Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Så du tror att du inte är pinsam att läsa? Jag använder mest sunt förnuft, något du inte så ofta gör så läs vidare. Jag läser också mycket men naturligtvis inte mycket juridik då det finns så mycket andra intressanta ämnen.
Man utgår ifrån hur rättsäkert man vill att sitt land ska vara, enkelt. I dom flesta fall så fungerar allt bra men i några få blir det galet eller kan du påstå att det alltid blir rätt, att ingen dömts oskyldig?
Du kräver alltså att alla som skriver i tråden ska vara juridiskt utbildade, som du och dina trådvänner då anser sig vara antar jag? Är alla nämndemän juridiskt utbildade?
Av dina inlägg framgår tydligt - ÖVERTYDLIGT skulle jag beskriva det - att ditt syfte inte handlar om din vilja till att landet skall vara rättssäkert. Du kamouflerar enbart ditt syfte med ditt snack om "rättssäkerhet". Fallet är ju glasklart, finns inga tvivel, Nerijus är enhälligt dömd för mordet - överbevisad, skyldig - solid teknisk bevisning samt vittnesbevisning.
Skulle han däremot INTE ha blivit dömd för mordet - då hade fallet varit en rättsskandal, då hade du kunnat gapa om att Sverige inte är rättssäkert. Det du presenterar är faktaresistens och surmulet GNÄLL.
Du har ju absolut inget alls att komma med utan insuinerar enbart om ditt och datt - "polisen kan ha gjort si eller så för de kan vara fula poliser", "mordet är inte sexualsadistiskt, är nog våldtäktsförsök" - trots att ALLA tecken tyder på sexualsadism och INGET på våldtäktsförsök, osv, osv.
Och nu boden, varför all din omtanke om boden? Såg du hur äcklig, skitig och förfallen den såg ut och sen vetskapen om att Lisa legat död där, tror du på fullt allvar att Arne skulle vilja ha den tillbaka på sina ägor? Är det något du verkligen saknar i dina inlägg så är det SUNT FÖRNUFT, det är ungefär lika med noll.
Om du är så intresserad av bodjäveln och tycker det är synd och skam om den skulle brännas t.ex -
ring till polisen och lägg ett bud på den! Återanvändning är ju fint, eller hur? Sen kan du sitta där inne och läsa allt du påstår att du läser, men som inte innefattar juridik, i godan ro. Skulle tro att det inte innefattar så mycket annat heller som har med verkligheten att göra utan ligger väl snarare åt Fantasy-hållet.
Köp en knapp sen som du kan bära på jackan, med texten: "Kunskap - nej, tack!"