2016-05-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sveriges mäktigaste derby på Norrporten imorgon.

Tror Giffers får stryk tyvärr. Naurin verkar ha mentala problem och lär få rött.

Annars vill jag se ett mer varierat spel. Märkligt att man inte involverar Steindorsson mer. Larsson gör det ruggigt bra på sin kant men det blir såklart svårare för varje match som går.

På vilket sätt är det ett derby?
Citera
2016-05-20, 08:42
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

På vilket sätt är det inte ett derby? Eller är premisserna, att vara från samma stad?

För mig är det ett solklart derby, både för fans, media och föreningarna.
Citera
2016-05-20, 08:46
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
På vilket sätt är det inte ett derby? Eller är premisserna, att vara från samma stad?
Jepp, samma stad är det som gäller. Precis som AIK och Hammarby, eller Malmö och Helsingborg.
Citera
2016-05-20, 08:50
Medlem
Citat:

För mig är det ett solklart derby, både för fans, media och föreningarna.

Ja? Samma stad, tätort eller region. Men visst, allt för marknadsföringen.
Citera
2016-05-20, 08:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Göteborg kommer inte ta guldet i år. Tyvärr kommer nog inte mitt Norrköping göra det heller, att åka upp till Örebro med så skadeskjutet mittfält bådar inte gott. Tekie och Hadenius centralt är ju inte så jättevasst, Tekie försvinner på tok för mycket ur matcherna, hade han met är 5 bolltouch i andra halvlek?

Det är väl mindre troligt att Blåvitt tar guldet ja, dock kan det svänga fort. Nyss var DIF i serieledning och nu är det totalt mörker. Å andra sidan väntat när man värvar tveksamma typer som "jag fick stryk av en tjej Ranegie"
Citera
2016-05-20, 09:00
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Hahaha, skräll. Den föreningen är så obeskrivligt äcklig så det finns inte.

MFF, aik och dif har alla drabbats av samma regel (de sistnämnda dessutom för betydligt mindre förseelse), men så fort gullelaget hamnar i kläm så skriks det efter särbehandling.
Så du gillar att matcher avgörs på skrivbordet? Nice!
Citera
2016-05-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det finns något i det här landet som kallas "Norrlandsderby" om du missat det. Fy fan vad folk vad petiga om vad som räknas som derby och inte.
Citera
2016-05-20, 09:13
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.Solas19

Nej, jag gillar inte att matcher avgörs på skrivbordet. Men nu är reglerna som de är och gäller för alla, även om ni förväntar er att ni ska bli särbehandlade. Ni var inte ett dugg intresserade av att debattera den här regeln innan utan det är först nu när den drabbat er som den är ett problem.

Det folk stör sig på är hur patetiskt och småaktigt ni skött det hela från att först ha sagt att ni står bakom beslutet vilket det än blir, ber om ursäkt bla bla bla, till att komma med löjliga efterhandskonstruktioner och bortförklaringar.
Citera
2016-05-20, 09:34
Medlem
Andy.Solas19s avatar
På vilket sätt har vi undvikit den här debatten mer än andra lag som inte heller drabbats av det hä innan bangern?

Ja, vår ledning är en av den kissinödigaste som finns där det skall ursäktas om det bränns eller minsta lilla. Men tycker ju inte att det är rätt att hata på oss för att det överklagas? Det finns ju en fjärde domare på plats och det är 10 min kvar.. Värre saker har skett.
Citera
2016-05-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det finns något i det här landet som kallas "Norrlandsderby" om du missat det. Fy fan vad folk vad petiga om vad som räknas som derby och inte.

Ser fram emot Sverigederbyt idag!
Vi hatar iffifffififffifif!!
Citera
2016-05-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Nej, jag gillar inte att matcher avgörs på skrivbordet. Men nu är reglerna som de är och gäller för alla, även om ni förväntar er att ni ska bli särbehandlade. Ni var inte ett dugg intresserade av att debattera den här regeln innan utan det är först nu när den drabbat er som den är ett problem.

Det folk stör sig på är hur patetiskt och småaktigt ni skött det hela från att först ha sagt att ni står bakom beslutet vilket det än blir, ber om ursäkt bla bla bla, till att komma med löjliga efterhandskonstruktioner och bortförklaringar.

Nu finns det en regel som kan möjliggöra att matchen inte avgörs på skrivbordet. Då är det väl rimligt att överklaga om man anser att det finns en möjlighet.
Citera
2016-05-20, 09:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.Solas19

Denna match avgjordes väl snarare på läktaren, till viss del även på plan, än vid skrivbordet. Killen som kastade bangern visste vad som gällde likaväl som "hockeyfrillan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in