Citat:
Ursprungligen postat av
moveonlife
Kan man läsa in mer än 400 poäng per termin på komvux??? Måste läsa in 1500 poäng för att få gymnasieexamen och då vill jag inte göra det på 4 terminer utan vill få det färdigt lite tidigare än det. Nån som kan hjälpa?
Ja, det är inte alls ovanligt att man läser mer än 400 poäng vid Komvux per termin. Jag har exempelvis läst 500 poäng en termin, och 550 poäng en annan. En person som jag studerade med samtidigt, uppgav att hon studerade hela 650 poäng en termin, men detta bestod till största delen av distansstudier.
Om du vill ha lektionsbundet är det svårt att studera mer än 400-500 poäng, eftersom det med största sannolikhet riskerar att krocka med schemaläggningen. Det är heller inte bara lektioner som krockar, utan även seminarium och provtillfällen. Men du kan givetvis blanda mellan lektionsbundet och distans, det gjorde jag.
Summa summarum: Dina 1500 poäng bör du kunna läsa utan större bekymmer på tre terminer, alltså 1,5 år. Om du läser några kurser distans kan du med fördel även läsa dessa under sommaren. Med rätt motivation kan du därmed lyckas bli klar snabbare.