Citat:
Ursprungligen postat av
kompish
D*niel W*hlgren, varför känns han på något sätt lite mindre WT än de övriga? han passar inte riktigt in i detta gäng, och han verkar ju (vad vi hittills vet), den enda som velat dra sig ur...
Hur länge har han känt de övriga? brukar han umgås med dom? vad kan de övriga gjort för att få honom att stanna kvar när han försökte dra sig ur mordtillfället?
Samtidigt har han tatueringar som kryper upp mot ansiktet och har han inte t.o.m. redan ett litet kors nära ögat? Det är ett varningstecken. Enligt min
personliga erfarenhet har
samtliga jag har träffat med tatueringar i ansiktet haft en historia med psykisk sjukdom, missbruk och eventuellt även våldsamt beteende. Ovanpå det skedde kort efter varandra två uppmärksammade vansinnesdåd i Sverige, i ena fallet en kvinna som skar av huvudet på sin manliga vän, i det andra fallet en man som mördade sin sambo, mutilerade hennes kropp och åt bitar av henne. Självfallet hade båda tatueringar i ansiktet. Givetvis gick de även ut med att de var ett par på psyket.
Det innebär inte att det gäller för kanske alla, men jag är rätt säker på att om man studerade det, så skulle man finna en statistisk korrelation mellan att ha tatueringar i ansiktet och tendensen att vara våldsam, samt inte minst lida av psykiska problem och ha missbruksproblematik.
Men det jag har reagerat på är många i det här fallet ser märkliga ut redan i grundutseendet. Det handlar definitivt inte enbart om taskig smak och övervikt. Inte alla som är gripna, men flera av dem. Jag håller med om att DW ser ändå ut som en normal kille i själva grundutseendet.
Jag skiter i hela WT-grejen, då jag tycker att båda ovanstående aspekterna är viktigare än detta högst flytande och odefinierade begrepp.