2016-07-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
fast än om många spelar så är det ju inte säkert någon har den där extrema talangen :P

edit: tex om jag hade sattsat stenhårt sen jag var 3 så tror jag inte jag hade blivit bra ändå :P

Nej och det är ju just det som är grejen. Ju populärare sporten är ju större är chansen att en supertalang dyker upp. Sen kan givetvis supertalanger dyka upp även på ställen där en sport inte är så populär men chanserna ökar ju om det är fler som testar.

Som det är idag så är tennis inte tillräckligt tillgängligt för allmänheten.
Citera
2016-07-18, 16:34
Medlem
Äntligen kunde Ymer vinna sin första match på ATP-touren i år, det var på tiden. I nästa runda så kan han få möta Pella, om han vinner sin match. Jag hoppas på det för det skulle bli intressant att se. Ymer slog honom två gånger förra säsongen men efter det så har argentinarens form bara gått spikrakt uppåt.
Citera
2016-07-18, 17:03
Medlem
Instämmer det är förmodligen den svåraste sporten för den kräver allt av utövaren. Det behövs också fler tennisbanor som inte kostar skjortan att spela på.
Citera
2016-07-18, 18:00
Medlem
Ja tyvärr så är ju tennis en utdöende sport i Sverige. Under min uppväxt så fanns det fem banor i direkt närhet till där jag bodde, plus två ställen där man kunde lira inomhus och då bodde jag i ett ganska litet samhälle. Nu tror jag det endast är en bana kvar där, möjligtvis två.
Citera
2016-07-18, 19:13
Medlem
christallqhulaaas avatar
text terriblis

med det resonemanget kan djokovic,federer och nadal vara mentala dvärgar enligt dej? hur korkad kan man vara?det krävs stor mental styrka att vinna på touren och det har inte ramos vinolas haft alls han vinner sin första turnering vid 28års ålder säger ju allt. att han slår federer visar att han har och haft kapaciteten att vinna men inte klarat det.dom som har flest titlar är mentalt starkast så enkelt är det dom ger mest när det gäller en bra jämförelse är murray-djokovic murray är den mentala svaga av dessa därför har han mindre titlar oxå.
Citera
2016-07-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
text terriblis

med det resonemanget kan djokovic,federer och nadal vara mentala dvärgar enligt dej? hur korkad kan man vara?det krävs stor mental styrka att vinna på touren och det har inte ramos vinolas haft alls han vinner sin första turnering vid 28års ålder säger ju allt. att han slår federer visar att han har och haft kapaciteten att vinna men inte klarat det.dom som har flest titlar är mentalt starkast så enkelt är det dom ger mest när det gäller en bra jämförelse är murray-djokovic murray är den mentala svaga av dessa därför har han mindre titlar oxå.

Om det är någon som är korkad så är det du. Du verkar tro att det bara är att gå ut på en tennisplan och spela om man bara är mentalt stark och kan hantera sina nerver, sen kommer man att vinna titlar på ATP-touren
Citera
2016-07-18, 19:48
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Om det är någon som är korkad så är det du. Du verkar tro att det bara är att gå ut på en tennisplan och spela om man bara är mentalt stark och kan hantera sina nerver, sen kommer man att vinna titlar på ATP-touren

ja för jag skrev verkligen att man aldrig behöver träna oxå?
Citera
2016-07-18, 21:08
Medlem
Citat:
Äntligen kunde Ymer vinna sin första match på ATP-touren i år, det var på tiden. I nästa runda så kan han få möta Pella, om han vinner sin match. Jag hoppas på det för det skulle bli intressant att se. Ymer slog honom två gånger förra säsongen men efter det så har argentinarens form bara gått spikrakt uppåt.

Gjorde det ganska bra idag ändå,Brands serve var inte dålig,men ju längre matchen gick desto säkrare kändes det ,egentligen från första set och framåt kändes Elias bättre, Brands klara sig på servande.
Citera
2016-07-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
ja för jag skrev verkligen att man aldrig behöver träna oxå?

Jaha, måste man träna, det visste jag inte

Citat:
Gjorde det ganska bra idag ändå,Brands serve var inte dålig,men ju längre matchen gick desto säkrare kändes det ,egentligen från första set och framåt kändes Elias bättre, Brands klara sig på servande.

Det var ett tag sedan man såg Brands. Synd att han är så upp och ner, bra spelare när han är i form. Såg inte matchen men man får väl ändå ranka denna vinst som en av Ymers bättre i och med att det var på ATP-nivå och mot en spelare som i alla fall kan spela bra tennis i sina bästa stunder.
Citera
2016-07-19, 00:41
Medlem
Citat:
Jaha, måste man träna, det visste jag inte

Det var ett tag sedan man såg Brands. Synd att han är så upp och ner, bra spelare när han är i form. Såg inte matchen men man får väl ändå ranka denna vinst som en av Ymers bättre i och med att det var på ATP-nivå och mot en spelare som i alla fall kan spela bra tennis i sina bästa stunder.

tror han varit väldigt skadedrabbad Brands
Citera
2016-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
tror han varit väldigt skadedrabbad Brands

Jo det är nog så. Man ser ju att han är en topp-50 spelare när han får spela kontinuerligt, men sedan försvinner han helt och hållet.
Citera
2016-07-19, 14:21
Medlem
Citat:
Jo det är nog så. Man ser ju att han är en topp-50 spelare när han får spela kontinuerligt, men sedan försvinner han helt och hållet.

Tror han tillhör samma akademi som Elias faktiskt. good to great
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in