2016-07-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kanske BO själv? Om alla i gruppen är jagsvaga, vad återstår då? Jag tror det handlar om dråp, eller kanske vållande.

Mycket möjligt att alla är "jagsvaga" som du skriver,men de dricker och drogar också,där försvinner nog det sista lilla unset av vett.
Citera
2016-07-07, 02:12
Medlem
D*n M*lmberg ser rätt hardcore ut.

Ingen jag skulle bråka med lättvindigt.

Med BMI på 45 så kan jag ta de flesta... men den här gubben. Näj.
Hur kommer det sig att han har så många domar på sig?

Polisen har ju inte ändlösa resurser, men de lyckas stoppa honom 3 gånger?
Citera
2016-07-07, 02:17
Medlem
TbbWs avatar
Men denne MH? Han blev gripen 1/7 23.30 och anhållen för mord redan 2/7 kl 01.02
Snabba puckar där!
Enligt Merinfo.se äger han 1 fastighet. Är det där han är folkbokförd? Varför i hela världen bor han med
ett gäng som skulle kunna vara hans barn? Om han har bil och hus? Finns det ingen i tråden som kan berätta något om honom annat än att han jobbat som kock och han ser efter gänget??
Citera
2016-07-07, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
D*n M*lmberg ser rätt hardcore ut.

Ingen jag skulle bråka med lättvindigt.

Med BMI på 45 så kan jag ta de flesta... men den här gubben. Näj.
Hur kommer det sig att han har så många domar på sig?

Polisen har ju inte ändlösa resurser, men de lyckas stoppa honom 3 gånger?

Han har olovlig körning och rattfylla x3.
Citera
2016-07-07, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Han har olovlig körning och rattfylla x3.

Antagligen allt de kunnat få.

Tre rattfyllor. De har antagligen haft en bil och väntat på honom varje gång. Det är inte som om han råkat hamna full som en skunk i poliskontroll tre gånger de senaste 5 åren.
Citera
2016-07-07, 02:36
Medlem
Shamdons avatar
Apropås MDPV och badsalt så verkar detta vara de två händelser som direkt knyts till Långshyttan i media.

Greps med flera sorters knark
6 maj 2015
En 55-årig kvinna i Hedemora kommun har dömts till 100 dagsböter för två fall av ringa narkotikabrott. Dels för innehav av mindre mängder hasch, marijuana, amfetamin samt den amfetaminliknande drogen MDPV, som hon hade då hon greps i Långshyttan den 22 januari. Det urinprov som kvinnan fick lämna hos polisen, visade även att hon använt amfetamin.
Dala-Demokraten: http://archive.is/Wexx4

Två personer misstänks för narkotikasmuggling
14 november 2013
Drogen har beställts från Kina och har adresserats till adresser i Norberg och Långshyttan. Kvinnan misstänks för att ha hjälpt mannen vid ett flertal tillfällen.
– Vi har arbetat tillsammans med Tullen och Polismyndigheten i Dalarna i ärendet och det har gjorts flera beslag av drogen. Totalt rör det sig om 427 gram MDPV, vilket är cirka 8 000 missbrukardoser, säger utredaren Lars-Göran Backström vid utredningssektionen i Fagersta vid Polismyndigheten i Västmanlands län.
Polisen:http://archive.is/8J78x samt SVT: http://archive.is/SSqLd
Senast redigerad av Shamdon 2016-07-07 kl. 02:55.
Citera
2016-07-07, 02:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flohabba
Tror ni man kan vänta sig en P3 Dokumentär om det här fallet i framtiden..?

Man har redan börjat skriva en bok på Långshyttanmördarna. Sedan blir det P3 och dokumentär på TV.
Citera
2016-07-07, 03:16
Bannlyst
Citat:
Vill också upplysa den kommande mobben om följande:
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/

När ni hotar mig igen imorgon så kommer jag inte orka hantera det.
Jag vet att ni älskar era barn och kusiner och resten av patrasket, imorgon är min vilodag.
Se mig som en TS som bara vill sova (inte i ett gruvhål).

,.l..
Så kärringen sysslade med tjack alltså!
Blev hon rånad på både knark och pengar eller?
Citera
2016-07-07, 03:22
Bannlyst
Citat:
Vill också upplysa den kommande mobben om följande:
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/

När ni hotar mig igen imorgon så kommer jag inte orka hantera det.
Jag vet att ni älskar era barn och kusiner och resten av patrasket, imorgon är min vilodag.
Se mig som en TS som bara vill sova (inte i ett gruvhål).

,.l..
Vad är det för hot du får?
Citera
2016-07-07, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja hur Madde hamnat i trakten är jag också intresserad av men möjligen kan man göra några gissningar baserat på artikeln om hennes livsresa som var i DT (även om den är uppenbart friserad i detaljerna).
Där nämndes bl. a. internatskola som 15-åring och senare behandlingshem. Något av dessa två som skapade den första kopplingen till Dalarna kanske? Eller helt enkelt att hon flyttade upp för att hon träffade någon kärlek och sen blev kvar.
Jag tror inte heller det behöver vara särskilt underligt att hon umgåtts i ett gäng betydligt yngre människor; kanske träffade hon en av dom i något sammanhang och sen snubblade det vidare så? Imho är Dalarna betydligt mindre åldersfixerat än t. ex. Stockholm.

Internatskolan är Viggbyholmsskolan, finfin privatskola numera nedlagd. Jag har tidigare i tråden tagit upp att min gissning är att BOs missbruk fick sig en dust på behandlingshemmet Hassela. Jag har också påpekat att det inte är alldeles ovanligt att killarna blir kvar där uppe efter sin behandling. Många stannar på Hassela några år och arbetar där, en del träffar stora kärleken och andra sätter sig på skolbänken. De har oftast inte något bra liv att komma tillbaks till på den plats som tidigare var "hemma".
Citera
2016-07-07, 03:32
Medlem
Crustaceas avatar
Vad tycks om denna teori?

Madde har sex med någon av de misstänkta när denne är hög/full

Denne person får megaångest (då denne person skäms för att ha haft sex med en transa )och hotar Madde med de andra i gänget

Madde blir utpressad att betala notor/droger etc

Tillslut tröttnar Madde å berättar att hon haft sex med hen, denne flippar då och tillsammans genomför de detta hemska dåd...
Citera
2016-07-07, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Har hyfsad koll på händelseförloppet
men hur hittade polisen Madeleine's kropp?

Vad jag har förstått så pejlade de hennes mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in