Saudiarabien är (eller var) mycket goda vänner med USA. Det är inte politikerna i USA utan de som betalar politiker som hanterar dessa relationer. Om de ligger bakom har de självklart sett till att det skall finnas en version som de officiellt kan gå ut med och då måste det finnas något med substans. Så svårt är det inte att låta några ovetandes gå en flygkurs, troligen hade många blivit glada om de fått det erbjudandet.

"De som betalar politiker"? Tänker du på skattebetalarna då eller kanske några mutande lobbyister? Eller är det Illuminati och aliens?

Exakt vad är det som bryter mot "de fysiska grundlagarna" - du kan väl ge några exempel (det måste ju finnas gott om dem eftersom du påstår att ingenting alls stämmer...)
Citera
2016-02-24, 07:47
Medlem
Citat:
"De som betalar politiker"? Tänker du på skattebetalarna då eller kanske några mutande lobbyister? Eller är det Illuminati och aliens?

Du känner inte till fenomenet SuperPac ?
En av Clintons största finansiär är Saudiarabien
Citera
2016-02-24, 07:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du känner inte till fenomenet SuperPac ?
En av Clintons största finansiär är Saudiarabien

Mutande lobbyister alltså - är det vad du far efter? Det är ju knappast de som betalar politikernas löner som du skrev, (USA's president har för övrigt en rätt låg lön, även om de antagligen klarar sig rätt bra ändå ) men visst - det går att muta sig fram i världen.
Hur bevisar det i sådant fall att det inte var Al Qaida som låg bakom 9-11 och/eller att hela händelsen strider mot "de fysiska grundlagarna"?
Citera
2016-02-24, 08:39
Medlem
Citat:
Mutande lobbyister alltså - är det vad du far efter?

Läs på om valsystemet i USA har för då klarnar en hel del.

Lobbyister är inte mutade, de går på lön/provision. Däremot kan säkert en och annan lobbyist försöka muta makthavare
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-02-24 kl. 08:47.
Citera
2016-02-24, 08:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läs på om valsystemet i USA har för då klarnar en hel del.

Lobbyister är inte mutade, de går på lön/provision. Däremot kan säkert en och annan lobbyist försöka
Jag skrev mutande, inte mutade, lobbyister.
Jag känner till valsystemet i USA, det jag undrar är fortfarande vad du far efter men som vanligt sprider du bara lösa insinuationer och korkade frågor omkring dig. Du har alltså ingenting g som stöder dina påståenden om 'vilka som betalar politikernas löner' eller att hela 9-11 'strider mot fysikens grundlagar'?
Citera
2016-02-24, 08:52
Medlem
Citat:
Jag skrev mutande, inte mutade, lobbyister.
Jag känner till valsystemet i USA, det jag undrar är fortfarande vad du far efter men som vanligt sprider du bara lösa insinuationer och korkade frågor omkring dig. Du har alltså ingenting g som stöder dina påståenden om 'vilka som betalar politikernas löner' eller att hela 9-11 'strider mot fysikens grundlagar'?
Har försökt prata matematik och fysik med dig, det går inte då du saknar baskunskaper i området
Citera
2016-02-24, 08:58
Medlem
Citat:
Jag känner till valsystemet i USA, det jag undrar är fortfarande vad du far efter men som vanligt sprider du bara lösa insinuationer och korkade frågor omkring dig.

Varför tror du Saudiarabien betalar pengar till Clintons?

http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/12/18/clinton.donations/
Citat:
Former President Clinton published a list of donors to his foundation Thursday to help clear the way for his wife to become secretary of state.

The donations to the William J. Clinton Foundation include amounts of $10 million to $25 million from the Kingdom of Saudi Arabia, the Bill and Melinda Gates Foundation and real estate mogul Stephen Bing, a personal friend of Clinton's.

The Clintons came under intense pressure during Hillary Clinton's campaign for the Democratic presidential nomination to release the names of donors to both the foundation and to the Clinton presidential library in Arkansas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in