2016-07-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
vem är "transan"? Madeleine var en kvinna, som föddes som kvinna,fångad i en mans kropp... vilket hon senare åtgärdade med operationer.., alltså ingen transa.

Bra kompish!!
könkorrigering/könsbyte är inte samma sak som sexuell läggning.
Homosexualitet, transexuelll, hetrosexuell har med sexuell läggning att göra.
Så en hetro kvinna söker sig till män.
Citera
2016-07-10, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Så....hon hade på senare tid fällt några så pass märkliga kommentarer, att vissa börjat fundera på om hon var sjuk (döende). Men nu när hon är död, så rycker folk på axlarn och kallar det fylle-snack?
Låter mycket märkligt i mina öron..

Jo, förstår det.

Folk kallar det inte fyllesnack nu, men kanske när hon sa det så avfärdades det som det.
Citera
2016-07-10, 23:07
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jo, förstår det.

Folk kallar det inte fyllesnack nu, men kanske när hon sa det så avfärdades det som det.

Ahh ok
Citera
2016-07-10, 23:16
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
vem är "transan"? Madeleine var en kvinna, som föddes som kvinna,fångad i en mans kropp... vilket hon senare åtgärdade med operationer.., alltså ingen transa.

en transa alltså. resten av din propaganda bekommer mig inte och därav tar vi ingen debatt heller. finns män som "tror" dessa är kvinnor. vise versa. totalt fel enligt mig inte dig kan jag se på ditt citat. vart är världen på väg......

förhoppningsvis inte dit som madde begav sig och på vägen dit tappade allt, psyket hade varit lättare att laga eller missbruket istället för att modellera om könet.

bedrövligt.
Citera
2016-07-10, 23:19
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Whak , har lagt ut ett pm, av någon som kände BO, kolla där. Det stämmer nog ganska bra på BO.

såg men som du sett. bryr mig inte om PM.

dina åsikter väger högre.

ge mig högt. tack
Citera
2016-07-10, 23:55
Medlem
God kväll!

Nu har jag följt tråden under drygt en vecka och framför allt har jag läst allt annat som skrivits om fallet och även bedrivit lite egen research. Vad som fascinerar mig så stort med fallet är det stora antalet mindre begåvade individer som framträtt och som lever i något som skulle kunna vara en bisarr parrarell verklighet. Föräldrar, syskon och vänner tycks vara lika världsfrånvända som medlemmarna av det här gänget. Det är med skräckblandad förtjusning man upptäcker den här miljön som de misstänkta kommer från och det är nog inte så konstigt ändå att det slutar med mord ibland. Det här är tragiskt dock. En godhjärtat människa med alkoholproblem som ska sluta sitt liv i händerna på de här monstren. Jag hoppas de låses in på livstid men det ska man väl inte räkna med i det här landet.

Här är min nedkortade teori på vad som hänt och även ett par tankar kring detaljer som jag inte tror varit uppe tidigare. Vad tror ni? En av de mer intressanta sakerna med det här mordet är att vi kommer att få facit. Det är jag övertygad om. Det svåra blir att hålla isär och reda ut vem som gjort vad. Men totalt uppklarat kommer det att bli.

Sju personer är häktade för mord eller medhjälp till mord. Man vågar nog utgå från att det var de sju som var med och som tillsammans med BO åkte i en eller två bilar till Långshyttan.

Vem eller vilka av de inblandade kör och vilka bilar har de tillgång till? Kan de ha åkt i en skåpbil? Åtta personer är ändå ett ganska stort gäng att färdas fyra mil med diverse mat och dryck om det var en grillkväll som planerades.

MH är en udda figur i gänget. Kan hans roll ha varit chaufför?

Med tanke på att MB och AL var inneboende hos MJ och JH är det ganska troligt att MB och JH är centralfigurer i hela den bisarra planen. Det verkar ju också som att de två tagit emot mest av pengar och gåvor.

Var BH och POH kommer in är mystiskt men kan förklaras av att de involverats i planerandet tidigare och varit med och "jagat på" och ville vara med.

MJ lär ha varit borta och har antagligen en mycket liten roll i det hela.

Återstår DVW, som ju inte har riktigt samma bakgrund som övriga, umgås med dem dock och har antagligen som BH och POH varit med och pratat om planerna och pengarna de räknat med att få loss.

AL var med som MB:s flickvän.

Jag tror att AL, DVW, POH och möjligen BH inte var fullt på det klara med att det på allvar skulle ske ett mord. Det kan ha varit luddiga och fantasifulla planer med fokus mer på ett rån och/eller misshandel så att det skulle bli slut på BO:s tjat om skulder. JH och MB tror jag däremot hade pratat mer detaljerat. Någon har ju tagit med kniv.

MH är en gåta. Antingen kom han i bilen och hämtade upp gänget och BO eller så mötte han han upp vid grillplatsen. Jag tror han blev mer eller mindre ofrivilligt indragen.

Polisen bekräftar att mordet begicks på kvällen den 17 juni, alternativt natten mot den 18 juni i närheten av Rällingsbergs gruva i Hedemora kommun.
Hur kan man veta det så säkert så snart? Självklart har en eller flera av de misstänkta berättat men något mer bekräftar det antagligen eftersom polisen inte brukar uttala sig i så tidigt skede av en utredning.
Min gissning: De fotograferade med sina mobiler.

Efter mordet, kanske redan på natten, är min teori att de åkte hem till DM, kanske befann han sig hos sin flickvän EA, och där gjorde man sig av med BO:s tillhörigheter, kanske handväska, mobil och man tvättade även av sig.

Jag tror också det kan vara så att man lämnat bilen där man fraktat BO:s kropp hos DM som senare mot betalning gör sig av med den. Han hade ett mystiskt ärende till Säter strax efter som även visats här i tråden. Min gissning är att han har hjälpt till att städa efter gänget.

Sedan har man spenderat BO:s pengar, det man lyckats få ut på hennes kort som man ju har pinkod till, på företrädelsevis alkohol. Tämligen enkelt för polisen att spåra kontantuttag och kortbetalningar vilket förklarar hur man så tidigt misstänkte mord. De tillhör ju heller inte den smartare delen av befolkningen så telefonavlyssnar har säkert gett en del ledtrådar också.

http://www.expressen.se/nyheter/tva-har-erkant-i-langshyttanmordet/
Citera
2016-07-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoGra
God kväll!

Nu har jag följt tråden under drygt en vecka och framför allt har jag läst allt annat som skrivits om fallet och även bedrivit lite egen research. Vad som fascinerar mig så stort med fallet är det stora antalet mindre begåvade individer som framträtt och som lever i något som skulle kunna vara en bisarr parrarell verklighet. Föräldrar, syskon och vänner tycks vara lika världsfrånvända som medlemmarna av det här gänget. Det är med skräckblandad förtjusning man upptäcker den här miljön som de misstänkta kommer från och det är nog inte så konstigt ändå att det slutar med mord ibland. Det här är tragiskt dock. En godhjärtat människa med alkoholproblem som ska sluta sitt liv i händerna på de här monstren. Jag hoppas de låses in på livstid men det ska man väl inte räkna med i det här landet.

Här är min nedkortade teori på vad som hänt och även ett par tankar kring detaljer som jag inte tror varit uppe tidigare. Vad tror ni? En av de mer intressanta sakerna med det här mordet är att vi kommer att få facit. Det är jag övertygad om. Det svåra blir att hålla isär och reda ut vem som gjort vad. Men totalt uppklarat kommer det att bli.

Sju personer är häktade för mord eller medhjälp till mord. Man vågar nog utgå från att det var de sju som var med och som tillsammans med BO åkte i en eller två bilar till Långshyttan.

Vem eller vilka av de inblandade kör och vilka bilar har de tillgång till? Kan de ha åkt i en skåpbil? Åtta personer är ändå ett ganska stort gäng att färdas fyra mil med diverse mat och dryck om det var en grillkväll som planerades.

Med tanke på att MB och AL var inneboende hos MJ och JH är det ganska troligt att MB och JH är centralfigurer i hela den bisarra planen. Det verkar ju också som att de två tagit emot mest av pengar och gåvor.

Var BH och POH kommer in är mystiskt men kan förklaras av att de involverats i planerandet tidigare och varit med och "jagat på" och ville vara med.

Återstår DVW, som ju inte har riktigt samma bakgrund som övriga, umgås med dem dock och har antagligen som BH och POH varit med och pratat om planerna och pengarna de räknat med att få loss.

Jag tror att AL, DVW, POH och möjligen BH inte var fullt på det klara med att det på allvar skulle ske ett mord. Det kan ha varit luddiga och fantasifulla planer med fokus mer på ett rån och/eller misshandel så att det skulle bli slut på BO:s tjat om skulder. JH och MB tror jag däremot hade pratat mer detaljerat. Någon har ju tagit med kniv.

MH är en gåta. Antingen kom han i bilen och hämtade upp gänget och BO eller så mötte han han upp vid grillplatsen. Jag tror han blev mer eller mindre ofrivilligt indragen.

Polisen bekräftar att mordet begicks på kvällen den 17 juni, alternativt natten mot den 18 juni i närheten av Rällingsbergs gruva i Hedemora kommun.
Hur kan man veta det så säkert så snart? Självklart har en eller flera av de misstänkta berättat men något mer bekräftar det antagligen eftersom polisen inte brukar uttala sig i så tidigt skede av en utredning.

Efter mordet, kanske redan på natten, är min teori att de åkte hem till DM, kanske befann han sig hos sin flickvän EA, och där gjorde man sig av med BO:s tillhörigheter, kanske handväska, mobil och man tvättade även av sig.

Jag tror också det kan vara så att man lämnat bilen där man fraktat BO:s kropp hos DM som senare mot betalning gör sig av med den. Han hade ett mystiskt ärende till Säter strax efter som även visats här i tråden. Min gissning är att han har hjälpt till att städa efter gänget.

Sedan har man spenderat BO:s pengar, det man lyckats få ut på hennes kort som man ju har pinkod till, på företrädelsevis alkohol. Tämligen enkelt för polisen att spåra kontantuttag och kortbetalningar vilket förklarar hur man så tidigt misstänkte mord. De tillhör ju heller inte den smartare delen av befolkningen så telefonavlyssnar har säkert gett en del ledtrådar också.

Några håller på och gissar hur de fick plats i bilen. Jag tänker att eftersom BH bor väldigt nära, så behöver inte alla ha varit med på hela resan. Några kan ju hämta M i Borlänge och resten stannar kvar, eller befinner sig redan i närheten?
Citera
2016-07-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoGra
God kväll!

Låter rimligt, dock att det verkar planerat.
Citera
2016-07-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Låter rimligt, dock att det verkar planerat.

Ja men hur planerat? Och var alla sju med på planerna?

Jag tvivlar på det. Min teori har mer och mer landat i att två eller max tre planerade mord. Utifrån vad som kommit fram här på tråden, mycket kan vara lösa rykten och påhitt dock, och från vad man kunnat se om de olika personerna personlighet och aktiviteter, hur mycket de umgicks med varandra och med BO, så har mina huvudpersoner blivit JH och MB. Jag tror till och med att flera i gänget inte ens förstod att ett mord var planerat. Men att det var någon sorts plan är nog ställt utom tvivel.

JH var först misstänkt för medhjälp men är nu misstänkt för mord. Han har nog en central roll trots allt.
Citera
2016-07-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Några håller på och gissar hur de fick plats i bilen. Jag tänker att eftersom BH bor väldigt nära, så behöver inte alla ha varit med på hela resan. Några kan ju hämta M i Borlänge och resten stannar kvar, eller befinner sig redan i närheten?

Mycket möjligt. Har tänkt samma sak. Därför blir det intressant att få veta vilka som kör. Man behöver ju inte körkort för det är väl ganska troligt att de här individerna inte fäster sig vid såna petitesser. Jag har funderat på MH och varför han dragits in. Han är egentligen vän med BH:s pappa men har på senare tid umgåtts med BH. Däremot har jag inte sett något som styrker att han känner övriga särskilt väl. Så min slutsats har blivit att en chaufför behövdes. Och jag har funderat på bilar. Om någon har tillgång till en skåpbil. Kanske till och med MH? Har inte hittat någon men den kan ju också tillhöra någons närstående.
Citera
2016-07-11, 00:57
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov

säkert har du med kollat vänner på särskolans vägg och likaså vänskapslistan och ser nivån tillika som alla vi andra kan se detsamma om dig när du skriver "snutten"

ingen fara men såklart "gänget" svarar då tråden är och har blivit ett stående skämt om diverse
personer i "gänget" med familjer och som det inte skulle räcka dras allt ett varv till. faktiskt förstår jag alla som svarar ilsket i och med att dessa har blivit uthängda som dom både allan och allan.

ta inte detta på så stort allvar. mera en tillrättavisning från särskolan. och som sagt var jag förstår till viss grad personerna som absolut inte behöver vara "släppta" utan bara tröttat på att i det fria på bli
mer förlöjligade än vad dessa säkert är sen år tillbaka i både det "skriftliga och muntliga" samhället.

PS: snyggt nicknamn ihop med avataren.

Du klagar på stavningen, men har inte ens vett att använda stor bokstav där det ska vara...

OT:
Har någon bekräftat styckning eller är det trådsanning?
Citera
2016-07-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Du klagar på stavningen, men har inte ens vett att använda stor bokstav där det ska vara...

OT:
Har någon bekräftat styckning eller är det trådsanning?

En trådsanning. Det finns ingenting som talar för styckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in