2016-07-12, 23:06
Medlem
-va betyder LSS?
Citera
2016-07-12, 23:07
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Gissar att det är en kul grej som att bli uppdragen av trollkarlen på cirkus eller nåt. Kvinnan verkar rätt korkad.
Du har ju en video längre bak.
Citera
2016-07-12, 23:08
Medlem
BallsMans avatar
Verkar som att Vellinge måste späda ut sin genpool.. inte bra att ha en kombinerad morbror/farsa i en och samma kropp alltså.

Detta var ju.. skumt, minst sagt.
Visste inte att de var så autentiska och inlevelsefulla i sina roller som vikingar.
Citera
2016-07-12, 23:08
Medlem
sickestbeatss avatar
Stor humor från den ansvariga på museet:

Citat:
"Hur ser du på att den här kvinnan har polisanmält och uppenbarligen upplever det som hänt som kränkande?"

– Det måste ha blivit något fel och det är beklagligt om hon upplever det som kränkande, men man måste säga ifrån.

"Kvinnan har uppgett att hon skrek nej flera gånger"

Ett nej hör väl också till spelet. Det är väl ingen som vill bli såld som slav.
Citera
2016-07-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För att hon var på ett vikingaspel?
Om de bara vore intresserade av att ha folk där som vill delta som ett offerobjekt i deras teater så skulle det nog inte bli så många deltagare.

De är ju helt dumma i huvudet - självklart gör man inte så.
Kostar ju liksom inte mycket att låta folk som är intresserade flagga detta t.ex. genom att sätta en lapp på tröjan eller något. Om de hade velat och orkat.
Citera
2016-07-12, 23:13
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-va betyder LSS?
Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade tydligen.
Hade ingen aning om vad det betydde heller.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lagen_om_stöd_och_service_till_vissa_funktionshind rade
Citera
2016-07-12, 23:13
Medlem
Haha, jävla humor.

OnT: Nu borde väl alla som har något emot män, vita, kulturarv etc etc vara helt i extas? Det visar ju verkligen vilka svin vi har varit/är/kommer förbli
Citera
2016-07-12, 23:14
Medlem
Buqurs avatar
Detta är givetvis inte okej, och jag förstår inte museidirektörens nonchalans. Ärligt talat - om jag hade blivit utsatt för detta så hade jag också känt mig riktigt kränkt. Detta är både frihetsberövande och offentlig förnedring. Personerna som gjort detta förtjänar faktiskt några månader i anstalt. Tänk om hon hade varit personal på något annat sorts boende, med folk som absolut inte klarar sig själva. Hur illa hade det inte kunnat gå?
Senast redigerad av Buqur 2016-07-12 kl. 23:16.
Citera
2016-07-12, 23:15
Medlem
Nu tycker jag att den här torra jävla kommunistfittan kan tåla lite.Hade hon och hennes jävla brukare blivit grupptafsade av afghanflockar hade hon skitit i det för att inte verka rasist..luktar fisk lång väg om hela storyn
Citera
2016-07-12, 23:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Nu tycker jag att den här torra jävla kommunistfittan kan tåla lite.Hade hon och hennes brukare blivit grupptafsade av afghanflockar hade hon skitit i det för att inte verka rasist..luktar fisk lång väg om hela storyn
Du verkar veta vem hon är och hur hon ställer sig till invandrare. Så bra. Hur mår hon idag? Hur mår hennes brukare?
Citera
2016-07-12, 23:19
Medlem
Dom hade gott kunnat fråga viskande "går det bra att vi binder fast dig och säljer dig som slav, det tar ca 10 minuter och är bara på skoj". Men inte då. Helt klart rimligt att anmäla, jag hade blivit otroligt upprörd om jag usatts för något liknanade, sådan är jag som person, så jag förstår oviljan att medverka i sånahär spektakel.
Citera
2016-07-12, 23:20
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Nu tycker jag att den här torra jävla kommunistfittan kan tåla lite.Hade hon och hennes jävla brukare blivit grupptafsade av afghanflockar hade hon skitit i det för att inte verka rasist..luktar fisk lång väg om hela storyn

Vart finner du osanningen menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in