2016-07-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför var hon inneboende om hon var så rik och varför var hon inte med i gänget trots att de bodde tillsammans?

Hon var inte rik, hon hade fått försäkringspengar för att hennes stuga brann ner. Hon hade säkert tänkt att använda pengarna till att köpa tex. möbler när hon fann ett eget boende så småningom... hon ville väl inte slösa pengarna på det, så hon lånade ut dom till sina igelsugande "vänner" istället med hoppet om att få tillbaka dom... kanske med ränta... dom kan ju lovat henne vad som helst känns det som.
Senast redigerad av kompish 2016-07-09 kl. 21:25. Anledning: felstavning
Citera
2016-07-09, 21:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Jag har hört sängrökning. Känns mest logiskt..
Absolut. Det eller torrkokning...
Citera
2016-07-09, 21:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
D*niel W*hlgren, varför känns han på något sätt lite mindre WT än de övriga? han passar inte riktigt in i detta gäng, och han verkar ju (vad vi hittills vet), den enda som velat dra sig ur...

Hur länge har han känt de övriga? brukar han umgås med dom? vad kan de övriga gjort för att få honom att stanna kvar när han försökte dra sig ur mordtillfället?

Samtidigt har han tatueringar som kryper upp mot ansiktet och har han inte t.o.m. redan ett litet kors nära ögat? Det är ett varningstecken. Enligt min personliga erfarenhet har samtliga jag har träffat med tatueringar i ansiktet haft en historia med psykisk sjukdom, missbruk och eventuellt även våldsamt beteende. Ovanpå det skedde kort efter varandra två uppmärksammade vansinnesdåd i Sverige, i ena fallet en kvinna som skar av huvudet på sin manliga vän, i det andra fallet en man som mördade sin sambo, mutilerade hennes kropp och åt bitar av henne. Självfallet hade båda tatueringar i ansiktet. Givetvis gick de även ut med att de var ett par på psyket.

Det innebär inte att det gäller för kanske alla, men jag är rätt säker på att om man studerade det, så skulle man finna en statistisk korrelation mellan att ha tatueringar i ansiktet och tendensen att vara våldsam, samt inte minst lida av psykiska problem och ha missbruksproblematik.

Men det jag har reagerat på är många i det här fallet ser märkliga ut redan i grundutseendet. Det handlar definitivt inte enbart om taskig smak och övervikt. Inte alla som är gripna, men flera av dem. Jag håller med om att DW ser ändå ut som en normal kille i själva grundutseendet.

Jag skiter i hela WT-grejen, då jag tycker att båda ovanstående aspekterna är viktigare än detta högst flytande och odefinierade begrepp.
Senast redigerad av Europe 2016-07-09 kl. 21:32.
Citera
Avslutad
Citat:
Hon var inte rik, hon hade fått försäkringspengar för att hennes stuga brann ner. Hon hade säkert tänkt att använda pengarna till att köpa tex. möbler när hon fann ett eget boende så småningom... hon ville väl inte slösa pengarna på det, så hon lånade ut dom till sina igelsugande "vänner" istället med hoppet om att få tillbaka dom... kanske med ränta... dom kan ju lovat henne vad som helst känns det som.

Det var Exmannens stuga.. inte maddes
Citera
Medlem
http://www.dt.se/dalarna/borlange/fritidshus-overtant-risk-for-spridning

antar att detta är hennes?

"Det är oklart vad som startade branden och polisen har inledningsvis valt att rubricera branden som allmänfarlig vårdslöshet."
Citera
2016-07-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Madde flyttade runt bland olika campingar med sin husvagn men fick oftast inte bo kvar nån längre period för att det var "stök" kring henne. Sen köpte ex mannen en stuga i Valsan som hon fick bo i men det tog inte långa stunden innan hon elda ner den. Även där så jubla grannarna när hon försvann för att dom var trött på ungdomsgården. Har även hört att hon ärvt miljonbelopp å det kanske börja bli magert i kassan nu så då börja hon kräva tillbaka pengar

Alltså denna Madde är en total gåta. Hon är nog den märkligaste och mest motsägelsefulla person jag har hört talas om. Hon skall ju ha varit förmögen men varför hade hon inte råd med en bostad. Vad menar du med eldade upp? Var det hon själv som tände på?
Citera
2016-07-09, 21:30
Medlem
renkaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
De heter Jensen nu den familjen.Thomas var aktiv på facebook i april detta år!
T.Broling/Jensen har vänner ...

Inte bara vänner... Ska tydligen skaffat fler barn och ny hund med
Citera
2016-07-09, 21:37
Moderator
Citat:
http://www.dt.se/dalarna/borlange/fritidshus-overtant-risk-for-spridning

antar att detta är hennes?

"Det är oklart vad som startade branden och polisen har inledningsvis valt att rubricera branden som allmänfarlig vårdslöshet."
Undrar om branden var anlagd för att få ut pengar, anlagd med hjälp av några ur hjärngänget? Eller så var det ett mordförsök som hon kände till, alternativt inget av det.
Citera
2016-07-09, 21:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Undrar om branden var anlagd för att få ut pengar, anlagd med hjälp av några ur hjärngänget? Eller så var det ett mordförsök som hon kände till, alternativt inget av det.
Nu har du nog med alla möjligheter
Citera
2016-07-09, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Alltså denna Madde är en total gåta. Hon är nog den märkligaste och mest motsägelsefulla person jag har hört talas om. Hon skall ju ha varit förmögen men varför hade hon inte råd med en bostad. Vad menar du med eldade upp? Var det hon själv som tände på?

hon kanske var ute med sina "kompisar" å bjöd på dricka istället för att betala räkningar den 31 varje månad.. Finns många som är slarviga med ekonomin trots att dom har pengar på kontot. Nej tände på gjorde hon inte. Sängrökning har jag hört men det är ju nästan samma sak
Citera
2016-07-09, 21:45
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu har du nog med alla möjligheter
Haha, ja

Tänkte mest att branden skulle kunna ha något att göra med mordet. Det är bara 8-9 månader sedan...
Citera
2016-07-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, ja

Tänkte mest att branden skulle kunna ha något att göra med mordet. Det är bara 8-9 månader sedan...

http://www.expressen.se/nyheter/exmaken-om-mordade-madeleines-hemlighet/

Här talar exmaken om tydligt och klart, att det var en gasolkamin som exploderade!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in