Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag har utbytt info med min källa.
Personligen har jag en ganska klar bild av vad som hänt. Även om detaljer naturligtvis saknas, det vet endast de inblandande.
Alla som hört av sig via PM är ganska överens om att det är MB som är den drivande parten.
Gänget har efter mordet delat ut pengar från Maddes kort, "tvingat" folk att ta emot så de ska bli inblandade. Dessutom verkar det ha funnits en medveten strategi att så många som möjligt skulle dras in, skuldfrågan blir svårare att avgöra då.
Så att gänget börjar skylla på varandra/andra ju längre det lider, ser jag som en självklarhet.
Absolut intressant informtion!
Men du tror inte att det kan vara så att pengarna liksom har bränt i fickan och på det eventuella samvetet, så att dom har delat ut pengar till höger och vänster för att det inte spelade dem någon roll vem som fick pengarna, bara dom blev av med dem?
Det är ju skilland på att strö pengar omkring sig eller att ge en bunt med sedlar till någon och informera vart dom kom ifrån. -Här, ta den här tusenlappen nu, det är Maddes pengar och hon kommer inte att sakna dem nu...(och detta med en baktanke om att dra fler med sig i fallet)
Och om det nu är "gänget" som delat ut pengar, vem har dom då "tvingat" att ta emot? Då bör vi alltså inom en snar framtid få se än fler inblandade?