2016-07-11, 20:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
FInns inget o förklara den lyser på andra sidan bara, ganska enkelt, borde väl en wannabe smartpelle som dig borde veta.
Kanske det, men det var inte det jag frågade.
Jag bad dig förklara vad som händer vid det som vi andra kallar "solnedgången".
Vad är det som händer? Hur kommer det sig att det blir mörkare?
Citera
2016-07-11, 21:20
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, jag tänker inte strunta i var i Somalia du var, så länge du påstår att du såg polstjärnan.
Jag var i södra somaila e du nöjd? Under ekvatorn.
Citera
2016-07-11, 21:20
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kanske det, men det var inte det jag frågade.
Jag bad dig förklara vad som händer vid det som vi andra kallar "solnedgången".
Vad är det som händer? Hur kommer det sig att det blir mörkare?
Därför att platta jorden snurrar då dyker den upp vid annanstans.
Citera
2016-07-11, 21:23
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag var i södra somaila e du nöjd? Under ekvatorn.
Du menar att det jag och mina vänner och ganska många fler har sett under resor till den södra delen av jordklotet inte stämmer?

Lurar jag mig själv?
Är jag en del av systemet?
Citera
2016-07-11, 21:26
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Du menar att det jag och mina vänner och ganska många fler har sett under resor till den södra delen av jordklotet inte stämmer?

Lurar jag mig själv?
Seriöst vem är du som hoppar in i tråden bara sådär?? Du har inte ens kollat stjärnhimmlen under ekvatorn, du skriver så bara för att vara emot mig precis som resten av packet.
Citera
2016-07-11, 21:29
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Seriöst vem är du som hoppar in i tråden bara sådär?? Du har inte ens kollat stjärnhimmlen under ekvatorn, du skriver så bara för att vara emot mig precis som resten av packet.
Den här tråden har jag följt länge.
Fortfarande osäker på om det är trolleri eller om du är psykisk sjuk.

Jag har varit i många länder i Asien och bevittnat en annan stjärnhimmel.
Min bror bor i Asien och har bevittnat en annan stjärnhimmel.
Mina vänner har rest till Asien och bevittnat en annan stjärnhimmel.

Så. Frågan kvarstår, lurar jag mig själv?
Gatekeeper kanske till och med?

Har du någon rimlig förklaring till miljoner (miljarder) människor upplevelse?
Citera
2016-07-11, 21:35
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Den här tråden har jag följt länge.
Fortfarande osäker på om det är trolleri eller om du är psykisk sjuk.

Jag har varit i många länder i Asien och bevittnat en annan stjärnhimmel.
Min bror bor i Asien och har bevittnat en annan stjärnhimmel.
Mina vänner har rest till Asien och bevittnat en annan stjärnhimmel.

Så. Frågan kvarstår, lurar jag mig själv?
Gatekeeper kanske till och med?

Har du någon rimlig förklaring till miljoner (miljarder) människor upplevelse?
Varför har du följt tråden men inte skrivit då? Varför skulle jag vara psykisk sjuk för, att tro att jorden är platt har inget med psyket att göra. Du ljuger ju bara, du har inte alls sett annan stjärnhimmel du skriver ju så för att vara emot mig.

Stjärnhimmelen ser likadant ut vart i världen nu än är.

Så ja du är en del av systemet skulle jag kunna säga eftersom du blåljuger, och du gör det riktigt dåligt genom att hoppa in så sent i in tråden.
Citera
2016-07-11, 21:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Stjärnhimmelen ser likadant ut vart i världen nu än är.

Så ja du är en del av systemet skulle jag kunna säga eftersom du blåljuger, och du gör det riktigt dåligt genom att hoppa in så sent i in tråden.

Jag intygar också att stjärnhimlen ser helt annorlunda ut på södra halvklotet. Och det gör ytterligare ett antal miljoner människor. Men du anser väl att vi alla är med i Illuminiati.
Citera
2016-07-11, 21:57
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag intygar också att stjärnhimlen ser helt annorlunda ut på södra halvklotet. Och det gör ytterligare ett antal miljoner människor. Men du anser väl att vi alla är med i Illuminiati.
Vilka antal miljoner menar du? Ni skriver ju massa dynga för att vara emot allt man skriver som förespråkar en platt jord, ren mobbing tråd skulle jag vilja säga, du vet mycket väl att stjärnhimmelen inte ser annorlunda på olika sidor på jorden, tycker du borde hålla med mig på den biten.

Nej du är för dum för att vara med illuminati, du är en wannabe precis som resten av alla nekare i tråden.
Citera
2016-07-11, 22:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vilka antal miljoner menar du? Ni skriver ju massa dynga för att vara emot allt man skriver som förespråkar en platt jord, ren mobbing tråd skulle jag vilja säga, du vet mycket väl att stjärnhimmelen inte ser annorlunda på olika sidor på jorden, tycker du borde hålla med mig på den biten.

Nej du är för dum för att vara med illuminati, du är en wannabe precis som resten av alla nekare i tråden.

Nej himlen ser annorlunda ut beroende på var du befinner dig. T.ex befinner sig polstjärnan på olika höjd över horisonten om du är i t.ex Kiruna respektive Malmö.

Och du kan ju ta och ringa valfri Australiensare och fråga om de ser Karlavagnen. Vilket de självklart inte gör eftersom den endast kan ses från norra halvklotet.

En annan variant är att du försöker hitta stjärnbilden Södra Korset som bara är synlig från södra halvklotet. https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dra_korset
Citera
2016-07-11, 22:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej himlen ser annorlunda ut beroende på var du befinner dig. T.ex befinner sig polstjärnan på olika höjd över horisonten om du är i t.ex Kiruna respektive Malmö.

Och du kan ju ta och ringa valfri Australiensare och fråga om de ser Karlavagnen. Vilket de självklart inte gör eftersom den endast kan ses från norra halvklotet.

En annan variant är att du försöker hitta stjärnbilden Södra Korset som bara är synlig från södra halvklotet. https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dra_korset
Nej den ser inte annorlunda ut olika platser på jorden, eftersom platta jorden cirkulerar så ser alla likadant det beror på bara vilken tid på morgonen kan man ju inte se, men sen mot natten kan man se, så alla som har natt ser samma sak i himmelen. När jag var i kuala lampur såg också stora och lilla björn
Citera
2016-07-11, 22:22
Medlem
Citat:

Är solen och månen också platta enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in