2016-07-12, 01:33
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Tack som fan!!!! då satsar jag på det

älskar dig

Lycka till! =)

Andra lämpliga som ligger under 18 inom det området och ligger nära geografiskt:

Kandidatprogram i nationalekonomi och sociologi SU-38750 Stockholms universitet BIEX 17.86
Politices kandidatprogram i nationalekonomi och statsvetenskap SU-42123 Stockholms universitet BIEX 17.50
Kandidatprogram i företagsekonomi UU-P2101 Uppsala universitet BIEX 11.20
Senast redigerad av ace_sec 2016-07-12 kl. 01:37.
Citera
2016-07-12, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Lycka till! =)

Andra lämpliga som ligger under 18 inom det området och ligger nära geografiskt:

Kandidatprogram i nationalekonomi och sociologi SU-38750 Stockholms universitet BIEX 17.86
Politices kandidatprogram i nationalekonomi och statsvetenskap SU-42123 Stockholms universitet BIEX 17.50
Kandidatprogram i företagsekonomi UU-P2101 Uppsala universitet BIEX 11.20
Hur fan kan ekonomi uppsala ha 11?
Citera
2016-07-12, 02:38
Bannlyst
Uppsala har både företagsekonomi kandidat och ekonomikandidat vad är skillnaden?
Citera
2016-07-12, 02:43
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Hur fan kan ekonomi uppsala ha 11?

Det på 11 är en filosofie kandidatexamen. Företagsekonomi. På Uppsalas Campus på Gotland.

Deras Ekonomie kandidatprogram, vid Uppsala ligger på BIEX 20.83

=)
Citera
2016-07-12, 02:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Uppsala har både företagsekonomi kandidat och ekonomikandidat vad är skillnaden?

Kandidaten i FEK är inriktad mot just företagsekonomi. Ekonomistyrning, redovisning osv...
Förlagd på Uppsalas campus i Visby

Ekonomikandidaten innehåller mer av nationalekonomi, statistik, lite företagsekonomi och bredare fördjupningkurser.
Förlagsd på Uppsala universitet
Citera
2016-07-12, 05:13
Medlem
Tror jag fått sovit max 3h inatt, så sjukt nervös!
Har sökt arkitektur och teknik på Chalmers men eftersom betygen inte räcker till på långa vägar gjorde jag matte- och fysikprovet.

Några fler som sökt A&T som gjort mattefysik-provet?
Citera
2016-07-12, 06:03
Medlem
Hur går första och andra antagningen till? Låt säga att jag blir antagen till mitt andrahandsval i första, och jag tackar ja till den, men sedan i andra uttagningen så hade jag kommit in på mitt första val, blir det ändå mitt andrahandsval jag kommer in på då jag tackat ja redan?
Citera
2016-07-12, 06:27
Medlem
Klipp från www.antagning.se
Tänk noga igenom hur du svarar
I antagningsbeskedet med svarskrav ser du om du är antagen, reservplacerad eller struken efter det första urvalet. Om du blivit antagen eller reservplacerad måste du svara för att behålla din plats.
I ditt antagningsbesked står utbildningarna i samma ordning som du satte dem i din anmälan. Det du helst ville gå satte du överst och så vidare. Du kan inte ändra ordning nu när du svarar.
Tänk på: Om du är reservplacerad på utbildningar du har satt högre upp i din anmälan och blivit antagen på en utbildning du satt längre ner, måste du tänka igenom om du FORTFARANDE hellre vill gå de utbildningar du satt högre upp.
Vill du ändå ha den plats du fått nu och ingen annan, ska du inte behålla utbildningarna som du är reserv till ovanför. Om du blir antagen till ett högre prioriterat alternativ så stryks du från de utbildningar som du satt lägre ner i din anmälan.

Lycka till idag!
Citera
2016-07-12, 08:07
Medlem
St.Smiths avatar
Inte många timmar kvar nu. Lycka till mina vänner, det går säkert vägen!
Citera
2016-07-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Hur går första och andra antagningen till? Låt säga att jag blir antagen till mitt andrahandsval i första, och jag tackar ja till den, men sedan i andra uttagningen så hade jag kommit in på mitt första val, blir det ändå mitt andrahandsval jag kommer in på då jag tackat ja redan?

Nej, du kommer in på ditt förstahandsval om du valde att stå kvar som reserv till det.
Citera
2016-07-12, 08:45
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Hur ska hon komma in på ekonomi su menar du när det i höstterminen ligger på runt 19 snitt?

Måste varit trött igår, kollade på allt med ekonomi på SU, nationalekonomi, ekonomi och IT osv och i alla urvalsgrupper.

Är det kand. i företagsekonomi hon sökt så är det kört, men 2st av de 5 programmen bör hon komma in på i andra urvalsperioden
Citera
2016-07-12, 08:47
Medlem
Loggat in 10+ gånger på 47 minuter.
Helvete kan inte vänta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in