2016-07-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Fan vad jag har saknat er och tråden under tiden jag var nere på power meet.
Försökte läsa i tråden så fort tillfälle gavs.

Jag har också fått uppfattningen att dom till största del "sysslade" med alkohol.
Droger kunde väl förekomma någon enstaka gång typ.

Jag har även fått höra att Madde och JH hade haft sex en gång på fyllan.
MJ fick reda på det, men "var okey" med det om det "bara hände en gång".

Fint av MJ att vara så förlåtande!
Citera
2016-07-09, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är det någon som vet varför Madeleine var en så svag människa som lånade ut mycket pengar till gänget? Är man svag blir man utnyttjad och om man inte redan från början visat vart skåpet ska stå utan ständigt lånar ut mer pengar så är det inte lätt att göra något åt det senare. Madeleines väninna berättar

"Jag har flera gånger sett Madeleine lämna över 6 000 kronor till olika personer. Jag sa åt dem: "Nu får ni ger er", berättar Anette."

"En av dem är väl skyldig runt 100 000 kronor. Totalt sett är det väl någonstans mellan 150 000 och 200 000 kronor, säger Anette."

Vad rörde sig i hennes huvud egentligen? Hur kunde det bli så här? Och hur resonerar rövskallarna som blåste henne på pengar? Att klippa sig och skaffa ett jobb var ett tips man gav förr.

http://www.expressen.se/nyheter/vannen-de-var-pa-henne-som-gamar/

Mycket kanske hade att göra med tankar, känslor och funderingar kring sina egna barn, att hon inte hade så bra kontakt med dem och försökte kompensera detta genom att vara snäll mot gänget.
Citera
2016-07-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Vad har vikten med detta att göra! 😡
Människor föds olika... långa, korta, blonda, mörka, smala eller tjockare.

Jag vet familjer där olika familjemedlemmar är allt från smal till tjock, och äter samma måltider samt rör sig...

Alla människor är inte smala...

Och vikten har inget med hur någon är att göra.

Det var INTE - hur man ser ut som var mitt svar - på ett inlägg av kompish - det är oviktigt.
Utan hur man tar hand om sina barn/tonåringar. Att de INTE hamnar i "fel" umgänge.
Är du läskunnig?
Och ska du kommentera inlägg - rikta detta då till RÄTT signatur/användare här.
Det där med - vikten - det uttalandet får signaturen kompish stå för.
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-07-09 kl. 12:42.
Citera
2016-07-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Livsförsäkring till personer utan känd relation, är du imbecill?
Just det , motivet visade sig vara av ekonomisk art av ett tattarliknande anhang/relation. Hokkanen hette en del = gammalt känt Tattarnamn från finnskogarna i Dalarna liksom Steinholtz !
Citera
2016-07-09, 12:09
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Fint av MJ att vara så förlåtande!

Nu när vi sitter med "facit" i hand så kan man ju räkna ut med arslet varför MJ inte kastade ut Madde utan accepterade henne som inneboende trots denna sexuella händelse.
Citera
2016-07-09, 14:05
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Är det någon som vet varför Madeleine var en så svag människa som lånade ut mycket pengar till gänget?
Need to be needed, like to be liked, love to be loved.

En ren spekulation, men just precis det uppnår hon genom att vara snäll och låna ut pengar.
Citera
2016-07-09, 14:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2016-07-09, 14:14
Medlem
Novamis avatar
[quote=Alisandali|57806446]
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Inte fan vet jag det , men gissar på MB för han har störst händer , för fick en indies om att Madde blev strypt först .
Och lite sjuk är att när jag gick ner på il Cassillo så fick jag höra att hon var mördad INNAN dom hittade kroppen .
Sen Drog jag på Big lake run på lördagen som dom hittade Madde .

Mitt fetade. Hur fick du detta berättad för dig? Hur skulle det gått till? Vem hade gjort vad osv?
Citera
2016-07-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Du har aldrig haft kompisar i tonåren som tagit första fyllan? Nästan blivit av med oskulden? När jag var ung så bjöd vi ett par tjejer på alkoholfritt vin, dom blev apfulla och sedan gick dom omkring och var så kaxiga över att dom "alltid festade" och blev så fulla varje helg, bara ett exempel hur folk fungerar. Killar som nästan fått till det med en tjej har plötsligt legat med 185 tjejer som den värsta häradsbetäckaren, ytterligare ett exempel på unga hjärnor som vill vara mer än dom är. Hjärngänget har nog varit mer snack än verkstad, jag köper fullt ut att det varit tomt skryt annars sitter man inte och skriver sånt på ett sånt sätt. Att hjärngänget är "unga i sinnet" kan vi vara överens om, väldigt unga, se bara på BH som fått för sig hon är en supersexig foldergirl som minsann kan twerka och vara porrig.

Deras facebookskryt sorterar jag under rubriken 'det låter stort när katten skiter'.

Vad är det du försöker säga?
Citera
2016-07-09, 14:20
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F-ritzl
Vet inte om denna varit uppe tidigare, men var BH lite för snabb på facebook?
https://minfil.org/W5L6nab2bb/image.jpeg

Please, ni som kommer in på deras FB. Kan ni inte printscreena senaste dagarnas (eller morddagen) kommentarer, statusar mm från berörda samt "kompisars" FB?
Skrivits så mycket i tråden om olika FB konton som så många av oss inte kan se. Gärna BH´s vidriga såkallade "Mamma" också?

Mega tack!
Citera
2016-07-09, 14:27
Medlem
Handsekreterarens avatar
Det här mordet torde vara unikt, med tanke på antalet inblandande.

Bilderna på de misstänkta skulle kunna vara hämtad ur ett register med FAS-barn, och de inblandade framstår mer eller mindre en definition på white trash.

Det är "Livet Hårda Skola", vargbilder, uselt språk, personer som skaffat barn till höger och vänster utan att ha förmåga att ta hand om dem, arbetsskygghet, småkriminalitet och missbruk.
Man hyser nazisympatier, samtidigt som just denna typ av människor skulle vara bland de första som rensades ut av riktiga nazister, de gillande inte riktigt "asociala element", kriminella eller homosexuella/bisexuella. Utan att se det komiska har man samtidigt pride-profilbilder

Det är MC-klubbs wanna-be, jag tror knappast att HA uppskattar dessas "support".
Det är pedofili och tidelag, och skulle inavel visa sig finnas i kretsarna kring de inblandade skulle det inte förvåna.

Nu lär vi få vänta på FUP, med tanke på antalet inblandade så lär det ta ett tag för polisen att reda ut detta, men det kommer bli en roman som lär att få James Dickeys roman Flodfärd (boken den "Den sista färden" baseras på) att framstå som lite ... futtig.
Senast redigerad av Handsekreteraren 2016-07-09 kl. 14:30.
Citera
2016-07-09, 15:08
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Är det någon som vet varför Madeleine var en så svag människa som lånade ut mycket pengar till gänget? Är man svag blir man utnyttjad och om man inte redan från början visat vart skåpet ska stå utan ständigt lånar ut mer pengar så är det inte lätt att göra något åt det senare. Madeleines väninna berättar

"Jag har flera gånger sett Madeleine lämna över 6 000 kronor till olika personer. Jag sa åt dem: "Nu får ni ger er", berättar Anette."

"En av dem är väl skyldig runt 100 000 kronor. Totalt sett är det väl någonstans mellan 150 000 och 200 000 kronor, säger Anette."

Vad rörde sig i hennes huvud egentligen? Hur kunde det bli så här? Och hur resonerar rövskallarna som blåste henne på pengar? Att klippa sig och skaffa ett jobb var ett tips man gav förr.
Vi får en del av en möjlig beskrivning av en förklaring av henne själv på hennes egen webbsida där hon skrivit ner en del levnadsregler.

Hon kallar dem för "Mina 12 Själviska steg", alltså en koppling till det tolvstegsprogram som är så vanligt i sluta-med-något-beroende exempelvis AA.

Du ser att hon för sig själv skriver exempelvis "så de inte kunde lura mig och dra fördel av min goda läggning". Det här var ju länge sen hon skrev och vi får väl förmoda att hennes "goda läggning" helt enkelt är att hon får bekräftelse och mår bra av att få hjälpa andra och detta under stor del av hennes liv har utnyttjats av hennes omgivning och så även gjordes nu.

Mina 12 Själviska steg.

1. Jag bestämde mig för att jag skulle klara av spriten, om folk bara kunde sluta upp med att lägga sig i mitt liv.

2. Jag trodde fullt och fast, att det inte fanns någon större kraft än jag själv, och att den som sa något annat var en idiot.

3. Jag beslöt att avlägsna min vilja och mitt liv från Gud, som i alla fall inte förstod mig.

4. Jag företog en genomgripande och oförskräckt moralisk inventering av alla jag kände, så de inte kunde lura mig och dra fördel av min goda läggning.

5. Jag ställde dem mot väggen och försökte förmå dem att för Guds skull medge den exakta innebörden av sina fel och brister.

6. Jag förklarade mig villig att hjälpa dessa människor bli av med sina karaktärsfel.

7. Jag gjorde mig tillräckligt ödmjuk för att be dessa människor avlägsna sina fel och brister.

8. Jag gjorde upp en förteckning över alla människor, som hade skadat mig, och väntar tålmodigt på en chans att ge tillbaka.

9. Jag gjorde upp med alla dessa människor, när det var möjligt, utan att det skadade mig.

10. Jag fortsatte att ta andra människors inventeringar, och när de hade fel, vilket hände allt som oftas, fick jag dem att genast erkänna det.

11. Jag försökte genom koncentration av min viljestyrka att få Gud, som i alla fall inte förstod mig att inse, att mina ideer var bäst och att Han borde ge mig kraft att genomföra dem.

12. Efter att ha underhållit mitt drickande i 25 år med hjälp av dessa steg, kan jag varmt rekommendera den till andra alkoholister, som inte önskar förlora sin hårt förvärvade status, utan vill vara i fred för att praktisera omåttlighet i att de gör under återstoden av sitt liv.

http://myslus.com/madeleine/shgrupper/texter/sjalviska_steg.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in