Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Ja hur Madde hamnat i trakten är jag också intresserad av men möjligen kan man göra några gissningar baserat på artikeln om hennes livsresa som var i DT (även om den är uppenbart friserad i detaljerna).
Där nämndes bl. a. internatskola som 15-åring och senare behandlingshem. Något av dessa två som skapade den första kopplingen till Dalarna kanske? Eller helt enkelt att hon flyttade upp för att hon träffade någon kärlek och sen blev kvar.
Jag tror inte heller det behöver vara särskilt underligt att hon umgåtts i ett gäng betydligt yngre människor; kanske träffade hon en av dom i något sammanhang och sen snubblade det vidare så? Imho är Dalarna betydligt mindre åldersfixerat än t. ex. Stockholm.
Internatskolan är Viggbyholmsskolan, finfin privatskola numera nedlagd. Jag har tidigare i tråden tagit upp att min gissning är att BOs missbruk fick sig en dust på behandlingshemmet Hassela. Jag har också påpekat att det inte är alldeles ovanligt att killarna blir kvar där uppe efter sin behandling. Många stannar på Hassela några år och arbetar där, en del träffar stora kärleken och andra sätter sig på skolbänken. De har oftast inte något bra liv att komma tillbaks till på den plats som tidigare var "hemma".