2016-07-17, 20:28
Medlem
Jag tycker Elfsborgs straff var patetisk, den domaren har verkligen inte haft sin bästa vecka. Bara för att det råkar vara kontakt så betyder det inte att det automatiskt skall blåsas straffspark, och det svandyket såg man ända från lundatrakten. Rättvist att Alvbåge räddade.
Citera
2016-07-17, 20:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
jag förmodar att du inte vill svara på frågan då du vet att jag har rätt.

Elfsborg fick en poäng av domaren, nu såg jag inte att det var offside live men när jag kom hem var det solklart enligt tv-bilderna.

Men du kanske såg bättre från tv-soffan, sopa.

Jag svarade inte på frågan då svaret är uppenbart. Gällande närmast uteslutande alla offsidesituationer finns det ett givet rätt. Här fanns det ett givet rätt. Det behöver inte ens diskuteras om det var offside eller inte. Men med tanke på att du antog att jag inte tyckte det var offside valde jag att angripa ditt patetiska inlägg på ett annat sätt än vad du ville.

Ovanstående innebär knappast att domaren gav 1 poäng till Ellos. Alla matchsituationer blir knappast oviktiga av ett felbeslut.

Det är också tämligen magstarkt att skylla på extern påverkan av resultatet. Att Ellos missar straff är knappast ett normalutfall av en väldigt precis och definitiv situation. Fem minuter senare lyckas ni ta ledningen.

Gråt mindre, farbror.
Citera
2016-07-17, 20:43
Medlem
anteri17s avatar
Det är dessutom ett klart tryck i ryggen. Det är i det närmaste omöjligt att diskutera straffsparkar i Sverige. Många tar de svagas och de klantigas parti.
Citera
2016-07-17, 20:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ett ogiltigt argument. Förseelsen som "norrmannen" gör ska antingen beivras eller inte, alldeles oaktat Hedlunds eventuella förstärkande eller inte.
Så med andra ord spelar det ingen roll ifall Hedlund filmar eller inte? Tycker det gör en ganska avgörande skillnad.
Citera
2016-07-17, 20:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så med andra ord spelar det ingen roll ifall Hedlund filmar eller inte? Tycker det gör en ganska avgörande skillnad.

Gängse norm är att filmning inte är att likställa med förstärkning. Det sistnämnda ska inte påverka domarens beslut, och ej heller hur situationen ska bedömas.
Citera
2016-07-17, 21:05
Medlem
simonvps avatar
Ni som var på Nya Söderstadion idag fick se ett kommande lag i Superettan spela; och det var inte FFF!

Dock monumentalt jävla uselt att tappa 0-3 mot ett så genomuselt och patetiskt Bajen, hade blivit vansinnig som FFF-supporter. Nu lär det dock inte spela någon roll då ni kommer äta upp vårt avstånd rätt bekvämt. Ni är ett bättre lag, har bättre spelare och bättre spelidé.

Det ENDA som skulle kunna rädda Bajen nu är att manualen skrotas och att vi gör "en Portugal". Riskiminimera och bli baktunga, ha alla bakom boll. Skulle ärligt talat få stånd om vi lirar en match utan att bjuda till och utan att släppa till en målchans. Typ som Kroatien-Portugal och Holland-Argentina 2014. Vi har ingen försvarare som behärskar att spela med hög backlinje för tillfället, ingen är ens i närheten helt ärligt.
Citera
2016-07-17, 21:08
Medlem
Gött att bli berövad 2 pinnar av Höganäs finest, Kristoffer Karlsson, denna snubbe verkar hata GBG lag, vi borde dock ha vunnit ändå, tycker vi var det lag som skapade mest, oskärpa/oflyt när tillfället gavs dock. En bra match ändå och vi ägde Ellos borg.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-17 kl. 21:10.
Citera
2016-07-17, 21:23
Medlem
SoderortFTWs avatar
Fatta att spela 0-0 någon match. Vilken dröm...

Vet ärligt talat inte hur vi ska ta oss ur detta nu. Vi släpper 2,7 mål per match. Ingen offensiv i världen kan rädda kvar ett lag med så uselt försvarsspel.

Om det blir kval mot AFC, liras den i Eskilstuna eller Stockholm då? (Om Stockholm, kanske blir på det gigantiska durkslaget då? Vore helt klart skönt med två hemmamatcher i kvalet iaf haha)
Citera
2016-07-17, 21:28
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ni som var på Nya Söderstadion idag fick se ett kommande lag i Superettan spela; och det var inte FFF!

Dock monumentalt jävla uselt att tappa 0-3 mot ett så genomuselt och patetiskt Bajen, hade blivit vansinnig som FFF-supporter. Nu lär det dock inte spela någon roll då ni kommer äta upp vårt avstånd rätt bekvämt. Ni är ett bättre lag, har bättre spelare och bättre spelidé.

Det ENDA som skulle kunna rädda Bajen nu är att manualen skrotas och att vi gör "en Portugal". Riskiminimera och bli baktunga, ha alla bakom boll. Skulle ärligt talat få stånd om vi lirar en match utan att bjuda till och utan att släppa till en målchans. Typ som Kroatien-Portugal och Holland-Argentina 2014. Vi har ingen försvarare som behärskar att spela med hög backlinje för tillfället, ingen är ens i närheten helt ärligt.
Saetra kan få sitta på bänken ett tag och låta Wiklander sköta jobbet, då kanske Bajen kan slippa alla baklängesmål.
Citera
2016-07-17, 21:28
Medlem
eternussermos avatar
Usel insats och ska ju vara enkla tre poäng, oroande för nästa match även om den på papperet ser enklare ut.
Citera
2016-07-17, 21:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Usel insats och ska ju vara enkla tre poäng, oroande för nästa match även om den på papperet ser enklare ut.

Skönt för AIK att möta ett lag som på pappret är sämre än Bala Town, hellre heltidsamatörer än halvtids.

Det skulle väl vara derbyspöket Hammarby har lyckats få till, annars ska det bli klar svartgul seger.
Citera
2016-07-17, 21:36
Bannlyst
Fan sysslar MFF med?
Någon mer en jag som tycker dom spelar sjukt dåligt
Vafan, båda centralmittfältarna spelar liksom ytterbackar och ytterbackarna , otekniska tinnerholm högt uppe
Ingen balans med Berget som inte kan hålla i bollen

Kanske blir bättre med Safari
Men vad i helvete sysslar denna allan med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in