2016-07-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter märkligt, hur skulle det ha gått till menar du? Hur många är det som påstår det?

Har man tvingat av Madde pinkoden och sedan tagit ut pengar ur bankomater? Vad får man ut från bankomaterna nuförtiden, är det 15.000 per vecka?

Och hur skulle detta försvåra mordutredningen??

Det finns faktiskt andra sätt att föra över pengar. Nu vet jag inte vilket kort hon hade. Men har man en viss bank med en viss typ av kortläsare eller mobilt Bank-ID till exempel och har PIN-koden så kan man ganska enkelt länsa ett bankkonto och föra över pengarna till andra personer.

Mordutredningen försvåras om det är många misstänkta och dessa inte lämnar samstämmiga uppgifter. 11 misstänkta och gripna i ett mordfall är nog unikt i Sverige och det kommer inte att underlätta utredningen.
Citera
2016-07-10, 22:29
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Håller fullstädigt med, det har inte med själva mordet att göra.
Det som är relevant är hur välplanerat, och vilka som planerade och vilka som utförde dådet. Och vem som gav det slutgiltiga avgörande dödande slaget/knivhugget, sparken eller what ever som till slut dödade henne.
Allt det andra som häleri, underlåtande av brott etc, sitter det ju några häktade för.

Jag håller med! Vad som hände sen är irrelevant för själva mordutredningen, det är en helt annan soppa/gröt...
Citera
2016-07-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns faktiskt andra sätt att föra över pengar. Nu vet jag inte vilket kort hon hade. Men har man en viss bank med en viss typ av kortläsare eller mobilt Bank-ID till exempel och har PIN-koden så kan man ganska enkelt länsa ett bankkonto och föra över pengarna till andra personer.

Mordutredningen försvåras om det är många misstänkta och dessa inte lämnar samstämmiga uppgifter. 11 misstänkta och gripna i ett mordfall är nog unikt i Sverige och det kommer inte att underlätta utredningen.

Men om det är så att man har haft tillgång till denna kortläsare samt Maddes kod till först en mobil enhet och sedan koden till det mobila Bank-id´t så är ju allt registrerat och rent ut sagt löjligt enkelt att reda ut.

Jag har väldigt svårt att tro att detta fall kommer bli svårlöst. Om det nu ens stämmer att mördarna prackat på andra pengar EFTER BO´s död så är det ju uppenbarligen några väldigt svaga länkar i kedjan. Varför skulle någon som blivit påtvingad lite småpengar inte välja att berätta om det för att slippa åtalas för mord?

Jag kan förstå om vissa i hjärngänget resonerar så, det betyder inte att vi andra borde göra det.
Citera
2016-07-10, 22:40
Avslutad
Det finns indikationer på att Madde slösade bort pengarna med flit, hon hade tydligen fällt en del "märkliga kommentarer" någon tid innan mordet.
Vissa började tro att hon var sjuk(=döende).

Dock verkar det mest ha varit fyllesnack.
Citera
2016-07-10, 22:41
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Okej, intressant.. så klart jag är med!!!

ok. kul.

jag undrar lite mer jag om detta "kan vara kriminellt, goolat osv"

tråden berättar för oss via PM om personer som inte kan skriva sägs det osv, den köper vi inte tänker jag därav mindre fokus på detta.

du har öppet berättat att du känner offret det beundrar jag. öppenhet.

var transan snäll? såklart denne inte behövde tas av daga men jag undrar om madde kunde driva
alla till vansinne och gömde sig bakom "jag har bytt kön"

kan låta otrevligt men så är inte tanken utan ställer endast frågan då du "är med" och har kännedom.

inte hennes fel men på något vis tänker jag att en 60-åring borde vetat bättre. vad tänker du?
Senast redigerad av Fov 2016-07-10 kl. 22:43.
Citera
2016-07-10, 22:47
Avslutad
Citat:
Håller fullstädigt med, det har inte med själva mordet att göra.
Det som är relevant är hur välplanerat, och vilka som planerade och vilka som utförde dådet. Och vem som gav det slutgiltiga avgörande dödande slaget/knivhugget, sparken eller what ever som till slut dödade henne.
Allt det andra som häleri, underlåtande av brott etc, sitter det ju några häktade för.

Fast varför läser/skriver du på Flashback då? Inte så att häktade misstänka mördare kommer komma in och berätta det. Eller polisen.
Då är det bara för dig att vänta på FUP:en.

Flashback är liksom rykten, spekulationer, halvsanningar och äkta sanningar, allt blandat i en salig röra. Det är upp till var och en att bedöma och avgöra vad man ska tro på.
Citera
2016-07-10, 22:48
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det finns indikationer på att Madde slösade bort pengarna med flit, hon hade tydligen fällt en del "märkliga kommentarer" någon tid innan mordet.
Vissa började tro att hon var sjuk(=döende).

Dock verkar det mest ha varit fyllesnack.

Eller visste hon att det låg allvar bakom dödshoten hon tidigare fått? Visste hon att gänget skulle lyckas till slut? Eller hade hon till och med betalat dem för att göra det?
Citera
2016-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
ok. kul.

tråden berättar för oss via PM om personer som inte kan skriva sägs det osv, den köper vi inte tänker jag därav mindre fokus på detta.

var transan snäll? såklart denne inte behövde tas av daga men jag undrar om madde kunde driva

kan låta otrevligt men så är inte tanken utan ställer endast frågan då du "är med" och har kännedom.

inte hennes fel men på något vis tänker jag att en 60-åring borde vetat bättre. vad tänker du?

vem är "transan"? Madeleine var en kvinna, som föddes som kvinna,fångad i en mans kropp... vilket hon senare åtgärdade med operationer.., alltså ingen transa.
Citera
2016-07-10, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Eller visste hon att det låg allvar bakom dödshoten hon tidigare fått? Visste hon att gänget skulle lyckas till slut? Eller hade hon till och med betalat dem för att göra det?

Nä. Det tror jag inte. Tror som sagt att det var lite-på-lyset snack.
Citera
2016-07-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
ok. kul.

Whak , har lagt ut ett pm, av någon som kände BO, kolla där. Det stämmer nog ganska bra på BO.
Citera
2016-07-10, 23:01
Medlem
Citat:
Fast varför läser/skriver du på Flashback då? Inte så att häktade misstänka mördare kommer komma in och berätta det. Eller polisen.
Då är det bara för dig att vänta på FUP:en.

Flashback är liksom rykten, spekulationer, halvsanningar och äkta sanningar, allt blandat i en salig röra. Det är upp till var och en att bedöma och avgöra vad man ska tro på.

Jamen så klart det är så, men jag tror och hoppas, att de flesta vill nog hålla sig så nära sanningen som möjligt..
Vissa spekulationer går för långt... och vissa källor låter inte trovärdiga alls.
Citera
2016-07-10, 23:02
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Nä. Det tror jag inte. Tror som sagt att det var lite-på-lyset snack.

Så....hon hade på senare tid fällt några så pass märkliga kommentarer, att vissa börjat fundera på om hon var sjuk (döende). Men nu när hon är död, så rycker folk på axlarn och kallar det fylle-snack?
Låter mycket märkligt i mina öron..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in