2016-07-15, 07:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagel888
Det funkar inte när jag laddar ner windows 10 igen från deras hemsida

Jodå, det fungerar utmärkt. Hämtar du hem Windows 10 härifrån?

https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

Använder du detta verktyg som finns med på webbsidan?

Citat:
står fortfarande 32bit under system i datorn?

Har du utfört en ny och ren installation? Eller har du bara uppgraderat?
Citera
2016-07-15, 07:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Någon som råkat ut för den nya windowsupdate där den ändrar webbläsaren till Edge ?
Problemet är att man inte kan ändra tillbaka den till Chrome.
Inte i System/standardappar / webbläsare och inte "manuellt" att chrome gör sig själv till standard.

Hur kan man ändra detta ?

Låter märkligt då jag själv har Chrome, Firefox, Vivaldi, Opera som browser. Har Firefox som standard och efter min uppdatering så ligger allt som normalt. Inga förändringar alls när det gäller webbläsare.

Tar en backup på dina bokmärken och lösenord. Gör en ominstallation på Chrome. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2016-07-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jodå, det fungerar utmärkt. Hämtar du hem Windows 10 härifrån?

https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

Använder du detta verktyg som finns med på webbsidan?

Har du utfört en ny och ren installation? Eller har du bara uppgraderat?

Japp trycker på "Ladda ned verktyget nu" på den sidan. Blir det bara uppgraderat då eller? Hur gör jag isf för att göra en ny och ren installation?
Citera
2016-07-15, 08:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagel888
Japp trycker på "Ladda ned verktyget nu" på den sidan. Blir det bara uppgraderat då eller? Hur gör jag isf för att göra en ny och ren installation?

Har du läst informationen som finns på webbsidan? Det står hur man utför en bootbar media.

Här finner du en stegvis guide -> http://bit.ly/1ULxr5h
Citera
2016-07-15, 14:14
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Låter märkligt då jag själv har Chrome, Firefox, Vivaldi, Opera som browser. Har Firefox som standard och efter min uppdatering så ligger allt som normalt. Inga förändringar alls när det gäller webbläsare.

Tar en backup på dina bokmärken och lösenord. Gör en ominstallation på Chrome. Se om detta kan hjälpa dig.

Tack , jag testar.
Går du in i Inställningar /system / standardappar så har jag ett " + " under webbläsaren.
Går inte att välja något alls när man klickar på den.
Skumt.
Citera
2016-07-15, 14:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Tack , jag testar.
Går du in i Inställningar /system / standardappar så har jag ett " + " under webbläsaren.
Går inte att välja något alls när man klickar på den.
Skumt.

Om du klicka in under Kontrollpanelen\Program\Standardprogram\Ange standardprogram och pekar ut Chrome som standard. Fungerar detta?
Citera
2016-07-16, 08:43
Medlem
Enydrions avatar
Har på sistone ett dosfönster som poppar upp då och då i några millisekunder, vet inte vad det är (har antivirusprogram)

Hur kan jag ta reda på vilket program det kommer ifrån?

Har på sistone tex installerat nån autouppdatering av nvifa grafik och ett program som uppdaterar drivrutiner.
Citera
2016-07-16, 08:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har på sistone ett dosfönster som poppar upp då och då i några millisekunder, vet inte vad det är (har antivirusprogram)

Hur kan jag ta reda på vilket program det kommer ifrån?

Har på sistone tex installerat nån autouppdatering av nvifa grafik och ett program som uppdaterar drivrutiner.

Se efter under autostart. Bocka av och verkställ om du ser något suspekt.
Citera
2016-07-16, 10:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Se efter under autostart. Bocka av och verkställ om du ser något suspekt.

Är antagligen adguard som har en bugg, har en senare version men de tycks ha haft buggar tidigare i den här stilen, har oftast haft adguard disablad, men har haft den på några dagar nu, så det är nog den som orsakar det

[Fixed] CMD window is no more shown on Adguard update #935

https://blog.adguard.com/en/news/adg...n-6-0-224.html
Citera
2016-07-16, 10:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är antagligen adguard som har en bugg, har en senare version men de tycks ha haft buggar tidigare i den här stilen, har oftast haft adguard disablad, men har haft den på några dagar nu, så det är nog den som orsakar det

[Fixed] CMD window is no more shown on Adguard update #935

https://blog.adguard.com/en/news/adg...n-6-0-224.html

Gör den inaktiverad en period. Se om detta är orsaken. Snabb och enkel felsökning.
Citera
2016-07-17, 22:37
Medlem
NiV3Rts avatar
Tror ni att det trots allt kommer att vara möjligt att uppgradera till Windows 10 från föregående versioner efter 29e Juli?
Citera
2016-07-18, 02:31
Medlem
PeterNosters avatar
Har precis uppdaterat en Win7 dator som stått oanvänd ett bra tag. Efter massor med Windows Update problem installerades slutligen 280 patchar och jag fick äntligen Win10 erbjudandet. Har tackat ja till erbjudandet men inte fått rapporten om det går att uppdatera denna dator. Har tidigare 2 gamla datorer som tydligen inte är kompatibla med win10 så detta är sista chansen innan butiken stänger.
Denna dator är ett snäpp nyare med en Athlon 64 2X i AM2 socket.

Nu till frågan:
Kan jag välja vilken partition jag vill ha Win10 på om jag uppdaterar via Windows Update eller installeras den automatiskt på partitionen med Win7 eller får man möjlighet att ändra?
Jo jag vet att jag kan installera med en .iso fil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in