2016-07-14, 09:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Joho då, du tjatar om alla orättvisor som drabbar stackars män, t ex att de får cancer oftare än kvinnor och att pojkar får sämre betyg på de nationella proven (http://www.skolverket.se/statistik-och-utvardering/nyhetsarkiv/nyheter-2014/flickor-lyckas-battre-an-pojkar-pa-nationella-prov-1.227420). Allt detta skyller du på de ondsinta "feminazis". Så tröttsamt!
Jaså, det är tröttsamt. Så synd. Stackars dig.

Nej, jag har aldrig bett om att män ska få särskilt stöd, att det ska satsas särskilt på män.

Och ja, det är ondsinta feminazis som förstör för pojkar i skolan. Liksom du påstår tex Ida Östensson att det är pojkarnas eget fel och innan ens en minut passerat i SVT Debatt hade hon vänt det till att det var mest synd om flickorna.

Ni bölar hela tiden om hur förtryckta kvinnor är, EXTREMT förtryckta stackare:
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Fler saker feminister inte klarar av:

En man som har en icke genusgodkänd skjorta på sig: (FB) Hur ställer ni feminister er till feminazi?

Män som sitter bredbent: https://twitter.com/linat/status/486607209309429760

Vita medelålders män som cyklar: https://twitter.com/veronicapalm/status/478796627743084544?lang=sv

Andra exempel är inte tillräckligt många kvinnor i final Melodifestivalen och filmer som inte har intelligenta kvinnor som konverserar.

Riktigt allvarliga världsliga problem, med andra ord.
Citat:
Det finns könsroller och de är socialt och kulturellt konstruerade
Ja? Problemet är förstås att ni feminazi tycker allt som drabbar män är männens fel och allt som drabbar kvinnor är männens fel.
Citat:
Jag citerar inte saker som motbevisar min ståndpunkt.
Hur var det med pojkar i skolan sa du?
Citat:
Det förekommer faktiskt
Jahaja.
Citat:
att kvinnor får sämre vård på grund av biologiska skillnader
Så du anser alltså att kvinnor ska ha MER än 60% av resurserna, säger du?

Eller tror du bättre vård är gratis?
Citat:
Karin Schenck-Gustafsson
Chef för Centrum för Genusmedicin.
Citera
2016-07-14, 09:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag skriver som vissa Fb-pojkar gör när man pekar på löneskillnader
Ok.
Citat:
ta inte de jobben då, som ger lägre lön och som i detta fall, inbegriper stora risker för livet.
Hmmm.

Då får du visa några debattartiklar där dessa män går ut och gnäller, eldar upp en skottkärra reflexvästar för 100.000 och skriker om hur förtryckta de är som tvingats in i jobbet.

Annars funkar liksom inte argumentet.
Citera
2016-07-14, 09:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kvinnor - när fick ni hem papper om gynekologisk cellprovtagning sist? Är det bara jag som känner att man numera får vart annat/vart tredje år istället för varje år?
Citera
2016-07-14, 11:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad bluddrar du om? Din reaktion är att sanningen svider var gång du konfronteras med den. Därför blundar du hårt och fantiserar fritt i det blå om egna ihopsnickrade "sanningar" som tilltalar dig.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, tycker du det är jämställt? Fråga även hur det går för de manliga gynekologerna.

Säg till när du tycker det känns jämställt och bra.
HBTQ-rörelsen kan ju alltid börja lobba intensivt för att få fler unga kvinnor att göra könsbyten, Female-to-Male. Operera fast en snopp men behålla vaginan och livmodern som Thomas Beatie gjorde.

Fler "män" med fungerande livmödrar, även gravida som Thomas Beatie, kommer att ge de manliga gynekologerna tillräckligt med sysselsättning. Jämställt och bra!
Derpiderp, pga orsaker!
Du är slut som artist. Det är tomt. Det finns ingenting du kan säga efter såna här svar.
Citera
2016-07-14, 11:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kvinnor - när fick ni hem papper om gynekologisk cellprovtagning sist? Är det bara jag som känner att man numera får vart annat/vart tredje år istället för varje år?
Män, säg till om ni nånsin fått kallelse till någon provtagning överhuvudtaget!
(Sveriges dödligaste cancer drabbar bara män)
Citera
2016-07-14, 11:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Snälla du, det är varken poängen eller topic!

Förr fick kvinnor 23-50 kallelse VARJE ÅR. Jag tror det gjorts avkall på detta iom eftersatthet i vården.

Orsaken till cellprovtagning är att livmoderhalscancer är nästan omöjlig att upptäcka genom vanliga läkarkontroller eller av sig själv, och om man får det så kan det ha gått länge och man riskerar dö. Med prov så minimeras dödligheten.

Ha respekt för att vi talar om inre organ här och inte ytliga lemmar, t ex pungkulor eller bröst där man själv kan känna och märka!
Citera
2016-07-14, 11:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla du, det är varken poängen eller topic!

Förr fick kvinnor 23-50 kallelse VARJE ÅR. Jag tror det gjorts avkall på detta iom eftersatthet i vården.

Orsaken till cellprovtagning är att livmoderhalscancer är nästan omöjlig att upptäcka genom vanliga läkarkontroller eller av sig själv, och om man får det så kan det ha gått länge och man riskerar dö. Med prov så minimeras dödligheten.

Ha respekt för att vi talar om inre organ här och inte ytliga lemmar, t ex pungkulor eller bröst där man själv kan känna och märka!
Prostata är ett inre organ och Sveriges vanligaste dödliga cancerart.
Det är i allra högsta grad både on topic och relevant. Kvinnors vård är inte eftersatt om du blir kallad en enda gång i hela ditt liv. Det är då 100% vanligare än för män. Ur perspektivet jämställdhet då så klart.
Citera
2016-07-14, 11:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Prostata är ett inre organ och Sveriges vanligaste dödliga cancerart.
Det är i allra högsta grad både on topic och relevant. Kvinnors vård är inte eftersatt om du blir kallad en enda gång i hela ditt liv. Det är då 100% vanligare än för män. Ur perspektivet jämställdhet då så klart.
Fast det är inte topic.
Citera
2016-07-14, 13:14
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
när narkosläkaren väl kommer upp är han sur och otrevlig över att få komma och slösa sina kunskaper på "gnälliga bortskämda käringar"
Jag antar att narkosläkaren inte är en kvinna på grund av att samhället har förtryckt kvinnor så att de inte kan bli narkosläkare?

Låt mig argumentera som diverse feminister: Varför ska män lösa kvinnors problem?
Citat:
Det är stört.
Att kvinnor blir genuskonsulter istället för något vettigt, som tex narkosläkare? Ja, det är stört.
Citera
2016-07-14, 14:55
Medlem
Jag är positivt inställd för framtiden. Feministisk tro har länge hindrat hänsyn till biologiska skillnader inom vården, men i takt med att feminitisk tro och vanföreställningar får mindre att säga till om borde vården kunna ägna mer tid åt fakta och att faktiskt hjälpa människor på ett könsanpassat vis. Män som kvinnor.

Betänk att varenda organ faktiskt skiljer mellan könen, kunskap som den feministiska religionen länge har kunnat förtrycka.
Citera
2016-07-14, 17:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Derpiderp, pga orsaker!
Du är slut som artist. Det är tomt. Det finns ingenting du kan säga efter såna här svar.
Om du sväljer mina satiriska skämt och tar dem på djupaste allvar då är du verkligen hjärntvättad. Jag testade ditt kritiska förhållningssätt för att se om du skulle fastna i min riggade fälla. Än idag har jag i färskt minne ditt inlägg där du på allvar trodde på Erik Brandts "nominering" av Hitler till Nobels fredspris. Derpiderp!
Citera
2016-07-14, 17:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Prostatacancer Sveriges dödligaste cancer? Helt fel! Två av de mest dödliga cancerformerna är faktiskt bukspottkörtelcancer och hjärncancerformen glioblastom. Båda sjukdomarna är svårbehandlade, särskilt om de upptäcks sent vilket ofta är fallet. Chanserna att överleva någon av dem är mycket små. Bara cirka 5 % av de drabbade lever ett år efter diagnos.

Jag kände en man som fick denna typ av hjärntumör som var helt inoperabel. Endast 6 månader efter diagnosen dog han. Förloppet var mycket snabbt och aggressivt. På slutet kände han inte igen sina anhöriga. Min farbrors fru fick bukspottskörtelcancer och dog åtskilliga månader efter att hon diagnosticerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in