2016-07-12, 23:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Aldrig hört talats om att nu random kan komma med i spel så där. Förvisso nu om snubblar in mitt i föreställningen och de tar miste på nu de som ska vara med. Men antar väl att kvinnan nu hade moderna kläder så alla nu i sällskapet borde väl vara lika klädda. Sedan då att den nu som är med på det skriker nej hör väl till spelet då men borde väl finnas någon lekledare med som sett han oj nu tog de visst fel på person och kan bryta. Ska nu alla då vara i riskzonen borde det väl finnas med någon stor varningsskylt att du kan komma att råka ut för detta (inte bara nu bli tagen som träl av fiende vikingarna utan möjligen även hamna mitt i ett slagsmål osv).
Citera
2016-07-12, 23:22
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Slaveri var normalt på vikingatiden och även en betydande del i att populera Skandinavien. Vill man återskapa det i nutid blir de förstås problem.
Citera
2016-07-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För att hon var på ett vikingaspel?

Då hade det säkert även bara varit en del av spelet om kvinnan ifråga slet fram en kniv och lyckades knivhugga någon av de som attackerade i halsen tex? Sånt hände väl säkert med på vikingatiden? En del av spelet bara..

Fruktansvärt omdömeslöst agerande och förhoppningsvis får detta en rättslig påföljd för annars kommer nog aldrig dessa korkade "kulturmänniskor" få sig någon hum om vad som är rätt och fel utan bara leva vidare i sin självuppblåsta bubbla.
Citera
2016-07-12, 23:24
Moderator
OYs avatar
Väntar spänt på en eventuell dom, olaga frihetsberövande eller liknande, kan ju få konsekvenser för andra så kallade spel där publiken involveras, ska bli skönt att få slippa lämna ifrån sig klockan nästa gång jag åker westerntåg i Småland, det är oerhört kränkande att bli olaga hotad och rånad trots att man säger nej.

Den drabbade i det här fallet kanske borde ha nöjt sig med att påtala för arrangören det olämpliga i att involvera besökare då det kan bli fel istället för att ta kränkthetsvapnet och stövla till Kling och Klang, de har fullt upp med allvarligare brott att ta itu med tror jag, hon släpptes ju trots allt när hon blev köpt.

Med all respekt för att den drabbade faktiskt kände sig utsatt och kränkt så kan man lösa saker på mer än ett sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Du verkar veta vem hon är och hur hon ställer sig till invandrare. Så bra. Hur mår hon idag? Hur mår hennes brukare?

Hennes brukar mår nog inte allt för bra, med tanke på att hen behöver en assistent .
OnT: Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att hon kan ha varit allt för bestämd i att hon ej ville delta i skådespelet. Ett nej är visserligen ett nej, men det hade varit fan så mycket lättare om hon bara sagt åt de vildsinta vikingarna att hon faktiskt är i tjänst, och ej kan delta i deras taharrush lek
Citera
Medlem
Det skulle vara intressant om åklagaren gjorde en förundersökning om misstänkt människohandel. Att sälja slavar är ju sedan länge förbjudet.
Citera
2016-07-12, 23:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Väntar spänt på en eventuell dom, olaga frihetsberövande eller liknande, kan ju få konsekvenser för andra så kallade spel där publiken involveras, ska bli skönt att få slippa lämna ifrån sig klockan nästa gång jag åker westerntåg i Småland, det är oerhört kränkande att bli olaga hotad och rånad trots att man säger nej.

Den drabbade i det här fallet kanske borde ha nöjt sig med att påtala för arrangören det olämpliga i att involvera besökare då det kan bli fel istället för att ta kränkthetsvapnet och stövla till Kling och Klang, de har fullt upp med allvarligare brott att ta itu med tror jag, hon släpptes ju trots allt när hon blev köpt.

Med all respekt för att den drabbade faktiskt kände sig utsatt och kränkt så kan man lösa saker på mer än ett sätt.

Jo eller skrämd till livet när man besöker Spökhuset på Liseberg. Va vad de skrämdes med spökes det gillade jag inte alls och det ska anmälas

Men såklart lite måtta får de väl vara. Ingen gillar direkt det där med att dras upp på scen om man nu inte är en sådan som gillar uppmärksamhet. Tror väl även killar när de nu råkar ut för detta (om nu det är en del av spelet) inte tycker det är särskilt kul.
Citera
2016-07-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Du verkar veta vem hon är och hur hon ställer sig till invandrare. Så bra. Hur mår hon idag? Hur mår hennes brukare?
-Här på Gotland upplever vi såna härjävla vikingaupptåg dagligen.Om nu inte den här jävla kossan vill uppleva vikingaromantik får hon och hennes jävla brukare gå på en Zara Larsson konsert och få trosorna uppdragna till armhålorna avdom där jävla Afghanerna!
Senast redigerad av OberynMartell 2016-07-12 kl. 23:33.
Citera
2016-07-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0th3rf0ck3r
Hennes brukar mår nog inte allt för bra, med tanke på att hen behöver en assistent .
OnT: Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att hon kan ha varit allt för bestämd i att hon ej ville delta i skådespelet. Ett nej är visserligen ett nej, men det hade varit fan så mycket lättare om hon bara sagt åt de vildsinta vikingarna att hon faktiskt är i tjänst, och ej kan delta i deras taharrush lek

Du menar som i allehanda våldtäktsfall där kvinnan har för kort kjol?

Uppenbarligen handlar detta om gränslösa vänstermänniskor som som håller på med lajv, ingår i teatergrupper och annat trams. Inga vikingar var närvarande vad jag vet.
Citera
2016-07-12, 23:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Då hade det säkert även bara varit en del av spelet om kvinnan ifråga slet fram en kniv och lyckades knivhugga någon av de som attackerade i halsen tex? Sånt hände väl säkert med på vikingatiden? En del av spelet bara..

Fruktansvärt omdömeslöst agerande och förhoppningsvis får detta en rättslig påföljd för annars kommer nog aldrig dessa korkade "kulturmänniskor" få sig någon hum om vad som är rätt och fel utan bara leva vidare i sin självuppblåsta bubbla.

Drama queen.
Citera
2016-07-12, 23:36
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo eller skrämd till livet när man besöker Spökhuset på Liseberg. Va vad de skrämdes med spökes det gillade jag inte alls och det ska anmälas

Men såklart lite måtta får de väl vara. Ingen gillar direkt det där med att dras upp på scen om man nu inte är en sådan som gillar uppmärksamhet. Tror väl även killar när de nu råkar ut för detta (om nu det är en del av spelet) inte tycker det är särskilt kul.

Exakt.
Lite humor och självdistans får man ju ha, men här gick det ju överstyr.

Vad jag inte begriper är hur "vikingarna" - inte - kunde ha bedömt att nu är nog måttan rubbad, så att säga.
Hon måste ju ha varit väldigt upprörd och det borde ju klart och tydligt synts att hon absolut inte ville vara med i detta spektakel.

Vad snortar de i dessa kulturföreningarna egentligen?
Citera
2016-07-12, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

2015 års träl på vikingamarknaden verkar i alla fall ha haft hyfsat kul, här ett klipp som ger lite perspektiv på vad tråden handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=TXV-h9gqSTo

LSS, brukare och allt vad det kan vara kan såklart ha ställt till det för den infångade kvinnan, men helt seriöst, vad fan var det att uppröras över, värre än om någon hade yxmördats.

EDIT; Kollat även 2012 års träl, idel leende fruntimmer, det måste ha hänt något extraordinärt i år, eller så var offret helt enkelt bara en vanlig surkärring.
Senast redigerad av OY 2016-07-12 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in