2016-07-10, 21:35
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ha wannabe? 8=h 1=a

HA = 81 Japp.
Citera
2016-07-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Visst vet du vilka 81 är?
Alltså vilka hon supportrar?
Nej. Jag har försökt hitta information, men det finns inte mycket på nätet. Det verkar vara hangarounds eller en supporterklubb till HA. Jag bara undrar varför ett par i detta gäng verkar gilla dem så mycket. Det måste ju finnas någon koppling tycker man.
Citera
2016-07-10, 21:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej. Jag har försökt hitta information, men det finns inte mycket på nätet. Det verkar vara hangarounds eller en supporterklubb till HA. Jag bara undrar varför ett par i detta gäng verkar gilla dem så mycket. Det måste ju finnas någon koppling tycker man.
Någon av dom känner väl en RWC på avstånd och är starstruck? Kan knappt köra bil och ännu mindre MC men börjar en i kärleksgänget med något ska väl resten följa?
Vet faktiskt inte varför "seriösa" gäng skulle vilja förknippas med heffaklumparna, kanske behöver de en ganster
Citera
2016-07-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag har utbytt info med min källa.
Personligen har jag en ganska klar bild av vad som hänt. Även om detaljer naturligtvis saknas, det vet endast de inblandande.

Alla som hört av sig via PM är ganska överens om att det är MB som är den drivande parten.

Gänget har efter mordet delat ut pengar från Maddes kort, "tvingat" folk att ta emot så de ska bli inblandade. Dessutom verkar det ha funnits en medveten strategi att så många som möjligt skulle dras in, skuldfrågan blir svårare att avgöra då.
Så att gänget börjar skylla på varandra/andra ju längre det lider, ser jag som en självklarhet.

Detta var de intressantaste infon hittills. Det förändrar hela bilden av detta mord. Om det är på det här sättet så verkar mordet betydligt mer välplanerat än de flesta hade trott. Denne MB, om det nu är han som ligger bakom har alltså verkligen velat ha ihjäl Madde, pengarna verkar ha haft en underordnad betydelse, eftersom man ville sprida ut pengar till så många som möjligt. Han har också planerat att de skulle komma undan genom att skylla på varandra. Ju fler personer desto svårare skulle det bli att bura in dem.

Jag börjar undra om detta mord kan ha börjat planeras för ganska länge sedan. Kanske till och med innan folk började låna pengar av Madde. Jag har dock lite svårt att tro att det är MB som är hjärnan bakom detta. Han verkar ju inte ha varit den smartaste i gänget. Men jag läste i något inlägg att han skulle ha hotat Madde för länge sedan.
Citera
2016-07-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
ja så kan man ju se det med. klev av och klev av tänker jag. nåt uppehåll stundvis men konstant återfall. hade nog inte bara med försäkringspengar att göra. hon var en missbrukare vilket inte skall förknippas med brukare.

vi lämnar det där nu och tar itu med nästa undran. är du med på det?

Okej, intressant.. så klart jag är med!!!
Citera
2016-07-10, 21:56
Medlem
Citat:
Personligen har jag en ganska klar bild av vad som hänt. Även om detaljer naturligtvis saknas, det vet endast de inblandande.

Alla som hört av sig via PM är ganska överens om att det är MB som är den drivande parten.

Gänget har efter mordet delat ut pengar från Maddes kort, "tvingat" folk att ta emot så de ska bli inblandade. Dessutom verkar det ha funnits en medveten strategi att så många som möjligt skulle dras in, skuldfrågan blir svårare att avgöra då.
Så att gänget börjar skylla på varandra/andra ju längre det lider, ser jag som en självklarhet.

Det där låter som en dålig ursäkt från någon som var lite för girig och nu hamnat i trubbel. Hjärngänget har knappast den kapacitet som krävs för några såna knep.
Citera
2016-07-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Tvivlar på att det finns nån koppling till HA, däremot säkert en önskan att kopplas dit.

Det finns hur många wannabes som helst som har support 81-bilder på Facebook.

Du behöver nog inte vara så värst orolig för att HA-medlemmar kommer förstöra utredningen genom att hota vittnen osv
Citera
2016-07-10, 22:07
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:

Absolut intressant informtion!
Men du tror inte att det kan vara så att pengarna liksom har bränt i fickan och på det eventuella samvetet, så att dom har delat ut pengar till höger och vänster för att det inte spelade dem någon roll vem som fick pengarna, bara dom blev av med dem?
Det är ju skilland på att strö pengar omkring sig eller att ge en bunt med sedlar till någon och informera vart dom kom ifrån. -Här, ta den här tusenlappen nu, det är Maddes pengar och hon kommer inte att sakna dem nu...(och detta med en baktanke om att dra fler med sig i fallet)
Och om det nu är "gänget" som delat ut pengar, vem har dom då "tvingat" att ta emot? Då bör vi alltså inom en snar framtid få se än fler inblandade?
Citera
2016-07-10, 22:09
Medlem
Många spekulationer är det....
Hur kan man sammanfatta detta så enkelt som möjligt..
När FUP kommer, då förstår i nog än mindre hur de lyckats med både det ena och det andra.
Många som har så kallade "källor", trovärdigheten i dem kanske inte är så stark. Då det skvallras en hel del.
Källorna spekulerar nog i sin tur.
Någon som känner sig utmanad att sammanfatta utifrån fakta??
Citera
2016-07-10, 22:17
Medlem
Citat:

Låter märkligt, hur skulle det ha gått till menar du? Hur många är det som påstår det?

Har man tvingat av Madde pinkoden och sedan tagit ut pengar ur bankomater? Vad får man ut från bankomaterna nuförtiden, är det 15.000 per vecka?

Och hur skulle detta försvåra mordutredningen??
Citera
2016-07-10, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter märkligt, hur skulle det ha gått till menar du? Hur många är det som påstår det?

Har man tvingat av Madde pinkoden och sedan tagit ut pengar ur bankomater? Vad får man ut från bankomaterna nuförtiden, är det 15.000 per vecka?

Pinkoden kunde de flesta, då de handlat på hennes kort flera gånger. De tog hennes kort när de hade mördat henne.
Citera
2016-07-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Håller fullstädigt med, det har inte med själva mordet att göra.
Det som är relevant är hur välplanerat, och vilka som planerade och vilka som utförde dådet. Och vem som gav det slutgiltiga avgörande dödande slaget/knivhugget, sparken eller what ever som till slut dödade henne.
Allt det andra som häleri, underlåtande av brott etc, sitter det ju några häktade för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in