2016-07-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
hon kanske var ute med sina "kompisar" å bjöd på dricka istället för att betala räkningar den 31 varje månad.. Finns många som är slarviga med ekonomin trots att dom har pengar på kontot. Nej tände på gjorde hon inte. Sängrökning har jag hört men det är ju nästan samma sak

Kan ju meddela att hon haft en hel del företag...
Citera
2016-07-09, 21:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Kan ju meddela att hon haft en hel del företag...
Enskilda firmor.
Citera
2016-07-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Alltså denna Madde är en total gåta. Hon är nog den märkligaste och mest motsägelsefulla person jag har hört talas om. Hon skall ju ha varit förmögen men varför hade hon inte råd med en bostad. Vad menar du med eldade upp? Var det hon själv som tände på?

Vem vet? Hon kanske var smartare än gemene svensk, och har ett norskt försäkringsbolag istället för en svensk.. värt att kolla upp...
Citera
2016-07-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Jag blir så fascinerad av alla dessa pm från användare som "inte kan posta än", borde det inte ha varit en massinvasion med nyreggade användare vid det här laget? Det är väl bara tre dagar innan man får posta? Jag har iaf inte sett en enda nyreggad medlem i tråden som är sex dagar gammal.

Sry whak om du tar åt dig eftersom du postade det senaste, dig ser jag som en av de med mest tyngd i sina inlägg och det ter sig förståeligt att någon skulle skicka dig pm eftersom du varit aktiv och seriös genom hela tråden.

Jag är ny och har väntat i tre dagar innan de va okej att skriva, men under den tiden har ni andra stött och blött allt. Så jag har just nu inget nytt att tillföra...
Citera
2016-07-09, 22:09
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nu min vän har jag fått svar på frågan.
Madde betalade halva hyran och betalade lite matkostnader.
Ofta köpte Madde egen mat.

ändå flyttade madde från källan till situation värre ekonomiskt utan närmare förklaring efter sju månader i paradiset jämfört med vart denne senare hamnade nämligen i särskolan med krav om att vara en vidöppen plånbok till skillnad mot hos din källa där fifty-fifty gällde. det enda din källan störde sig på var ju lite spillda drinkar än här och än där så sjukt underligt att flytta ännu värre att inte återvända när elva särelever pumpade på allt fan det bara gick på maddes ekonomi i gengäld att hon fick bo inneboende hos nästa.

nja.

känns nog lite krystat allt detta.

godtrogna madde, pålitliga källa

nåt sådant.
Citera
2016-07-09, 22:13
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
ändå flyttade madde från källan till situation värre ekonomiskt utan närmare förklaring efter sju månader i paradiset jämfört med vart denne senare hamnade nämligen i särskolan med krav om att vara en vidöppen plånbok till skillnad mot hos din källa där fifty-fifty gällde. det enda din källan störde sig på var ju lite spillda drinkar än här och än där så sjukt underligt att flytta ännu värre att inte återvända när elva särelever pumpade på allt fan det bara gick på maddes ekonomi i gengäld att hon fick bo inneboende hos nästa.

nja.

nåt sådant.

Det var min källa som ville att Madde skulle flytta, hur kul skulle du själv tycka om du går och skaffar sambo. Samtidigt har du en person hemma hos dig som kan supa flera veckor i sträck?
Citera
2016-07-09, 22:13
Avslutad
Någon PM:ade:

Citat:
Ny info; Militär sökte även tillsammans med polis efter 2 fordon (i skogen alltså) samtidigt som man sökte efter kroppen
Citera
2016-07-09, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
hon kanske var ute med sina "kompisar" å bjöd på dricka istället för att betala räkningar den 31 varje månad.. Finns många som är slarviga med ekonomin trots att dom har pengar på kontot. Nej tände på gjorde hon inte. Sängrökning har jag hört men det är ju nästan samma sak

Men ska/får man verkligen få ut försäkringspengar då, det handlar ju om rent slarv och oförsiktighet från personens egen sida.
Ungefär som att vara oförsiktig med sin kod till kontokort och sedan vilja ha ersättning när pengar blir stulna.
Citera
2016-07-09, 22:16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Någon PM:ade:
Fast det där kan ju avse ett eftersök, innan man visste att hon var död? Bilar brukar man inte leta efter per fots, och inte med militära kängor på...
Citera
2016-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov

nja.

nåt sådant.

Då jag läst de flesta trådar här, så verkar det som att Madde, uppskattat, det sista halvåret på något sätt hamnat i en situation där det gått utför på något sätt. Kanske att hon fick så mycket pengar från försäkringsbolaget steg henne lite, och hon gjorde "dumma" investeringar och ville hjälpa dessa lägre i samhället, med mopeder, körkort (rykten).. människor kan ju gå lite över styr när man får mycket pengar att röra sig med. Madde hade inga stora krav för sin egen del kan ju jag misstänka då...
Citera
2016-07-09, 22:24
Avslutad
En sak som jag finner väldigt märklig är varför Madde inte genast gick till bostadsbolaget och fick en lägenhet. Hon hade fått en typ först av alla.
Sen om hon ville ha trustorgänget där alt. supa i flera veckor kunde hon ju gjort det utan att någon lade sig i.
Tycker det är jättekonstigt att hon verkade föredra att bo hos någon ur gänget eller andra när hon faktiskt inte behövde. Hon hade både pengar till hyran och löfte om lägenhet snabbt.
Citera
2016-07-09, 22:24
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Då jag läst de flesta trådar här, så verkar det som att Madde, uppskattat, det sista halvåret på något sätt hamnat i en situation där det gått utför på något sätt. Kanske att hon fick så mycket pengar från försäkringsbolaget steg henne lite, och hon gjorde "dumma" investeringar och ville hjälpa dessa lägre i samhället, med mopeder, körkort (rykten).. människor kan ju gå lite över styr när man får mycket pengar att röra sig med. Madde hade inga stora krav för sin egen del kan ju jag misstänka då...
Det pratas om belopp i storleksordningen 200 000:-, och det brukar inte få folk att tappa fotfästet. Däremot om hon också fått ett arv på någon miljon, då förstår jag. Hon var trots allt 61 år och levde inte helt hälsosamt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in