2016-07-10, 10:25
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Kan mycket möjligt vara så. Och är man alkoholist - periodvis eller på heltid, så har man ingen ork att ta tag i det "världsliga" - som bostad osv. Mycket vanligt förekommande.

Haha man behöver inte ens vara alkoholist för att skjuta på jobbiga beslut: Nästa vecka ska jag börja träna, Nästa vecka ska jag sluta röka, I morgon ska jag ta tag i den här tvätthögen, I morgon ska jag måla huset..😀
Citera
2016-07-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Haha man behöver inte ens vara alkoholist för att skjuta på jobbiga beslut: Nästa vecka ska jag börja träna, Nästa vecka ska jag sluta röka, I morgon ska jag ta tag i den här tvätthögen, I morgon ska jag måla huset..😀

Men DE sakerna är ju inte direkt "världsliga"
Citera
2016-07-10, 10:37
Medlem
Citat:
Kan mycket möjligt vara så. Och är man alkoholist - periodvis eller på heltid, så har man ingen ork att ta tag i det "världsliga" - som bostad osv. Mycket vanligt förekommande.

Kan misstänka att branden hon var med om i stugan också påverkade hennes mående så att säga.. omskakad, etc.. orken att ta tag i "världsliga" ting på en gång kanske inte var det hon prioriterad först... fyllan värmer bäst, var det någon som sjöng, och kanske hon valde att festa, och ha människor runt om sig, vilka de än må vara.. bättre än ensamhet och ångest efter branden.. vem vet??
Citera
2016-07-10, 10:41
Medlem
whaks avatar
Citat:
Kanske var hon "rädd" för att flytta till något eget? Inte rädd för sitt liv, men kanske rädd för att hennes missbruk skulle eskalera om hon bodde själv? Rädd för att allt skulle balla ur. Hon kanske dock kände någon typ av trygghet i att bo med någon annan, där det i allafall ställdes någon typ av krav på att hon måste sköta sig, även om det verkade ha funkat "si så där ". Det var därför hon inte orkade ta tag i det och det drog ut på tiden.

Det kan mycket väl ha varit så.
Citera
2016-07-10, 10:43
Medlem
Framgaffels avatar
Men är det inte märkligt att så många visste om mordet och ingen gick till polisen? Är det vanligt bland dom här människorna att det skryts på krogen, men ingen tror på dem? Att alla bara rycker på axlarna och -Jaja, säkert, och fortsätter dricka sin öl. De verkar ju ha pratat vitt och brett om det. Någon skrev tidigare i tråden att de hört det på krogen innan polisen var inkopplad.
Inte ens ett anonymt samtal? Ingen hint till någon vettig människa?
Eller är det så att folk inte vill bli inblandade, så de sticker huvudet i sanden och låtsas som om dom inte har hört nåt?

Edit: Eller kanske någon kontaktat polisen och inte ens dom trodde att det här gänget var kapabla till detta?
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-10 kl. 10:45.
Citera
2016-07-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Kan misstänka att branden hon var med om i stugan också påverkade hennes mående så att säga.. omskakad, etc.. orken att ta tag i "världsliga" ting på en gång kanske inte var det hon prioriterad först... fyllan värmer bäst, var det någon som sjöng, och kanske hon valde att festa, och ha människor runt om sig, vilka de än må vara.. bättre än ensamhet och ångest efter branden.. vem vet??

Ligger nog en hel del i det.
Citera
2016-07-10, 10:54
Medlem
Citat:
Men är det inte märkligt att så många visste om mordet och ingen gick till polisen? Är det vanligt bland dom här människorna att det skryts på krogen, men ingen tror på dem? Att alla bara rycker på axlarna och -Jaja, säkert, och fortsätter dricka sin öl. De verkar ju ha pratat vitt och brett om det. Någon skrev tidigare i tråden att de hört det på krogen innan polisen var inkopplad.
Inte ens ett anonymt samtal? Ingen hint till någon vettig människa?
Eller är det så att folk inte vill bli inblandade, så de sticker huvudet i sanden och låtsas som om dom inte har hört nåt?

Edit: Eller kanske någon kontaktat polisen och inte ens dom trodde att det här gänget var kapabla till detta?

Kan nog tyckas märkligt. Men du har i princip här både frågat och själv gett svaren
Läser man här i tråden så är det nog till stor del på det viset. De som känner till de här personerna är "förvånade" över vad de varit kapabla till.
Citera
2016-07-10, 11:03
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Kan nog tyckas märkligt. Men du har i princip här både frågat och själv gett svaren
Läser man här i tråden så är det nog till stor del på det viset. De som känner till de här personerna är "förvånade" över vad de varit kapabla till.

Det jag mer tänker på är att om det är så många som 11 som är inblandade så borde väl någon ha reagerat? En servitris, någon i krogkön, någons släkting eller granne? Alltså någon utanför kretsen, någon som inte känner dessa personer eller hur dom är..

Ursäkta mitt spam, men jag har ju väntat i tre dagar på att få vara med!
Citera
2016-07-10, 11:20
Medlem
Citat:
Det jag mer tänker på är att om det är så många som 11 som är inblandade så borde väl någon ha reagerat? En servitris, någon i krogkön, någons släkting eller granne? Alltså någon utanför kretsen, någon som inte känner dessa personer eller hur dom är..

Ingen fara med spam, för min del i alla fall
Vad jag förstått så var det väl ex-mannen som började nysta i det här, gjorde anmälan om försvinnande och delgav polisen sina misstankar.
Kan ju vara fler som informerat polisen - som inte framkommit här dock och det tillsammans med ex-mannens uppgifter, så tog det hela fart och man plockade in dessa från "gänget" en, efter en.
Ja, du MÅNGA är det - sicken jävla soppa.
Citera
2016-07-10, 11:22
Medlem
Citat:

Vet hur det känns att äntligen få göra inlägg!!

Ja, alla dessa som är inblandade måste ju ha goglat någonstans, pratat med någon på något sätt. Men kanske människor somhört något, inte tagit det på allvar? Ett gäng skitungar som härjat bara? Men märkligt är det, att så många VISSTE att hon skulle mördas... alltså överlagt mord, är väl rubriceringen på det?
Citera
2016-07-10, 11:24
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soilkiller
62-årig könskorrigerad kvinna umgås med ungdomar i övervägande 20 års åldern, troligen yngre än sina egna med andra ord, är inte det väldigt märkligt egentligen?
Kan alla gånger köpa att man bor inneboende och super och härjar, men varför göra det med folk såpass mycket yngre än sig själv?
Vad fick hon ut av det?
Kan motivet finnas att hitta i det?
Missbrukare* stannar i utvecklingen vid ungefär den ålder som missbruket tar överhanden. De blir sällan vuxna på riktigt utan beter sig som ungdomar hela livet. MD föredrog uppenbarligen att umgås med lågintelligenta i 25-35-årsåldern.

* Obs, jag påstår inte att hon är narkoman; detta gäller även för alkoholister.
Citera
2016-07-10, 11:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Missbrukare* stannar i utvecklingen vid ungefär den ålder som missbruket tar överhanden. De blir sällan vuxna på riktigt utan beter sig som ungdomar hela livet. MD föredrog uppenbarligen att umgås med lågintelligenta i 25-35-årsåldern.

* Obs, jag påstår inte att hon är narkoman; detta gäller även för alkoholister.
Så är det nästan alltid, vid en viss punkt stannar utvecklingen/ livet helt. Jag tror att jämnåriga tyckte att hon var jobbig, säkert "barnslig" också. Vem vet, hon kanske blev en sån där överdrivet bögig och flamsig person på fyllan

Någon anledning måste det finnas till att barnen inte umgicks med na (om det stämmer vill säga)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in