Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Se där ja - nu börjar konturerna framträda mer kring dig..
Bry dig du inte ett skit om mig via att spekulera kring min person. Det är bortom sakfrågan.
Han har slagit på henne vilket framkommer via förhör med brodern - att han har slagit på henne som en riktig karl kanske är din definition på smekningar från charmtrollet NB?
Utöver detta har hon förhindrat ett uppenbart allvarligare försök att slå henne då hon avvärjer slag och hotar med skilsmässa.
Utöver detta har brodern fått gå emellan när NB var våldsam mot sin förra fru så att de skiljdes.
Går du på definitionen att ligga ner helt knockad för att det ska definieras som att ha slagit henne - då förstår jag att du har störningar gällande att se samband och riskfaktorer angående våld.
Nej det är för svagt. Och det tycks polisen också ansett, de frågade inte vidare varken AB eller frugan IB.
I ditt citat utelämnar du de inledande meningarna:
"FL: Har du sett han slå Irina eller göra nåt annat våldsamt mot henne?
IB: Nej att slå det har jag inte."
Citatet du bifogar är oklart och konstigt. Slog Nejus mot hennes eller sitt eget knä? Det framgår inte vems knä han slog mot. Fhl säger slog mot henne. Slog Nejus sig själv i knät i riktning mot henne? För att markera allvar eller illvilligt skratt, som en del gör? Var det inspirerat av nåt slags knee slap game? Vi vet inte. Polisen frågade inte vidare varken hos AB eller IB.
AB:s ord är heller inte pålitligt, han överdriver starkt (tex om Nejus tvättande, vilket AB sedan ändrar när frågan kommer upp på nytt).
Resten du nämner är också kraftigt uppförstorat. Han slog aldrig. Och hon säger flera ggr att han aldrig slagit henne. Både IB och AB upprepar att Nejus aldrig slagit henne.
Med exfrun kan det handlat om våldsamt gräl, behöver inte innebära slag eller misshandel, där hon kan varit lika aktiv. Vi vet inte.
Hade det funnits nån substans i dina påståenden så hade det framhållits i utredningen. Men det gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nyss påstod du att han inte slagit sin fru så börja med dig själv så klarnar vissa delar i "kriminalgåtan"... Falska sanningar är som sagt inte lösningen.
Min uppfattning kvarstår alltså. Det som talar emot dig är:
AB säger flera ggr att han aldrig sett Nejus slå IB.
IB säger flera ggr att Nejus aldrig slagit henne. Hon säger också att han är snäll och omtänksam, och att hon älskar honom.
Polisen tog inte reda på vad de konstiga knäuppgifterna egentligen innebar.
Polisen frågade inte IB om det.
Utredningen säger inget om våld mot frun.
Ditt påstående har inte stöd från något seriöst håll.